Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

Sinds enkele maanden ben ik gebruiker van een open scheermes.

Omdat nu blijkt dat er een erfstuk in de familie is dat zich in niet meer in al te beste staat bevindt, was ik op zoek naar informatie om het te (laten) restaureren. Zo ben ik op dit forum terecht gekomen.

Ik heb nog niet de tijd gehad om alles door te lezen, maar heb wel al interessante informatie gevonden, waarvoor dank ;)

16708610_10212041174649789_1727137636852149775_n.jpg

(ik ben uiteraard de linkse ;))

IMG_20170215_183629.jpg

F. Herder Model 11

Posted

Als je na enige maanden open mes gebruiken zo een baard hebt zou ik dat mes toch eens laten slijpen ;)

Welkom.

Posted
Als je na enige maanden open mes gebruiken zo een baard hebt zou ik dat mes toch eens laten slijpen ;)

Welkom.

LOL :lol::lol:

Die baard was eigenlijk de reden om over te stappen op een open scheermes.

Met cartridges kan je de baardlijn en hals niet nauwkeurig genoeg bijwerken. Met een open scheermes gaat dat al een stuk beter.

Posted

Welkom!

Qua restaureren van het mes, ik hoop dat de roest oppervlakkig is en makkelijk weg te poetsen.

Al vrees ik dat het dieper zit en dat is niet bevordelijk voor de snede.

Lastig om van een plaatje te zien uiteraard.

Posted
Gelukkig komen hier steeds meer baardmannen die bij werken met de open mes.

Overigens wees welkom, enne betreft je mes denk dat hij wel weer scheerbaar gemaakt kan worden.

Hoe lang is je baard?

Vanaf het puntje van mijn kin een 10-tal cm, sinds de dag van bovenstaande foto.

Daarvoor was hij iets langer ;)

Posted

Van harte welkom. Veel succes met het scheer klaar maken van het erfstuk. Ik hoop dat je er nog iets moois en bruikbaars van weet te maken.

Posted
Van harte welkom. Woon je in Hasselt Overijssel of in Hasselt België.

Hasselt, België.

Voor mijn werk ben ik bijna dagelijks in Weert of Amsterdam, ondertussen bijna een halve Nederlander dus ;):roll:

Posted

Welkom.

Welkom.

Of omdraaien ;)

Posted
Van harte welkom. Woon je in Hasselt Overijssel of in Hasselt België.

Hasselt, België.

Voor mijn werk ben ik bijna dagelijks in Weert of Amsterdam, ondertussen bijna een halve Nederlander dus ;):roll:

Van harte welkom hier, mag ik vragen wat je voor werk doet? Ik kom namelijk uit weert en heb on Hasselt op kot gezeten. Wat toevallig zeg :)