Loei Posted February 20, 2017 Posted February 20, 2017 Ja mannen, ik heb sinds zaterdag een kale klets en ik moet zeggen, het is heerlijk! Volgens mij zijn er wel een paar meer leden hier die het hoofd scheren, dus dacht ik daar even een topic over te openen. Dan kunnen hier hoofdscheren gerelateerde vragen gesteld worden. Ik heb zelf al wel 1 vraag aan de mannen die dit al langer doen: Slijten jullie hoofdkussens niet door de stoppels? Mijn vriendin is hier wel bang voor namelijk en dan moet ik er weer mee stoppen als dat zo is.
Loei Posted February 20, 2017 Author Posted February 20, 2017 Na 1 dag heb je toch wel stoppels Rolf? Of scheer je het elke dag? Smeren ga ik zeker doen, en op de hete dagen een pet op.
Loei Posted February 20, 2017 Author Posted February 20, 2017 Dat ritme moet ik nog vinden inderdaad.
Snuff Posted February 20, 2017 Posted February 20, 2017 hier twee keer per dag het gezicht en één keer het hoofd
HiFuMi Posted February 20, 2017 Posted February 20, 2017 en als je een beetje vent bent scheer je het natuurlijk met het open mes laurens
Snuff Posted February 20, 2017 Posted February 20, 2017 Natuurlijk, wat ga je er anders voor gebruiken, open mes is immers het ultieme verstelbare scheerapparaat
Loei Posted February 20, 2017 Author Posted February 20, 2017 Ga vanavond wel overal ATG doen ipv enkel het achterhoofd, open mes moet nog maar even wachten.
Loei Posted February 20, 2017 Author Posted February 20, 2017 Zojuist de tweede hoofdscheerbeurt gehad. Zaterdagmiddag voor het laatst en meteen tegen de vleug in gedaan, misschien niet zo handig. Bovenin mijn nek is het nu wat rood, ik hoop dat dit komt doordat de eerste gang ATG was en dat dit niet met elke ATG gang zal komen. Ook heb ik deze keer alle 3 de bultjes opengehaald helaas. Na een korte douche is het wel weer over gelukkig. Zit er sterk over te denken om te kijken of die bultjes weggehaald kunnen worden...
Snuff Posted February 20, 2017 Posted February 20, 2017 Zit er sterk over te denken om te kijken of die bultjes weggehaald kunnen worden... Kan makkelijk --> open mes Ik denk dat je een beetje overmoedig het diepe ingesprongen bent, doe eerst maar eens een tijdje met de haargroei mee, het belangrijkste is immers dat je ervan geniet.
Loei Posted February 20, 2017 Author Posted February 20, 2017 Je kon wel eens gelijk hebben Ron. Eerst maar eens WTG inderdaad, en XTG over de zijkanten van mijn hoofd moet ook wel lukken.
Loei Posted February 21, 2017 Author Posted February 21, 2017 Vandaag de derde scheerbeurt, enkel met de vleug mee. 2 kleine bloedpuntjes en uiteraard de 3 bulten weer opengehaald. De bulten zorgen er tot nu toe voor dat ik voor het douchen moet scheren, zodat het onder de douche kan stollen. Toch maar eens serieus overwegen of die weggehaald kunnen worden. Nu het hoofd laten rusten tot donderdagavond, dan gaat er een verse Polsilver overheen. De Vergulde Hand ASB voorkomt wel een trekkerig gevoel, dus dat werkt erg prettig op het hoofd. Het blijft mij overigens verbazen hoe lastig het is om de juiste hoek met een krabber te vinden op het hoofd, oefening baar kunst natuurlijk. En die paar bloedpuntjes hebben mij in het begin met DE scheren ook niet tegengehouden.
Moods Posted August 16, 2017 Posted August 16, 2017 Ik had ook een bultje op mijn hoofd die ik regelmatig openhaalde. Eigenlijk voelde ik me een beetje bezwaard om de huisarts daarvoor te storen, maar ik sprak hem een keer privé en toen het ter sprake kwam zei hij: "Geen probleem hoor, we zijn er ook om de kleine ongemakjes op te lossen." Afspraak gemaakt en letterlijk binnen 5 minuutjes gepiept. Het vervelendste is nog dat geschraap op je schedel, maar verder zo goed als pijnloos door de plaatselijke verdoving.
Zankie Posted December 15, 2017 Posted December 15, 2017 Hoi, ben sinds kort ook gezegend met een geschoren schedel. Doen jullie dit steeds met schuim? Ik durf het wel eens onder de douche doen.
Snuff Posted December 15, 2017 Posted December 15, 2017 Onder de douche nooit omdat ik een open mes liever niet helemaal nat maak.
Loei Posted December 15, 2017 Author Posted December 15, 2017 Hier altijd met schuim en kwast. Indien er gedoucht wordt, scheer ik mijn hoofd voor het douchen. Zelf nog niet met een shavette of open mes het schedel geschoren, altijd een krabber. Trouwens, stel je even voor in het daarvoor bedoelde topic. Wordt altijd erg gewaardeerd hier.
roland Posted December 15, 2017 Posted December 15, 2017 Hier ook altijd met kwast en scheerzeep voor de spiegel...
Recommended Posts