Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Molly 5/8

Blackbird cc met polsilver (4)

Stirling soap Ozark Mountain

J&T bergdas

Aran aromatic Driftwood ASB

Met Molly wel zo'n beetje over het hele gezicht geweest. Mes begint vertrouwd te raken in de hand. Wordt natuurlijk nog voor geen meter glad. Het belangrijkste is wel dat ik zelf ontspannen ben met het mes in de hand. Alleen de linkerwang 2x WTG lukt het net om het glad te krijgen.

Afgemaakt met de kraai: meer dan helemaal glad.

Een mooi dag!

Edited by Guest
Posted

J&T® Padoek finest 2-band badger Virginia Sheng,

Stirling Gatlinburg,

Gillette Fat Boy adjustable,

Derby Premium 6e x,

Pinaud-Clubman After shave lotion Original,

Hema Sheabutter ASB.

Kwast en zeep:

J&T® Padoek finest 2-band badger Virginia Sheng en Stirling Gatlinburg:

Nou kan ik wel weer beginnen over as, breeuwen, nat bos enz., maar het is gewoon lekkere zeep die Gatlinburg. Voor mij zijn er 5 soorten zeep, bloemetjes, zoet (amandel), hout, frisse (lavendel, eucaliptus, menthol) en zeep (Arko stick, DVH, maar ook de basis LPL). Daar binnen is alles te vatten. Nou die Gatlinburg hoort dan tot hout. Dan wel hout, waar van alles mee is gebeurd, of nog gebeurt. Lekker, en ook lekker schuim.

Mesje en krabber:

De Derby Premium voor de 6e x gebruikt. Het mesje is verrassend. Ook vanmorgen weer een goede scheerbeurt zonder bijkomstigheden. Morgen nog eens voor de 7e x. In de Fat Boy 2 rondjes op 6 en de laatste op 8, ik wilde weten of het mesje dan begint te happen, maar geen krimp en glad. Ook de hals en strot leveren weinig weerstand en is mooi strak en glad geschoren. Begin bijna te geloven, dat het Derby is gelukt een goed mesje in de markt te zetten. Nou heb ik niet een zware baard en scheer me elke dag, dus ben ik benieuwd hoe het mesje het doet met zwaardere beharing. Voor mij voldoet het echter. Resultaat BBS.

Tot slot: De Pinaud Original doet het mooi met de Gatlinburg. Geuren matchen aardig. Hema ASB er op en weer helemaal tevreden begonnen aan een nieuwe dag.

Posted

SOTD 20170214

RMxSntD.jpg

Kwast: Luyixian Jiamei Cosmetics synthetische kwast "Beautiful Elements".

Scheerzeep: Pre de Provence.

Krabber: RR "German 37 Slant".

Mesje: Derby Premium (1).

After shave: TOBS "Shaving Shop Luxury Aftershave Gel".

Eerste indruk van dit Derby mesje: niet slecht ...

VLS++

Een fijne dag, iedereen ! :D

Posted
SOTD 20170214

...

...

@Jan, kun je de geur van de TOBS Shaving Shop AS voor me beschrijven?

Is die te vergelijken met een andere TOBS lijn?

Posted
SOTD 20170214

...

...

@Jan, kun je de geur van de TOBS Shaving Shop AS voor me beschrijven?

Is die te vergelijken met een andere TOBS lijn?

Meer zeggen dat 't een prettig luchtje is, kan ik helaas niet.

En het is de enige AS in de TOBS lijn die ik bezit ... :D

Posted

Fr. Herder A. S. 9

Het hoeft niet mooi te zijn om een een comfortabele scheerbeurt te krijgen

10396f7ed7c0591f05c7e77892eea7e0.jpg

Fijne dag allemaal

Posted

De Lea Classic zeep is een hele fijne zeep die me bij elk gebruik weer ontzettend pleziert. Het is geen zeep uit mijn top 5 maar dit is een zeep die altijd ruim voldoende presteert, mooi schuim geeft, goed verzorgd en met zijn aparte lichte Sandalhout geur gecombineerd met een lage dosis menthol die de huid fris laat aanvoelen een genot is om te gebruiken.

Dit ging ook op voor de Blackbird SB met het Personna Lab Blau mesje 2x. In drie gangen en wat nabewerking een meer dan gladde huid.

De prik van de aluin is op zijn retour dus de griep is eindelijk terrein aan het prijs geven. Afgewerkt met de even verfrissende Lea Balm.

Conclusie: een prettige scheerbeurt.

IMG_1277.thumb.JPG.9cb1b8b8b07c51c72ad19664d4e54c6b.JPG

Posted
Wat lijkt dat greepje klein onder de Blackbird, zou je geen langer steeltje willen Hans?

:lol::lol: volgens mij had ik hem allang kunnen hebben als mijn jonge bling bling vriend geen kraaien uitvoering had besteld :x

Posted

DSC_2100_zpsqjsv7nls.jpg~original

Filarmonica 14 Doble Temple 8/8

Kanayama cordovan #8000

Shavemac TSR 2015 silvertip two band

RazoRock Tuscan Oud

Tiana Rose fresh & Coconut moisturiser

Tom Ford Oud wood Edp

Posted

Gisteren even snel TOBS Sandelwood met mijn Muhle R89 ging wel aardig maar afgerond met SAS ging gewoon even niet lekker vanavond de echte ronde en dan met Scheermonnik zeep ^_^

Posted

Ever Ready Ambassador

Gem ptfe

Whipped dog 30 mm syntheet

TOBS Eton College

Wars classic aftershave

Prep asb

De Whipped dog maakte weer een berg schuim uit de heerlijke crème van TOBS, bijna de bodem in zicht.....

