Jump to content

Maggard scheerzepen

roland

Recommended Posts

Wie hebben er hier zepen van Maggard zelf in bezit?

Ik heb benieuwd naar de geur sterkte, deze week heb ik er eentje binnen gekregen (ik noem geen namen ;) , maar hij bezit rond de 100 zepen...), en die ruikt erg goed en sterk!!

Heeeeee Roland zijn mijn zeepies binnengekomen en hang je er vervolgens direct weer met je neus in :lol::lol:

Ik heb van Maggard de Orange Menthol gehad en net zoals jij omschrijft had de zeep een vrij sterke Sinaasappelen geur die tijdens de gehele scheerbeurt goed waarneembaar bleef.

Nu ben ik meer van de zoetere geuren dus qua geur was hij mij iets te bitter zeg maar de geur die vrijkomt als je de schil van een Sinaasappel afhaalt.

De Orange Menthol is thans in mijn bezit. Prima zeep, qua prestaties. De geur is niet te sterk, beter gezegd niet te lang pregnant aanwezig zodat ik me er prima 's avonds mee scheren kan en zonder zeepwalm een uur later in bed kan stappen. De geur zelf is vrij ééndimensionaal: sinasappelschil, maar dat was het wel. Niet een mooi gelaagde geur. Maar goed ook daar is niets mis mee op het moment dat je er zin in hebt.

Ik heb getwijfeld over de Nothern Moss hier zit menthol in en de geur van mos etc vind ik heerlijk fris....... tot ik de reviews las waarin steeds de geur als tegenvaller werd beschreven en er vaak over een sinaasappel geur gerept werd.

Deze met mango geur besteld om te bezien of hij een waardig opvolger van de I Coloniali kan zijn.

Trouwens Roland hoe ruikt mijn ander zepie, die Barrister & Man????

Goed en lekker fris luchtje. "Aquatisch" noemen we dat in het Nederlands, toch? Net zoiets als Catie's Bubbles Le Marche du Rasage.

Goed en lekker fris luchtje. "Aquatisch" noemen we dat in het Nederlands, toch? Net zoiets als Catie's Bubbles Le Marche du Rasage.

Dat is dan in het geheel niet verkeerd zo mag ik stellen :P

Ach die ken ik ook niet.. ben tot nu toe enkel bekend met de barbershoppe van MB

De barbershop van maggard is niet te vergelijken met die van MB. Die van maggard ruikt eerder fris als gewassen lakens ofzoiets :D

De barbershop van stirling komt dan meer in de buurt.

De Seville van B&M is ook een aanrader, daar zit wat meer citrus in.