Ga naar inhoud
Tony

Try A straight razor

Aanbevolen reacties

Tony schreef 12 minuten geleden:

Ik zou eerder voor een vintage mes gaan. Persoonlijk vind ik het moderne staal van o.a. Dovo minder geschikt.

Zover gaat mijn kennis nog niet. Is het mes dat je me toegestuurd hebt vintage? Of moet het van carbonstaal zijn? Heb je misschien een paar voorbeelden? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

naar mijn bescheiden mening kan je dovo's beter laten liggen en zeker aan zo'n prijs O.o voor een tweedehands 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Snuff schreef 47 minuten geleden:

naar mijn bescheiden mening kan je dovo's beter laten liggen en zeker aan zo'n prijs O.o voor een tweedehands 

Dank voor jullie tips tot zover. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb geen klagen over de dovo messen, de moderne dovo messen hebben hoegenaamd geen smile, ook niet in de rug, dat is een iets minder puntje voor mij, anderzijds is het wel eenvoudig slijpen zo.

Zowel de rvs als de silversteel zijn aangename messen voor mij. Maar ik denk dat je voor 65 euro inderdaad wel een leuker mes kan vinden hier!

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt! 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mee eens, voor dat geld kun je beter een mooie via het forum kopen. Ik heb al mijn Dovo’s na een tijdje weer verkocht. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vanavond de tweede keer met het open mes geschoren. Ging in het begin goed maar @Tony had me al gewaarschuwd dat het mes kon gaan trekken omdat ik geen strop heb. Wangen, hals en nek gingen goed  maar onder de lip en kin ging het al niet soepel meer nog een klein stukje onder de neus geprobeerd. Na een klein sneetje gestopt en verder afgemaakt met de safety razor. 

Resumé, ik ga eens serieus aankopen doen voor het scheren met een open mes. Te leuk om er verder niks mee te doen. En het wordt alleen maar beter. ????

• Vind ik leuk 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vanavond de tweede keer met het open mes geschoren. Ging in het begin goed maar [mention=147]Tony[/mention] had me al gewaarschuwd dat het mes kon gaan trekken omdat ik geen strop heb. Wangen, hals en nek gingen goed  maar onder de lip en kin ging het al niet soepel meer nog een klein stukje onder de neus geprobeerd. Na een klein sneetje gestopt en verder afgemaakt met de safety razor. 

Resumé, ik ga eens serieus aankopen doen voor het scheren met een open mes. Te leuk om er verder niks mee te doen. En het wordt alleen maar beter.

Weekje geen vlees en je hebt alles bij elkaar. ;) of ga ik nu te ver.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
kalerolf schreef 16 minuten geleden:

Weekje geen vlees en je hebt alles bij elkaar. ;) of ga ik nu te ver.

Veel te ver haha. Nu je het erover hebt, morgen ga ik ruim 30kg varkens schouders halen voor in de smoker. Zal morgen en zondag wel wat foto’s plaatsen in het draadje wat niks met scheren te maken heeft. ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Veel te ver haha. Nu je het erover hebt, morgen ga ik ruim 30kg varkens schouders halen voor in de smoker. Zal morgen en zondag wel wat foto’s plaatsen in het draadje wat niks met scheren te maken heeft.

Zat van de week eens te kijken op jullie site.. indrukwekkende stukjes vlees worden daar bereid.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
kalerolf schreef 2 minuten geleden:

Zat van de week eens kijken op jullie site.. indrukwekkende stukjes vlees.

Ja idd. Ik wil het er best over hebben maar dan gaan we denk ik of topic ?. Ik ben mod bij www.bbqforum.eu 

Als ik wat foto’s geplaatst heb kunnen we daar wel verder bomen als je wilt. 

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja idd. Ik wil het er best over hebben maar dan gaan we denk ik of topic . Ik ben mod bij www.bbqforum.eu 
Als ik wat foto’s geplaatst heb kunnen we daar wel verder bomen als je wilt. 
Gewoon in het kook draadje verder watertanden!
  • Bedankt! 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
karel1000 schreef 20 uur geleden:

Ik ga eens serieus aankopen doen voor het scheren met een open mes. Te leuk om er verder niks mee te doen. En het wordt alleen maar beter. ????

Zoals in de quote aangegeven hier mijn aankopen http://www.shavingsociety.com/topic/112-show-je-aankopen/?page=580&tab=comments#comment-195175

Voor degenen die twijfelen om eens een open mes te proberen, gewoon doen en het diepe in. Mij is het zeer goed bevallen. ?

• Vind ik leuk 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op dit ogenblik is deze Steersman 5/8 beschikbaar voor nieuwschierigen.

c53aed9365ff315668788f3a56fc16f3.jpg

• Vind ik leuk 4

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mooi mes Tony. Ik scheer nog steeds met heel veel plezier met het scheermes waar ik mee begonnen ben. Stapje voor stapje gaat het ook steeds beter. ??

• Vind ik leuk 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.