Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hi Allemaal,

Een draadje over scheren in Den Haag. Ik weet dat er meer stadsgenoten zijn, lijkt me leuk om wat ervaringen uit te wisselen over wat waar te krijgen is. Ik wil zelf toch graag dingen toch even zien, vasthouden of ruiken. Hierbij mijn lijstje adresjes met uitnodiging om dit aan te vullen.

Vd Gaag (centrum):

Klassieke drogist (+100jr) , curieus aanbod: een uitgebreide collectie met dassenkwatsen (muhle, kent etc), maar geen syntheet te vinden. Veel krabbers, maar alles met gesloten kam, weinig spannends. DE Mesjes: een tiental verschillende, maar duur. (alleen per 5/10). Aanbod zepen/AS is goed: van Proraso en Speick tot TOBS en ze willen er desnoods alles voor je bestellen (ze zijn erg vriendelijk). Curieus ook omdat ze alles hebben uitgestald, en als je iets koopt ze de oorspronkelijke verpakking er meestal niet meer bij hebben (althans bij de paar krabbers en kwasten die ik er heb gekocht).

Ekoplaza (Biologische supermarkt, o.a. In centrum onder de bioscoop):

Interessant omdat ze speick producten voeren. Ook de nieuwere active lijn (erg lekker)

Mystore/Crabtree & Evelyn (verhuist naar Denneweg)

Vooral Edwin Jagger, maar dan wel weer alle krabbers, kwasten en zepen..

Drogist Kalisvaart (verschillende lokaties in Den Haag, o.a.Savornin Lohmanplein)

Vooral goed (en goedkoop) voor de oude bekende producten: Tabac, Brut etc. Verkopen op dit moment nog de blauwe gillette platinum DE mesjes.

Winnubst Parfumerie (Benoordenhout, Hoytemastraat)

O.a. proraso etc., maar noemenswaardig omdat ze de het assortiment van Golddachs voeren: ook de krabbers en kwasten. Wel in aparte standaard, even zoeken want hij staat niet bij de proraso in de buurt. (Ik moet daar toch weer eens langs, want ze hebben ook de Aqua di Parma, en die kom ik in scheer kringen wel erg vaak tegen, en ik weet nog steeds niet hoe die ruikt.)

Haagse Markt:

Een viertal standhouders interessant. Lastig uitleggen waar, maar ik doe een poging:

Aan de tramzijde, halfweg, maar dan aan de binnenzijde een drogisterij kraam. Wat duurder (ARKO is bijvoorbeeld >1,50), maar soms toch de moeite waard even langs te gaan.

Aan de andere kant (kant Herman Costerstraat zijde) zit vanaf groente/fruit deel rechts eerst een stand met vooral keukengerei, maar die heeft ook bakken staan met YUMA krabbers en Temizel kwasten. (Die Yuma’s zijn wel erg licht en verschillen wel heel erg van elkaar, laat ik vooral liggen)

In dat pad, maar lopend richting hobbemaplein, vindt je ergens links een kraampje met hardware (gereedschap), maar ook met verschillende mesjes en krabbers (hij had laatst wat Parker’s), en aan de rechterkant dan nog een tweetal drogisterij kramen. Die laatse zijn wellicht het meest interessant als je op zoek bent naar Arko of paardenharen kwasten.

Den Haag is een “buurtenstad” en blijkbaar vindt je ook buiten het centrum het betere aanbod. Ik mis mijn oude vertrouwde drogist in de fahrenheitstraat, jarenlang o.a. mijn proraso gehaald, en nu is die weg. Ik vermoed dat er in andere wijken nog een hoop interessante winkels zitten.

Ik heb ook het idee dat met ons multiculturele verhaal, er nog ook wat te meer te vinden zou moeten zijn: Wat ik in hier bijvoorbeeld nog steeds niet gevonden heb is een goede turkse winkel die behalve de bekende stick ook de andere ARKO producten voert. (op de markt, en bij mijn lokale turkse supers alleen de stick gevonden), of bijvoorbeeld een winkel die wat LORD krabbers heeft. Ik hoorde ook dat witchhazel/toverhazel producten populair zijn onder onze caribische medemensen. Ik ben wel op zoek naar alternatieve splashes en heb een aantal winkels bezocht rond wagenstraat, maar alleen wijzer geworden over scheerpoeders (fascinerend, scheren met een lepel, maar niet voor mij)

Frank

Posted

Mooie uiteenzetting en er valt dus nog wel het één en ander in een fysieke winkel te vinden.

En lees ik nu zelfs een kraam met bakken YUMA krabbers......nu weet ik iemand die hier helemaal van zou gaan trillen maar die is nog steeds zijn Gold Dollar aan het slijpen :lol:

Posted

vd Gaag is iets meer dan 100 jaar oud, bestaat namelijk sinds 1796. Voor je spulletjes zijn ze helemaal niet verkeerd. Op krabbergebied voornamelijk Mühle, Parker, en Giessen Forthoff. Open messen hebben ze ook, van Giessen Forthoff en bijbehorende merken als Timor.

