Jump to content

Recommended Posts

Posted

Dag mannen,

Nu ik dik anderhalf jaar "klassiek" aan het scheren ben, ben ik tot de ontdekking gekomen dat ik meer van de harde zepen ben dan van de crémes.

Nu heb ik een paar mooie grote potten over die uitermate geschikt zijn om harde zepen in te doen.

Kortom, ik heb weer wat ruimte vrij om er een zeepje of 2 bij te nemen.

Welke zepen kunnen jullie aanraden mannen?

Ik ben dan meer op zoek naar zepen in de prijsklasse van bijvoorbeeld Haslinger, rond de €10,- ongeveer.

Ik hou ook van sterk geurende zepen en een glad poederig gevoel die sommige zepen achterlaten op het gezicht.

Wie kan mij wat aanraden?

Bedankt alvast. :)

Posted

Moet je ook even kijken hoeveel zeep je voor dat geld krijgt, want Calani (vind ik goed) is 65 gr. Haslinger ook iets van dat gewicht. De Omega Fructi (ook heerlijk als je van vruchtengeurtjes houd) is denk ik uiteindelijk goedkoper, omdat je meer zeep krijgt voor je geld. Mühle heeft ook een aantal heerlijke zeepjes (o.a. sanddorn), maar ook weer kleine puck's.

Als je dan weer een refill van Tobs sandalwood neemt en vergelijkt weer het gewicht, valt die ook wel weer mee.

Posted

De hoeveelheid zeep maakt me nog niet eens zo heel veel uit.

Lange tijd meegaan doet het toch wel.

Ik ben op zoek naar een sterke geur en uiteraard goede eigenschappen.

Posted

De Sanddorn die Harkos al noemt, van Mühle heeft iig een goede sterke geur. Hij is wel zoet.

HJM, Edwin Jagger en Mühle hebben kleine puks van 65g. voor rond de 6 euro.

De 4 harde zepen die Tobs heeft zijn 100g. en zitten weer net boven de 10,-. Maar nog steeds leuke prijzen lijkt me.

Posted

Die hebben jullie zeker allemaal liggen of niet Nienke?

Is sleutel in open mes vorm al klaar? :D

Posted

Bovenstaande hebben we idd in huis. Nog een aantal andere scheerzepen, maar die vallen weer wat duurder uit.

Haha. Nee hij is nog niet af. Er kwam een opdracht voor een hondenportret tussendoor. (Van alle markten thuis hier :P) Dus de vrije knutsel uren gingen daar even inzitten. Maar hou je op de hoogte ;)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Posted

Haha oke, heeft iemand nog ervaring met de Haslinger zepen?

Ik ben ook wel benieuwd wat het verschil is tussen alle Sandalwood zepen, die van TOBS ruikt heerlijk, die dan Proraso is ook lekker maar toch heel anders en stiekem niet zo lekker als die van TOBS.

Hoe zit dat bij de andere merken?

Posted
Moet je ook even kijken hoeveel zeep je voor dat geld krijgt, want Calani (vind ik goed) is 65 gr. Haslinger ook iets van dat gewicht. De Omega Fructi (ook heerlijk als je van vruchtengeurtjes houd) is denk ik uiteindelijk goedkoper, omdat je meer zeep krijgt voor je geld. Mühle heeft ook een aantal heerlijke zeepjes (o.a. sanddorn), maar ook weer kleine puck's.

Als je dan weer een refill van Tobs sandalwood neemt en vergelijkt weer het gewicht, valt die ook wel weer mee.

tje wat zit die man te weren!

Posted
Haha oke, heeft iemand nog ervaring met de Haslinger zepen?

Ik ben ook wel benieuwd wat het verschil is tussen alle Sandalwood zepen, die van TOBS ruikt heerlijk, die dan Proraso is ook lekker maar toch heel anders en stiekem niet zo lekker als die van TOBS.

Hoe zit dat bij de andere merken?

Mij schiet zomaar Extro legno di sandalo door de gedachten, weet niet hoe dat komt......

