Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tegenwoordig gebruik ik na 't scheren vaak balsems. Nu dacht ik, laat ik eens inventariseren welke balsems 'n aardig iconische status hebben verworven en tegelijkertijd redelijk goedkoop zijn gebleven. Ik heb het dus niet over T&H, D.R. Harris, o.i.d. met prijzen van €30+. Tot zover ben ik uitgekomen op:

• Nivea
  • Musgo Real
  • Irisch Moos
  • Proraso
  • Speick
  • Floïd

Aanvullingen?

Posted

Voor mij is de balsem van De Vergulde Hand toch wel iconisch.

Mijn eerste zeep (staaf) toen ik met klassiek scheren begon.

Ik vind de geur fantastisch en de kwaliteit van de balsem ook goed.

Daarnaast gebruik ik zelf de Shea Butter ASB van de Hema, lekker geurtje. Ook lijkt deze wat vochtiger te zijn dan de DVH balsem.

Volgende balsem wordt eentje met eucalyptus en tea, een ander forumlid hier heeft deze ook en daar ben ik toch wel naar benieuwd. :)

Die van Irisch Moose wil ik ook graag nog een keer besnuffelen.

Posted

Mijn beste en gelijk goedkoopste aftershave balm is Pep heb die op een marktkraam gekocht voor €1 per tube en heb er destijds een stuk of 20 van aangeschaft.

Later nog eens gekeken voor onze (zeep)Majesteit (de heer de Koning) maar helaas waren ze toen net bij hem op.

Zal deze voorlopig nog kunnen gebruiken want heb er nu nog (schatting) een stuk of 14 liggen.

Posted

De Musco Real heeftvoor mij nog geen iconische status maar bij de overige knik ik goedkeurend.

Ik mis alleen denkelijk de meest iconische en oude balm in de lijst en dat is natuurlijk..........TABAC :P

Na het vergeefs zoeken van jou Wim ben ik zelf uitgekomen op Duitse en Engelse web shops en heb nu ook nog een tube of 12 op voorraaad van deze heerlijke balm die gelet op zijn leeftijd eigenlijk ook wel iconisch is :lol:

Posted

wilkinson sword sensitive aftershave balsum=is een doosje met groen etiket en werkt uitstekend en lekker fris en is zo tussen de e.4,70 en 5,20 te koop,iets dikker dan niveae en dunner dan de vergulde hand. :mrgreen:

Posted

Voor mij is een van de beste asb Aran Aromatics Driftwood. Het is een wat dikkere ASB die ik vooral prettig vindt bij koud en schraal weer. Een lekkere zeefrisse en extensieve geur.

De driftwood is uit de handel en vervangen door Aran Machrie ass met naar het schijnt dezelfde geur. Onbekend voor me of ingrediënten identiek zijn. De prijs is wel noordwaarts gegaan. Ik weet niet of deze nog in Nl of Be te koop is.

Bij warm weer saponificio Verisano 70th birthday. Niet zozeer een vettige balm maar vloeibaarder wat direct in de huid trekt.