Tony Posted February 23, 2017 Share Posted February 23, 2017 (edited) - [ ] Ik heb onlangs een aantal messen voor weinig kunnen overnemen en zit nu met een overtal aan testmessen. Nu loopt er al een dergelijke aktie van efsk dus het aanbod wordt hierbij vergroot. Beginners krijgen een op Suehero Gokumyo 20k gefinished mes mee maar er kan eventueel gekozen worden voor een natuurlijke finisher. Jnat, Thüringen, Welsh Slate of coticule. Ook leden die benieuwd zijn naar een genoemde finisher kunnen hier natuurlijk gebruik van maken. Het is ook mogelijk om je eigen mes door een bepaalde steen gefinished te krijgen maar dit alleen na overleg. - [ ] Als je hier gebruik van wil maken stuur me dan een PB, porti dient betaald te worden, dit kan door bijvoorbeeld postzegels toe te voegen aan de retourzending. Dit aanbod geld voor leden die al enige tijd aktief zijn op het forum Edited February 23, 2017 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamp Posted February 23, 2017 Share Posted February 23, 2017 mooie aktie Antony! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhharsta Posted February 23, 2017 Share Posted February 23, 2017 Daar ben ik het helemaal mee eens! Link to comment Share on other sites More sharing options...
HiFuMi Posted February 23, 2017 Share Posted February 23, 2017 Heel goed aktie. Altijd proberen zou ik zeggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kingjack Posted February 23, 2017 Share Posted February 23, 2017 Fijne actie Tony, vooral leuk om verschillende finishers te kunnen kiezen . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loei Posted February 23, 2017 Share Posted February 23, 2017 Heeft mij destijds omgehaald en heb inmiddels 5 messen in bezit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted February 23, 2017 Share Posted February 23, 2017 top! Link to comment Share on other sites More sharing options...
hanwer Posted February 23, 2017 Share Posted February 23, 2017 Sympathiek aanbod! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ator razor Posted February 23, 2017 Share Posted February 23, 2017 Top aanbod! Link to comment Share on other sites More sharing options...
PI56 Posted February 24, 2017 Share Posted February 24, 2017 Mooi gebaar Tony. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Posted February 24, 2017 Author Share Posted February 24, 2017 Het mes gaat als eerste gebruiker van deze aktie naar Judgement Link to comment Share on other sites More sharing options...
Judgement Posted February 25, 2017 Share Posted February 25, 2017 Vandaag het open mes mogen ontvangen die Tony heeft opgestuurd. Bedankt Tony. Vanavond direct geprobeerd. En moet zeggen het viel mij mee. Ja natuurlijk zit je wat te klooien onder bij de neus met een sneetje tot gevolg. Maar met de rechter als met de linkerhand ging het zowel op de wangen als in de hals best wel goed. Wel wat scheerbrand maar daar geen sneetjes. Ik ben positief verrast en ga morgen weer proberen. Heb er nu al zin in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HiFuMi Posted February 25, 2017 Share Posted February 25, 2017 Blijkbaar allemaal natuurtalenten hier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
roland Posted February 25, 2017 Share Posted February 25, 2017 Blijkbaar allemaal natuurtalenten hier. Dacht precies het zelfde... Link to comment Share on other sites More sharing options...
HiFuMi Posted February 25, 2017 Share Posted February 25, 2017 Link to comment Share on other sites More sharing options...
