Jump to content

Hallo allemaal

Mibbiwicket

Recommended Posts

Beste mannen van het goede scheerleven.

Ik ben Mitch, en heb echt al een jaar of 2 het idee om toch over te gaan op DE scheren.

Nu heb ik al het een en ander opgezocht en kom ik dus ook hier terecht.

Ik kom hier eigenlijk voor raad en informatie natuurlijk :) en ik hoop dat we samen met zijn allen een leuke tijd tegenmoet gaan he!

Mocht er iemand vragen hebben, vraag maar raak!

Ik ben Mitch, en heb echt al een jaar of 2 het idee om toch over te gaan op DE scheren.

Mocht er iemand vragen hebben, vraag maar raak!

:lol: omgekeerde wereld? Denk eerder dat jij diegene bent met vragen :lol: welkom op het forum!

Op dit moment nog een gilette fusion hahaha.

Heb nooit de overstap durven maken, maar ik ben nu aan het kijken voor een startset. Tot nu toe heb ik deze als "meest ideaal" gevonden voor een beginner:

RazoRock Plissoft kwast

merkur 23c

Aangezien ik een zeer gevoelige huid heb, en qua scheerzeep/creme heb ik nog niet echt een idee. Volgens mij speel ik op safe met proraso scheerzeep wit/groen

En aftershave balsem heb ik nog totaal geen idee van en preshave ook niet.

Tips zijn altijd welkom :)

Hoi Mitch welkom op dit forum. Er zitten hier echte kenners die je met alles kunnen en willen helpen. Welkom in de wereld van het nat scheren. Ben zelf ook nog maar een newbie maar stunt na krap twee maanden al met een open mes. Qua zeep kan ik je een unscented aanraden als eerste om te kijken hoe je huid er op reageerd. Dit hielp mij ook erg om mijn huid te laten wennen aan dit nieuwe type scheermethode. Nu mijn huid gewend is kan ik er wat geurende zeepjes tegenaan gooien en heb ik geen enkele last van mijn oude scheerbrand meer. Soms wel iets rode huid als ik teveel druk zet of teveel zelfvertrouwen heb. Als preshave gebruik ik proraso wit en als aftershave balsem ook proraso. Qua krabbers heb ik zelf een edwin jagger DE89 maar hier kunnen de medeleden je meer advies over geven. Verder neem je tijd er goed voor en probeer lekker veel uit veel lees en scheerplezier.

Groeten Auke

Baume scheercreme (niet de zeep) en baume aftershave balsem als je zeer gevoelige huid hebt.

In ieder geval met cartridges heb ik veel last van wondjes en razor burn.

Ik vermoed dat het met een krabber minder wordt, mits ik fatsoenlijk kan scheren toch :)

Nog echte aanrader die ik moet proberen?

Welkom ! Wat betreft de 23c en Plissoft kwast is dit een uitstekende keus. Wat betreft 'Proraso wit' spreek ik uit ervaring en was dit ook mijn eerste zeep. Deze koos ik toen bewust omdat deze ook speciaal voor de gevoelige huid was en zelf ook een gevoelige huid had. Samen met de 'witte Proraso' pre-shave en 'witte Proraso ASB' was ik gauw van de irritatie in mijn hals af.

Ook kan je de de 'blauwe Proraso' (in zo'n tube) en de blauwe ASB aanschaffen, want die is ook ontwikkelt voor de gevoelige huid.

Deze werkte bij mij ook zeer goed.

Veel scheerplezier Mibbi wicket. Hoe kom je aan zo'n naam....? Een mooie speurtocht gewenst.

In mijn persoonlijke ervaring bleek Proraso wit op mijn huid juist niet aangenaam (er zit toch menthol in).....

Wellicht is er een mede forumlid die een instap krabber voor weinig voor je heeft. De ervaring leert dat hier tegen redelijke prijzen goede producten worden verhandeld. (Bovendien moet je lef hebben om iemand te besodemieteren die potentieel een la vol scherpe messen heeft.....)

De echte toegang tot de markt komt na 15 posts van jouw kant.

Veel scheerplezier Mibbi wicket. Hoe kom je aan zo'n naam....? Een mooie speurtocht gewenst.

In mijn persoonlijke ervaring bleek Proraso wit op mijn huid juist niet aangenaam (er zit toch menthol in).....

Wellicht is er een mede forumlid die een instap krabber voor weinig voor je heeft. De ervaring leert dat hier tegen redelijke prijzen goede producten worden verhandeld. (Bovendien moet je lef hebben om iemand te besodemieteren die potentieel een la vol scherpe messen heeft.....)

De echte toegang tot de markt komt na 15 posts van jouw kant.

De naam Mibbiwicket komt vanuit me eigen fantasie, vond het wel een grappige naam.

Ah top om te horen dat er ook een Market gedeelte is hier. Ik ben benieuwd, ben ook wel benieuwd welke mesjes men mij aanraadt voor een instapper.

Maar ik voel mij in ieder geval zeer welkom.