peto Posted February 15, 2017 Posted February 15, 2017 Merkur Progress Gillette Rubie Platinum Plus (1*) Simpson X2L TBS Maca Root Aluin Pitralon Classic aftershave Fijne scheerbeurt. Zeer prettig mesje om mee te scheren. Scherp en toch zeer comfortabel voor mij. Benieuwd naar de tweede scheerbeurt hiermee. Fijne dag!
GladJakker Posted February 15, 2017 Posted February 15, 2017 Omega 80067 TOBS Lavender Parker 90R Ladas Super Stainless (5x) Blue Stratos AS Bogena uiercrème We blijven vrolijk doorkwasten met de TOBS Lavender bij de doordeweekse scheerbeurten totdat de pot leeg is. De geur staat me nog steeds niet tegen en op zo'n zonnige dag is het een geur die prima past. De Ladas doet het bijzonder goed in een milde krabber. Het mesje verliest wel wat aan scherpte, maar dat geeft een lekker knisperend geluid bij het snijden van de haren, zonder dat het oncomfortabel wordt. Na drie gangen aangenaam glad, maar niet echt BBS. Al is dat natuurlijk ook lang niet alle dagen nodig.
Snuff Posted February 15, 2017 Posted February 15, 2017 Kikuboshi Super Deluxe Orion 265 13/16” Scrupleworks 2,5" oil tanned horsehide/linen, barber style strop Shavemac Badger Silvertip D01 2-Band 20mm Flattop Eufros Dama de Noche Baume aftershave balm
Tony Posted February 15, 2017 Posted February 15, 2017 Kikuboshi Super Deluxe Orion 265 13/16” Scrupleworks 2,5" oil tanned horsehide/linen, barber style strop Shavemac Badger Silvertip D01 2-Band 20mm Flattop Eufros Dama de Noche Baume aftershave balm Mooie combinatie Ron, Ik wou dat mijn 5 jaar oude scruppleworks horsehide er nog zo uit zag.
Snowmiss Posted February 15, 2017 Posted February 15, 2017 - J&T #2212 met TFS Winter - GEM Junior met GEM (6*) - Proraso Groen met als resultaat DFS
Snuff Posted February 15, 2017 Posted February 15, 2017 Mooie combinatie Ron,Ik wou dat mijn 5 jaar oude scruppleworks horsehide er nog zo uit zag. dank je, ah het zijn spullen die dienen om gebruikt te worden, trouwens ik vind een echt door en door gebruikte strop wel wat speciaals hebben.
Jan Zoethout Posted February 15, 2017 Posted February 15, 2017 SOTD 20170215 Kwast: Luyixian Jiamei Cosmetics synthetische kwast "Beautiful Elements". Scheerzeep: Scheermonnik "Confijter". Krabber: RR "German 37 Slant". Mesje: Derby Premium (2). After shave: Haslinger Sandelholz balsem. Weer een prima scheerbeurt met dit Derby mesje. VLS++ Fijne dag, iedereen !
mhharsta Posted February 15, 2017 Posted February 15, 2017 Mooie foto Maarten! Met dank aan het zonnetje dat lekker naar binnen scheen! Je had je mesjes trouwens mooi weggewerkt aan het magneetje Wim :-)
efsk Posted February 15, 2017 Posted February 15, 2017 Rolf: heerlijke messen die Colibri's. Van mij is er net eentje kwijtgeraakt in de post. Toch weer zonde.
Wimmie Posted February 15, 2017 Posted February 15, 2017 Mooie foto Maarten! Je had je mesjes trouwens mooi weggewerkt aan het magneetje Wim :-) Ik wist zeker dat ik de mesjes had meegenomen, koffer 26 keer binnenste buiten gekeerd, toilettas 312 keer, kleding alles nagelopen zitten die pl... mesjes onder het zeepblikje aan de magneet.. Dat gaat mij dus nooit meer gebeuren!!!
Lampuhkap Posted February 15, 2017 Posted February 15, 2017 Zo, lekker simpel scheerbeurtje vandaag! Merkurtje 34C HD met een Super Iridiummetje, BdF Classico II en een NOS Omegaatje uit de 80's en de Lustray Coachman AS Heerlijk!
efsk Posted February 15, 2017 Posted February 15, 2017 Shavemac zebra/beehive/24/56/bulb/Silvertip/D01 Rasozero Hartkopf 11/16 Alcolado Glacial De kwasten weer boven water, en dus de dikke das erbij gepakt om het gezichtje eens extra te verwennen. De rasozero is daar een prima kompaan bij, lekker zeeppie wat me steeds weer bevalt. Nogmaals een mes vandaag, en wel de Hartkopf. Vrij klein voor mijn doen, ronde kop, beetje saai behalve de naam op de scales, en één van de beste logo's die ik ken: waarom prijs je je messen aan met een kale kop waar met twee mokers simultaan op geslagen wordt? Geen idee. Boeit ook niet, want het scheert gewoon prima, en ondamks het lichte gewicht inherrent aan het kleine formaat is dit één van de weinige messen die mn hals tegen de vleug in een haal van boven naar benee schoonveegt, zonder dat het irritatie oplevert. In drie glad als iets erg glads, de Tunney is nog effe kwijt maar de Alcolado is koud.