Posted

@ Harrie:

Zo te lezen is de Haslinger nog wel te overwegen, zeker voor de prijs.

Hoe is die geur i.v.m. TOBS?

Posted

De geur van de Haslinger is veel minder sterk en uitgesproken dan die van TOBS.

De Haslinger is daarnaast ook niet een "harde" zeep zoals de TOBS en heeft een veel kleinere diameter.

Ook de DR Harris heeft een harde Sandalwood puck die ik in geur echter minder vind als de TOBS.

Posted

Hmm dat is jammer, was toch wel een beetje van plan om een Haslinger zeep te kopen.

Maar als de geuren van die zepen niet zo heel sterk zijn valt dat af voor mij.

Posted
Hmm dat is jammer, was toch wel een beetje van plan om een Haslinger zeep te kopen.

Maar als de geuren van die zepen niet zo heel sterk zijn valt dat af voor mij.

Haslinger is wel zeep, maar niet knetter hard. De geur is toch ook niet verkeerd, maar ja Hans houdt van erg sterke geuren en dan krijg je UEKAZ. Die Tobs is echt hard en ruikt inderdaad ook erg lekker.

Posted

Ik hou zelf ook van sterke geuren, dat betekend dus dat Haslinger een beetje af valt?

Posted

Nou die streep ik dan maar van het lijstje.

Iemand ervaring met de harde zeep van Truefit & Hill?

Ben toch bang dat ik weer op zoek moet gaan naar een ambacht zeep. :lol:

Posted

De T&H vind ik persoonlijk maar niks Laurens. Valt geen stabiel schuim mee te maken.

Posted

Nou valt ook af dus, de lijst wordt korter.

Misschien prop ik de zachte Proraso zepen wel in de potten, valt die wat makkelijker te laden. :lol:

Posted

T&H, Cabtree&Evelyn en GF Trumpers wegblijven van deze harde zepen met de nieuwe formule valt geen stabiel schuim mee te krijgen.

Blijft over de harde zepen TOBS en DR Harris maar als je dan toch met zachtere zeep aan de haal gaat denk dan eens aan de Sandalwood van Stirling. Toen ik de inkoop deed natuurlijk ook alle geuren geroken en de Sandalwood geur van Stirling vind ik heerlijk.

Posted

Ja het is zo lastig.. Die van TOBS vind ik heerlijk, die van Proraso ook wel, maar het komt niet in de buurt van TOBS.

Nu hoeft het ook niet per se een Sandalwood te zijn, maar het moet wel sterk geuren.

Ik denk dat ik de Proraso lekker plat druk in die potten, ben ik daar waarschijnlijk ook wat sneller doorheen. :lol:

Posted

Klar Klassik is uitmuntend, maar wel prijziger. MWF is ook super, maar geen al te sterke geur.

Ik heb het wel altijd vreemd gevonden dat mensen zeggen dat Haslinger niet sterk ruikt. Als ik mij scheer met hun honingzeep, dan ruikt die heel sterk door en ruik ik ze tegen de avond nog altijd! Ik zou die persoonlijk toch in het achterhoofd houden als ik jou was. Ik kan je er ook altijd een staaltje van opsturen indien gewenst :)

Verstuurd vanaf mijn XT1032 met Tapatalk

Posted

Pb verstuurt! ;)

Stirling is inderdaad top, de Peach die ik heb bevalt uitstekend.

Maar het ging meer om een relatief goedkoop zeepje in een mooie grote pot te kunnen stoppen.

De bakken van Stirling zijn van zichzelf al erg aangenaam groot wat het laden van de zeep ten goede komt.

Ik zal nog eens kijken naar die Dutchy, bij meneer Kox beschikbaar neem ik aan?

Posted
Ik hou zelf ook van sterke geuren, dat betekend dus dat Haslinger een beetje af valt?

Langzaam geloof ik dat je toch voor de Crazy Sandalwood van BDF moet gaan. Geen harde zeep, zit al in een mooie eigen pot en ruikt naar Sandalwood!