Jump to content

Recommended Posts

Posted
Dit boek is inmiddels gratis te lezen/downloaden

Had hem al eens gelezen maar helemaal vergeten. Mooi voor diegenen die het boek niet kenden, thankx

Posted

Ik heb het net even doorgebladerd, wel grappig.

Volgens het boek zeep je je gezicht in om de haren stijf en broos te maken, terwijl wij er van uit gaan dat we de haren juist zacht maken. Aftershave hadden ze geloof ik nog niet echt, alleen witch hazel en bay rum.

Leuk joh, dat "vroegâh".

Posted

Grappig dat er zo'n kort (denigrerend) stuk over safetyrasors in zit. Het krijgt een beetje de aandacht die we nu zouden besteden aan cardridge rasors als er nu een scheerboek geschreven zou worden.

Zet je toch aan het denken, zou er over een paar honderd jaar een beweging zijn die zich scheert met vintage Philipshaves? Dat het achterkleinkind van Marcel of Lampukap later een vintrine heeft met verschillende modellen. Een special edition met doosje waar wel het aan-uit knopje afgevallen is. Een reismodel waar twee alcaline batterijen in moeten waar niet meer aan te komen is, een model met gel dat onder de douche te gebruiken is. De gel wordt nog verkocht via een Koreaanse webshop.

Posted

hahaha :D Nou, moet je dan toch teleurstellen, ik ga niet met nakomelingen op de proppen komen :)

Een vitrine met de nodige spullen, dat zie ik idd nog wel gebeuren :P

Posted

De bezwaren die ze noemen, hebben veel met issues te maken die nu niet (meer) spelen met safety razors. Het boek stamt uit 1905, een jaar na de introductie van de Gillette Safety razor. Andere safety razors moesten net als een straight gestropt worden, de mesjes roestten als een malle en de scherpte liet nogal eens te wensen over.

Posted

Klopt, maar Gillette was een van de vele fabrikanten van safety razors. Dat is een verzamelnaam voor van alles en nog wat, als het maar een vorm van bescherming bood tegen jezelf snijden.

Posted

Ok, maar dat is nu ook. Gillette is een van de vele fabrikanten van cardridgehouders. Ze zetten wel een beetje de standaard, maar dat hebben ze met de krabbers destijds ook gedaan. Er is ook bij cardridges veel troep op de markt.