Edsel Posted February 16, 2017 Posted February 16, 2017 Lord L6 Wilkinson Gillette stainless (5) J&H Bocote Silvertip BDF Raffinato zeep Hegron ASB
Tjebbe Posted February 16, 2017 Posted February 16, 2017 Jojobaolie, Stirling Kong, Scheermonnik Delfts Wit, Blackland Blackbird, PolSilver Super Iridium (1), Kokosolie. Kneiterglad, welriekend! De dag begint goed!
onno Posted February 16, 2017 Posted February 16, 2017 Molly 5/8 ATT S1 Mwf Muhle syntheet silvertip Na een dagje scheervrij weer vrolijk verder met Molly. Beide wangen na 2x wtg glad! Strak houden van het vel, kleine bewegingen en mes met een zachte grip vasthouden.Voor de rest overal geweest keel aan zijkanten en de ronding van de kin nog erg lastig De boel afgemaakt met de slant in 1x atg. Lijkt of open mes eerder glad scheert dan een krabber. Mooie dag!
Harkos Posted February 16, 2017 Posted February 16, 2017 Mühle Silvertip 3 band, Calani Dubai, Fatip Grande Rutinia, Derby Premium 8e x, Pinaud-Clubman After shave lotion Original, Hema Sheabutter ASB. Kwast en zeep: Mühle Silvertip 3 band en Calani Dubai: De Mühle silvertip is een wat slappe kwast. Net genoeg backbone om een mooi schuim te kloppen, maar dat is het dan ook wel. Met de Calani een behoorlijk harde zeep had de kwast dan ook behoorlijk moeite geladen te worden. Uiteindelijk toch een mooie scuttle schuim, want dat krijg je wel van de Calani. Die Dubai komt de geur wat meer van los en is het een lekker zeepje, maar niet te overheersend. Mesje en krabber: De Derby Premium voor de 8e x gebruikt. De Derby Premium is vanmorgen de spaarpot on gegaan. Niet dat het helemaal op was, maar nog een keer gebruiken begint op een uitdaging te lijken. 8x is mooi met dit mesje. In mijn effectieve Fatip nog netjes glad geschoren, maar het is te merken, dat het mesje echt minder wordt. Tja een Derby en dan 8x goed is niet verkeerd. Ik ben positief verrast met dit mesje. Wat vaker gebruiken en ervaringen van anderen moeten tonen of dit blijvend goed is, maar veelbelovend. Resultaat DFS. Tot slot: De Pinaud Original combineert goed met de Dubai en overvleugelt volledig de geur van het zeepje. Hema ASB erop en weer helemaal klaar voor deze dag, die in het kader staat van een bezoek aan de markt in Rijssen.
Wimmie Posted February 16, 2017 Posted February 16, 2017 Wilkinson Sword Lord classic Wimmie Bowl Simpson Best Badger Stirling Lemon Chill Thayers Witch Hazel Brut original Naniwa 1000/3000 Vandaag een scheerbeurt met de Wilkinson Sword Double Edge voorzien van een Lord Classic mesje VON geslepen op de Naniwa 1000/3000. Lemon Chill opgeklopt met de Simpson gaf in de Wimmie Bowl in no time een lekkere volle zeep. Drie volledige passes voor een glad resultaat. Fijne krabber? Ja en nee! Met het juiste mesje erin kun je, je er prima mee scheren. Comfortabel, ja maar niet ten op zichten van bijvoorbeeld een ED 89. Thayers Witch hazel voor de verzorging Brut Original voor de finish. Klaar voor een cappuccino met … Fijne dag allemaal.
Hanskoning Posted February 16, 2017 Posted February 16, 2017 Ik geloof het toch niet hoor Harrie, acht keer met een Derby kan gewoon weg niet
fireshrimp Posted February 16, 2017 Posted February 16, 2017 Merkur Progress (Polsilver) RazoRock Plissoft TOBS Grapefruit Wimmies scheerkom Speick AS TFS ASB Zagara Gelsomino
mhharsta Posted February 16, 2017 Posted February 16, 2017 Le Grelot 71, 6/8 TFS Corte Sabauda Omega varkenskwast Wimmie scuttle Brut AS
Tony Posted February 16, 2017 Posted February 16, 2017 (edited) Mooie Le Grelot Maarten Edited February 16, 2017 by Guest
Recommended Posts