michigalex Posted September 7, 2013 Share Posted September 7, 2013 Na wat gezocht te hebben naar n houder voor mes en kwast kwam ik op t idee om er zelf maar een te tekenen. Houder bestaat nu uit 2 snijplaatjes, een asje met 2x draad en n dopmoer. Best simpel, even spuiten en klaar. Ga hem deze week laten maken Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted September 7, 2013 Share Posted September 7, 2013 Nice Ben heel erg benieuwd naar het eindresultaat! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted September 7, 2013 Share Posted September 7, 2013 Zag deze week nog een foto van iemand die ongeveer hetzelfde gemaakt had, wel andere basisplaat, weet niet meer op welk forum maar zag er best goed uit, succes met het maken, foto's!!!! toch gevonden, wellicht heb je er iets aan: Link to comment Share on other sites More sharing options...
michigalex Posted September 7, 2013 Author Share Posted September 7, 2013 Idd hetzelfde idee, ik heb hem zo compact mogelijk proberen te houden, vandaar dat ik kwast wat hoger beetpak. Verchromen maakt hem wel extra chique! Ben ook benieuwd Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted September 7, 2013 Share Posted September 7, 2013 Zag deze week nog een foto van iemand die ongeveer hetzelfde gemaakt had, wel andere basisplaat, weet niet meer op welk forum maar zag er best goed uit, succes met het maken, foto's!!!! toch gevonden, wellicht heb je er iets aan: Shavenook een prototype van Wet Shaving Products. Link to comment Share on other sites More sharing options...
karaqz Posted September 7, 2013 Share Posted September 7, 2013 Waar laat je zoiets maken als ik vragen mag? Link to comment Share on other sites More sharing options...
michigalex Posted September 7, 2013 Author Share Posted September 7, 2013 Bij elk bedrijfje met een laser/watersnijder. Ik kan dit voor mezelf op t werk laten maken. Snijplaatjes uit snijafval. Asje draad op snijden in draaibank. Ben zelf constructeur van machines, dus tekenen en onderdelen laten maken is m'n dagelijks werk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
karaqz Posted September 7, 2013 Share Posted September 7, 2013 Bij elk bedrijfje met een laser/watersnijder.Ik kan dit voor mezelf op t werk laten maken. Snijplaatjes uit snijafval. Asje draad op snijden in draaibank. Ben zelf constructeur van machines, dus tekenen en onderdelen laten maken is m'n dagelijks werk. Ik ben al handig genoeg met autocad en solidworks maar heb niet de gereedschappen of materiaal. Hoeveel zou het kosten als ik als buitenstaander zoiets zou laten maken als ik de tekeningen lever? Het idee om zelf een houder te maken/verzinnen lijkt me wel grappig namelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
michigalex Posted September 7, 2013 Author Share Posted September 7, 2013 Ik zou het ook met solid works kunnen doen, nu met inventor getekend. Voor snijwerk hebben ze meestal een .dwg nodig. Ik schat dat je zo rond 10-15 euro kwijt bent voor materiaal en manuren Link to comment Share on other sites More sharing options...
karaqz Posted September 7, 2013 Share Posted September 7, 2013 Thanks! Van solidworks naar dwg moet kunnen. En anders teken ik wel in autocad. Lijkt me erg tof een eigen houder te tekenen en laten maken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pastapipo Posted September 8, 2013 Share Posted September 8, 2013 Misschien een idee om er een aantal te verkopen? Als alle onderdelen los zijn kan je het waarschijnlijk zelfs in een envelop versturen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nix13 Posted September 8, 2013 Share Posted September 8, 2013 Ziet er mooi uit, en erg makkelijk als je zoiets zelf kan maken. hint hint... in verband met groeiende collectie messen, ben ik nog wel zoekende naar een houder voor alleen het mes, dus zonder de kwast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
michigalex Posted September 8, 2013 Author Share Posted September 8, 2013 1x zoiets laten maken op het werk vinden ze oké, meerdere zien ze als beunwerk en is niet toegestaan. Deze is qua maatgeving speciaal voor m'n EJ barley en EJ kwast. Het zou een mooi handeltje kunnen zijn [WINKING FACE] Link to comment Share on other sites More sharing options...
karaqz Posted September 9, 2013 Share Posted September 9, 2013 Misschien een idee om er een aantal te verkopen? Als alle onderdelen los zijn kan je het waarschijnlijk zelfs in een envelop versturen Ik heb er vandaag een tweetal getekend. Ga er nog 2 doen en dan mijn tekeningen opsturen naar een metaalboer. Mocht de prijs voldoende onder de marktprijs van dit soort dingen liggen laat ik het wel weten. Geen idee wat de prijs gaat zijn aangezien ik totaal niet voor een metaalbewerkerings bedrijf werk of iets dergelijks. Eerst even solidworks opnieuw downloaden + installeren. Had er 1 zonder de (plaat)metaal bewerk tools. Maakt het toch lastiger Link to comment Share on other sites More sharing options...
michigalex Posted September 9, 2013 Author Share Posted September 9, 2013 Goed idee om uit plaatwerk te maken, kunnen ze uit rvs 1,5 of 2mm snijden. 2x zetten en klaar ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
michigalex Posted September 9, 2013 Author Share Posted September 9, 2013 Zoiets wordt t dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
VROEM Posted September 9, 2013 Share Posted September 9, 2013 Da's nu precies wat ik zoek! Bewijs: viewtopic.php?f=22&t=506 Link to comment Share on other sites More sharing options...
karaqz Posted September 10, 2013 Share Posted September 10, 2013 Nu alleen nog een 2d tekening met maten en dan gaan we eens zien wat zoiets kost. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted September 10, 2013 Share Posted September 10, 2013 Je zou het ook eventueel zelf van hout kunnen maken. Dat kan iedereen wel zagen en bewerken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
michigalex Posted September 13, 2013 Author Share Posted September 13, 2013 Dit is hem geworden. Omgerekend 0,57ct aan materiaal (RVS304) Binnenkort nog even polijsten en blinkt hij net zo hard als m'n scheermes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buffel Posted September 13, 2013 Share Posted September 13, 2013 Toch netjes geworden! Mooi polijsten en klaar is hij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shave and More Posted September 13, 2013 Share Posted September 13, 2013 Mijn complimenten! Eenvoudig en krachtig ontwerp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted September 13, 2013 Share Posted September 13, 2013 Voor zo weinig geld! Mooi stukje werk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
michigalex Posted September 13, 2013 Author Share Posted September 13, 2013 Puur materiaal wel, voor mij was tie voor nix Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pastapipo Posted September 13, 2013 Share Posted September 13, 2013 Ziet er goed uit! In principe kunnen dit soort dingen voor een paar euro op de markt komen dus, in zo'n staat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts