Snuff Posted February 14, 2017 Posted February 14, 2017 Wie helpt onze Mibbiwicket met wat goede raad. van de door mij ter beschikking gestelde krabbers wil hij graag weten welke jullie zouden aanraden voor een beginner. Lijkt me leuk als hij meerdere opinies kan lezen en tegen elkaar afwegen, bedankt jongens! Att M1 Att R1 Fatip Testina Gentil (lijkt me niet geschikt) Feather AS D2 Muhle R41 grande model 2013 (lijkt me niet geschikt) Muhle R89 Grande Merkur 38C Giesen & Forsthof Gentle shaver OC Giesen & Forsthof Gentle shaver CC
Wolf Posted February 14, 2017 Posted February 14, 2017 Feather as-d2, kun je bijna niet fout mee gaan imo. Alleen word hij al gauw te mild. ATT m1 beetje hetzelfde maar ietsje minder mild, voordeel is dat mocht men tzt iets agressievers zoeken kan men er altijd een losse basisplaat (r1) erbij kopen.
peto Posted February 14, 2017 Posted February 14, 2017 Als ik nu zou beginnen met een krabber te scheren zou ik voor een Giesen & Forsthof gaan. Niet een agressieve krabber maar wel behoorlijk effectief. Ik ben begonnen met een Muhle R89. Vrij milde krabber. Stapte vrij snel over op een Merkur 39C. Dus voor de effectiviteit zou ik een Giesen & Forsthof nemen. Dit is uiteraard zeer persoonlijk.
Frog Posted February 14, 2017 Posted February 14, 2017 Ik zou ook voor de G&F gaan, diegene met de gesloten kam.
ChrisVanMeer Posted February 15, 2017 Posted February 15, 2017 (edited) G&F CC. Daarna de AS-D2, maar die hoek is weer totaal anders dan de rest van de krabbers. Edited February 15, 2017 by Guest
HiFuMi Posted February 15, 2017 Posted February 15, 2017 ja, inderdaad , G&F cc. kunje niet fout mee gaan Muhle R89 trouwens ook niet en scheelt volgens mij niet echt heel veel met de G&F
Hanskoning Posted February 15, 2017 Posted February 15, 2017 De Feather AS D2 zou ik als beginnende -en ook als ervaren- scheerder absoluut nooit nemen. Een dure krabber die door zijn mildheid al snel aan de kant gelegd gaat worden. Op het forum nog nooit gelezen dat iemand zich langere tijd met deze krabber bleef scheren dus dat is een vrij slechte investering in mijn opinie. De ATT daar geldt voor wat Wolf al aangeeft als je de milde plaat wel hebt gezien kan je daarna besluiten om een minder milde onderplaat aan te schaffen, maar ook dit is een vrij dure start van de hobby. Dus een beginner zou ik aanraden om in het begin met een niet al te prijzige krabber de reis in scheerland te gaan aanvaarden om zo in de praktijk te bezien welke krabber in welke uitvoering je het beste bevalt. Dus neem zowel een gesloten en dichte kam waar in dit rijtje dus de Giesen & Forsthof voor in aanmerking komen heb je voor een mooi bedrag twee mooie krabbers en de Mühle R89 is natuurlijk de "standaard" starters krabber daar kan je ook niet mis mee gaan. En voor een slant komen de iKon X3 en een Merkur 37 C in aanmerking.
Kingjack Posted February 15, 2017 Posted February 15, 2017 Shit zeg, Ik ben het een keer totaal eens met Hans! laat de dure zaken liggen en pak inderdaad de 2 G&F krabbers of als je opgewonden raakt van Muhle, de R89 en R41 (voor op een wilde dag).
Harkos Posted February 15, 2017 Posted February 15, 2017 De Feather AS D2 zou ik als beginnende -en ook als ervaren- scheerder absoluut nooit nemen. Een dure krabber die door zijn mildheid al snel aan de kant gelegd gaat worden. Op het forum nog nooit gelezen dat iemand zich langere tijd met deze krabber bleef scheren dus dat is een vrij slechte investering in mijn opinie. De ATT daar geldt voor wat Wolf al aangeeft als je de milde plaat wel hebt gezien kan je daarna besluiten om een minder milde onderplaat aan te schaffen, maar ook dit is een vrij dure start van de hobby. Dus een beginner zou ik aanraden om in het begin met een niet al te prijzige krabber de reis in scheerland te gaan aanvaarden om zo in de praktijk te bezien welke krabber in welke uitvoering je het beste bevalt. Dus neem zowel een gesloten en dichte kam waar in dit rijtje dus de Giesen & Forsthof voor in aanmerking komen heb je voor een mooi bedrag twee mooie krabbers en de Mühle R89 is natuurlijk de "standaard" starters krabber daar kan je ook niet mis mee gaan. En voor een slant komen de iKon X3 en een Merkur 37 C in aanmerking. Hans je vergeet de Merkur 38c echt een lammetje!!
Mibbiwicket Posted February 15, 2017 Posted February 15, 2017 Dus de g&f cc en merkur 38c zijn de echte beginnerkrabbers? Waarom eerder de g&f dan de merkur?
Frog Posted February 15, 2017 Posted February 15, 2017 De G&F scheert net dat beetje effectiever Mibbiwicket
Mibbiwicket Posted February 15, 2017 Posted February 15, 2017 Oké top dan wordt die het, en noem me maar gewoon Mitch hoor
Harkos Posted February 16, 2017 Posted February 16, 2017 Oké top dan wordt die het, en noem me maar gewoon Mitch hoor Er staat een 37c te koop in de markt!
Loei Posted February 16, 2017 Posted February 16, 2017 En een Giessen & Forsthoff krabber, zeer aan te raden. Edit: Ik zie dat je al een keuze gemaakt hebt, de juiste als je het mij vraagt.
Mibbiwicket Posted February 16, 2017 Posted February 16, 2017 En een Giessen & Forsthoff krabber, zeer aan te raden. Edit: Ik zie dat je al een keuze gemaakt hebt, de juiste als je het mij vraagt. Mooi, ik ben in ieder geval benieuwd. Iemand nog tips voor mesjes?
rare kwast Posted February 17, 2017 Posted February 17, 2017 Mijn eerste krabber was/is een edwin jagger de89 (Zelfde kop als de muhle r89?). Icm een feather mesje erin, was dat voor mij reden genoeg om verder te gaan met klassiek scheren. Maar de keuze is al gemaakt. Veel plezier dan met je nieuwe aanschaf Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Johan Posted February 18, 2017 Posted February 18, 2017 Waarom zou de Fatip Testina krabber niet geschikt zijn? Zo'n krabber dwingt je tot goede techniek, zonder dat hij overmatig agressief is. Ik heb overigens alleen ervaring met de Fatip open kam krabbers, maar ik lees overal dat de Testina wat milder is.
Recommended Posts