Kwasten Mühle, Hans Baier en redelijk uitgebreide collectie Kent.

Standaarden voor krabbers en mes hebben ze ook zat, met of zonder ruimte ook voor kwast.

Zepen zijn er Proraso, ToBS, Speick, DVH, Kent (=MWF in een andere verpakking), Mühle en sinds kort ook St James. Watertjes wat minder uitgebreid.

Strops en spanriem ook verkrijgbaar.

Ze hebben twee problemen: relatief duur, en vaak hebben ze geen idee waar het over gaat, scheertechnisch. Zodra ze de vakinhoudelijke kennis wat hoger krijgen zou het in één keer een geweldige (nog geweldiger) scheerzaak zijn.

MyStore heeft als groot nadeel dat ze met name parfumerie zijn, inclusief geurkaarsen, en het scheren erbij doen. Dat maakt het bij uitzoeken van een zeep soms lastig ruiken: de overdosis parfums en geurkaarsen overweldigt de neus en dan is een C&Ezeepje echt niet meer te ruiken.

De Turkse super op het Paul Krugerplein heeft wat meer Arko dan alleen de stick. Soms ook Derbyzeep.

Indiase zepen heb ik er nog niet gevonden. De Indiaërs op de Paul Krugerlaan eo kwamen tot nogtoe niet verder dan een spuitbus bij de vraag om scheerzeep.

Posted

In Rijswijk in de Boogaard zit: De Kruidenmix

Prins Willem Alexander Promenade 32 (schuin tegenover de ING)

Deze verkoopt Alcolado Glacial en nog een ander watertje waarvan ik even de naam kwijt ben.

Posted

Alcolado en Floridawater hebben ze ook bij de Amazing Oriental in de Markthof. Vreemd genoeg bij die onder de C&A niet. Naar het schijnt hebben de meest A.O.'s dit overigens in het assortiment.

Wat me eraan doet denken dat ik midden in de hittegolf afgelopen zomer in een training zat in een ruimte waar de airco wellicht wel op het aantal aanwezigen doch zeker niet op de tropische temperaturen was berekend. Voorbereid als ik was had ik een fles Alcolado Glacial meegenomen om af en toe voor wat verkoeling te zorgen. Dit realiseerde ik me om 16:30, toen ik tijdens het inpakken van mn spullen de fles in mijn tas aantrof.

Posted

Ben er wel eens geweest, had best bij mijn lijstje gemogen. Hadden toen best wat zeepjes. Hardware beperkt tot een paar kwasten. Lijkt inderdaad wat meer high end, was daar toen niet echt naar op zoek. Ze hebben ook een website, dat is volgens mij ook wat er in de winkel staat.

Zit ook dicht bij die mystore in de Javastraat...

• 2 weeks later...
Posted

Komend weekend ben ik in Den Haag, de vrouw zal ongetwijfeld willen shoppen en dan kom ik ook vast wat zaken tegen waar ik dan even kan rondneuzen begrijp ik hieruit toch?

Posted

#dodojuice

Als je in het centrum gaat shoppen is vd Gaag in ieder geval aanrader.

#efsk

Dank voor de tip. In de markthof Florida water en alcolada glacial opgepikt. Nog wat nagezocht op net, fascinerend, op YouTube met Florida water meer verwijzingen naar hoodoo en sjamanen dan scheren. Voel me met dat Florida water ineens beter beschermd :lol:

Posted

Afgelopen zaterdag ben ik in Den Haag geweest, even een weekendje weg...

Na een klein beetje zoeken, hebben we van der Gaag drogist en ik vond er redelijk tot veel keuze..wat mij opviel was het enorme aanbod van krabbers en kwasten :shock:

Veel van Edwin Jagger, maar ook andere merken waren aanwezig.

Uiteindelijk heb ik een pot TOBS Sandalwood meegenomen, ik vind dit een erg makkelijke scheercreme, makkelijk schuim maken en het ruikt lekker fris.

Natuurlijk is de verleiding groot, maar veel meer had ik eigenlijk niet nodig..de voorraad thuis moet eerst op :D

• 2 months later...
Posted

Oh wauw wat een informatief draadje,ik heb zelf ook mijn EJ krabber,hans baier kwast en tabac scheerzeep bij van Der Gaag gekocht en vroeg mij af of er ook andere windels DE scheerproducten aanbieden.

Ik mis mijn oude vertrouwde drogist in de fahrenheitstraat, jarenlang o.a. mijn proraso gehaald, en nu is die weg.

Oh ja Nettesheim,zeer jammer dat die weg is.Vooral omdat ik er binnen 5 minuten naartoe kon lopen.