onno Posted February 19, 2017 Posted February 19, 2017 Truefitt & Hill Sandelwood shaving Goed om te zien dat de spulletjes op een goede plek zijn gekomen. Hoe vindt je de T&H cream? Ruikt heerlijk en je kunt er een lekkere volle zeep van maken. Juist, van een creme een lekkere volle zeep maken dat geheim heb ik na jaren van nat scheren nog nooit ontdekt, bij mij wordt het altijd schuim @Johan, het flesje met de Polar bevindt zich nog steeds in ongeopende toestand dus dat antwoord moet ik je schuldig blijven. En de Pitralon combineren met de Essence of Scotland is heel gemakkelijk hier op de camping en wel ten eerste omdat er hier niet zoveel keus is als thuis en ten tweede dit één van de aftershaves is - naast de Irish Moos- waar geen menthol kristalletjes door mij zijn bijgelengd. En ik kan je vertellen dat heb ik afgelopen zomer zeer enthousiast met zo'n beetje alle aftershaves gedaan waardoor de ijspegels van de week op het gezicht stonden Dat heb je zo wanneer je alleen scheerzeep en -creme koopt en ze maar een enkele gebruikt
GladJakker Posted February 19, 2017 Posted February 19, 2017 TFS Crazy Sandalwood pre-shave Victoria Super Daxer TFS Crazy Sandalwood Merkur 39c Ladas Super Stainless (6x) Proraso rood AS Bogena uiercrème De combinatie van de Merkur en de Ladas is een betere dan met de Parker of de R41. In deze krabber kan het mesje nog wel een keer comfortabel worden ingezet. De vorige Ladas ging ook 7 keer mee en dan is het wel een beetje op qua scherpte vermoed ik.
onno Posted February 19, 2017 Posted February 19, 2017 Molly ATT S1 met polsilver MWF Castle Forbes 1445 ASB Muhle silvertip syntheet Eigenlijk doe ik het nooit meer: drinken na het diner. Dit keer wel met als resultaat een onvaste hand vanochtend. Na twee wangetjes Molly weggelegd. Wat opvalt is dat de Straight Rasor me nog meer bewust maakt van geen druk maken en de bochten van de huid volgen met als gevolg een erg gladde huid. Ik vraag me af of een straight dit resultaat ooit zal bereiken. Daar staat tegenover dat de laatste wel zachter aanvoelt op de wangen. Een mooie dag
efsk Posted February 19, 2017 Posted February 19, 2017 Een goed geslepen open mes gecombineerd met de juiste techniek zal je de gladte en comfortabelste scheerbeurten opleveren Onno. Kortom: stug blijven oefenen.
onno Posted February 19, 2017 Posted February 19, 2017 Ik wist wel dat je de techniek onderhand onder controle hebt. Een voetje is dan niet meer nodig om de aluin te grijpen....
efsk Posted February 19, 2017 Posted February 19, 2017 Hans Baier Silberspitz Hasslinger Sandelholz Fasan - "Doorzichtig" (t) Voskhod (2) Tunney Ik kreeg lang geleden eens een tube Wars meegeleverd met een bestelling, en dacht die heden te proberen. Bij het openen van de tube hield ik de dop in mn handen maar de schroefdraad zat nog op de tube. Deze dop is dus onbruikbaar geworden. Kreeg hierbij een kleine hoeveelheid op de hand, die ik tijdens het douchen er niet afkreeg: die geur blijkt hardnekkig. Dan maar de pot van eergister gepakt, die stond er toch nog en is uitstekend. Voor het eerst deze winter de Poolse Wimmiescuttle gebruikt, dus een lekker warm schuimpie opgeklopt met eigenlijk het kleinste kwastje in de rotatie, de Hans Baier, die ik gelukkig niet heb weggedaan want het ding presteert langzaamaan niet verkeerd. De Fasan trok wat vandaag, hoewel het pas de tweede beurt van de Voskhod was, weet niet waar dat aan lag. Maakte verder niet uit gelukkig, prima glad in drie met slechts weinig prik van de hervonde Tunney, dus ik vond het best.
Recommended Posts