2 rondjes met het oudje uit de ER stal en weer zo glad als het maar kan.

Erg fijne beurt vandaag!

Posted

Gillette Super Adjustable

Shark super stainless (3)

J&H Bocote Silvertip

BDF Raffinato zeep

Madre Labs Witch Hazel

La Toja ASL

Nivea Sensitive ASB

Posted

Stirling Kong,

Le Père Lucien, Savon de Barbier ,

Krect Spiral Curve,

Kai (6),

Eigen Toco Tholin aftershave balsem.

Erg prettige krabber, erg prettige combi!

Posted

Weer een heerlijke scheerbeurt in mijn eigen badkamer na twee dagen buitengaats zonder scheren!!!

Waarom? Omdat ik mijn mesjes was vergeten(!)

Of toch niet????

Fijne dag allemaal.

I1UDqAm.jpg

pOzYmM9.jpg?1

CcHfHYU.jpg

Posted
Weer een heerlijke scheerbeurt in mijn eigen badkamer na twee dagen buitengaats zonder scheren!!!....

@Wimmie: hoe bevalt die Stirling? Ik ben erg nieuwsgierig naar deze zeep.

In één woord TOP.

De zeep laat zich prima opkloppen, blijft vol 'staan' , goede scheereigenschappen en dus bescherming door een echt vettig laagje achterlatend na het scheren.

En de menthol vindt ik heerlijk verkoelend.

Wim

Posted
In één woord TOP.

De zeep laat zich prima opkloppen, blijft vol 'staan' , goede scheereigenschappen en dus bescherming door een echt vettig laagje achterlatend na het scheren.

En de menthol vindt ik heerlijk verkoelend.

Wim

Ok, dan moet ik maar eens op zoek gaan naar dit zeepje.

Dit zal waarschijnlijk niet in NL te koop zijn, vermoed ik.

Posted

Luyixian Synth-24x68,

Le Père Lucièn - le Savon du Barbier,

Apollo OC,

Derby Premium 7e x,

Pinaud-Clubman Special Reserve,

Nivea Men Original-Mild Aftershave Balsam.

Kwast en zeep:

Luyixian Synth-24x68 en Le Père Lucièn - le Savon du Barbier:

De LPL die ik heb is al uit 2013. De tijd dat LPL nog niet in geurtjes te koop was, voor zover ik me kan herinneren. Deze zeep ruikt naar goede zeep en verder niets. Echter de technische eigenschappen en het verbruik zijn dusdanig optimaal, dat het een van mijn fijnste zepen is. Als ik een keer lekker echt volvet fijn verzorgend schuim wil, is deze de zeep. Vandaag bepaalde de statistiek echter de keuze, want door de jaren heen zijn er bij mij weinig minder presterende zepen over, daar dat allemaal douche zeep wordt. Dus vanmorgen een mooie scuttle vol lekker warm schuim met een mooi dichte textuur. Opgeklopt met de Luyixian, dat best een aardig kwastje is voor wat de Chinezen voor zo'n knotje vragen, had ik in een mum de schuim, zoals schuim hoort te zijn.

Mesje en krabber:

De Derby Premium voor de 7e x gebruikt. Tja dat mesje. Deze dwingt respect af. Een Derby, die voor de 7e x een goede beurt geeft! Sterker nog, morgen gaat hij voor de 8e x op. In de Apollo doet het mesje gewoon zijn werk. Erg strak en glad scheerwerk. Wel een heel klein hapje uit mijn kin, maar dat lag aan mij. De huid zacht door een lange hete douche, nog even een keer over een ronding in mijn kin waar al geen schuim meer zat, tja dat moet je met deze combi niet doen. Nu wil ik het ook weten en stop ik morgen de Derby in mijn Fatip. Dat kan niet goed gaan. Resultaat BBS.

Tot slot: De Special Reserve er stevig op geplensd, Nivea voor de verzorging, uiteindelijk moet er gezien het voortschrijden der jaren een krimpmiddel op om het velletje wat strak te houden.

Zo na het ontbijt en de koffie maar eens even de binnenstad en markt in Hengelo onveilig maken.

Posted

De huidirritatie is bijna verleden tijd en daarmee wint de dagelijkse scheerbeurt weer aan plezier.

De Czech & Speake Oxford & Cambridge opgeschuimd op het gezicht met de Simpson Tulip T2 SB.

Heerlijke geur heeft deze zeep en een mooi beschermend schuim.

De Blackbird met het Personna Lab Bleu mesje 3x gleed soepeltjes door de aanwezige stoppels heen.

Bijna geen aluinprik meer en de afwerking bij deze zeep was natuurlijk met de Lavendel balm van Castle Forbes.

IMG_1279.thumb.JPG.4f1c1f3f984d13e8857cacf1b6720b36.JPG