HiFuMi Posted February 25, 2017 Share Posted February 25, 2017 Bij mij leek het de eerste weken of ik een wilde tijger had proberen te vangen. Op het werk vroegen ze of ik door de bramen had gelopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted February 25, 2017 Share Posted February 25, 2017 Zo erg was het niet bij me, maar ik was onregelmatig glad en met regelmatig een meer of minder flinke snede in mijn prachtig aangezicht. Mijn scheven en kromme krabbers hebben me er in ieder geval wel eens erger uit doen zien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted February 26, 2017 Share Posted February 26, 2017 Ah heren niet jaloers zijn, ik heb meerdere mensen gekend die bij een eerste scheerbeurt het allemaal redelijk goed verliep, je ontkomt echter niet aan het onvermijdelijke, leergeld moet altijd worden betaald. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Judgement Posted March 4, 2017 Share Posted March 4, 2017 Zo een week later met het proberen van een open mes. Las ik enige vorm van jaloezie dat het bij de eerste keer zo goed ging? Nou ik kan jullie geruststellen, bij de tweede poging meende ik dat ik ook wel een tweede pass kon veroorloven tegen de vleug in. Nou dat heb ik geweten, ik zag eruit alsof ik heb liggen stoeien met een troep leeuwen. Waarbij de eerste pass trouwens wel goed ging. Daarna maar even twee dagen met de vertrouwde Joris krabber geschoren. Donderdag weer geprobeerd en ging wederom, op twee kleine sneetjes, weer goed. Het mes werd wel wat trekkerig omdat ik geen strop heb. Maar is het bevallen het scheren met open mes? Ja. Bevalt het zo goed dat ik één wil aanschaffen. Ja beslist, om de techniek verder onder de knie te krijgen en het gevoel is erg goed na een scheerbeurt. Dus we gaan opzoek naar een goede en mooi mes + een strop. Iemand suggesties? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buffel Posted March 4, 2017 Share Posted March 4, 2017 In het markt gedeelte worden regelmatig messen Scheerklaar aangeboden, strops iets minder vaak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Posted March 4, 2017 Author Share Posted March 4, 2017 De Passo is weer terug op het honk om bijgeslepen te worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Posted March 7, 2017 Author Share Posted March 7, 2017 De Passo gaat na een touch up naar Huib Link to comment Share on other sites More sharing options...
huib Posted March 7, 2017 Share Posted March 7, 2017 Erg mooi initiatief Tony, kijk er naar uit! Link to comment Share on other sites More sharing options...
huib Posted March 9, 2017 Share Posted March 9, 2017 (edited) Toen ik gister thuiskwam lag er een envelop op me te wachten, holy shit dat was snel. Gister helaas geen tijd gehad om het mes te gebruiken, maar vandaag na het sporten moest ik toch onder de douche. Aangezien ik voor mijn werk niet geschoren hoef te zijn had ik een flinke baard opgebouwd. Denk anderhalf, twee weken. Met de krabber zou dit echt een rotkarwei gaan worden, dus een mooie vuurdoop voor het open mes! De wang aan de rechter kant ging behoorlijk soepel. Ik kreeg alles met minimale halen weg, en het voelde gewoon goed. De linkerkant was wel wat lastiger, merk toch dat de motoriek van die hand een stuk minder sterk is, en daardoor het fijne gevoel mist. Maar, ook hier, best soepel. Niet gesneden, en voelt gewoon goed. Toen, de kin. Wat een klotestuk zeg. Ik kreeg het mes niet goed onder controle, waardoor het voor mijn gevoel steeds kantjeboord was of ik mezelf ging snijden. Met wat kunstgrepen heb ik het uiteindelijk haarvrij gekregen, maar technisch was dit geen hoogstandje. De hals was ook lastig, met de krabber weet ik inmiddels precies waar ik welke kant op moet bewegen, maar met het mes vond ik dit soms toch een beetje eng (net onder de adamsappel van verticaal opwaarts naar rechtsboven naar horizontaal, volg je het nog?). Een beetje uit bangigheid ben ik hier maar gewoon van boven naar beneden gegaan. Basisfout. Dit is dus tegen de richting in, dus dat heb ik geweten. Toen ik klaar was voelde ik het al: dit wordt niet fijn. Maar, goed, na een half uurtje ploeteren toch gelukt om een enigszins toonbaar gelaat te krijgen zonder baard. Het blokje aluin verklapte wat ik al wist: de wangetjes waren prima, de snor ook, de kin een klein beetje irritatie maar de onderkant van de hals: oeioeioei... Flinke klots aftershave eroverheen om te redden wat er te redden valt, maar dat ga ik vannacht nog wel voelen ben ik bang. Conclusie: erg mooi gevoel om met een scherp stuk staal de haren van je gezicht te vegen! De wangen gaan gewoon lekker soepel, de rest moet ik nog oefenen Later deze week nog een poging wagen! Edited March 9, 2017 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted March 9, 2017 Share Posted March 9, 2017 Mooi verhaal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts