Jump to content

Asco Super Stainless Oranje

Harkos

Recommended Posts

P_M_AscoSuperStainlessOranje.thumb.jpg.e5017f99a5c203258efbcb7c80303a2a.jpg

De Asco Oranje kreeg ik van Jan Zoethout om te proberen en te vergelijken met de andere Asco's ( de Rood is al aan de beurt geweest en gaf 8 bevredigende beurten). Het is een mesje uit de Lord stal. Niet 1 van de toppers, maar redelijk bruikbaar. Heb me er 6x behoorlijk mee kunnen scheren. Dit mesje is geen allemans vriend en combineert niet met alle krabbers. Bij mij is het gevoel ontstaan, dat hij op zijn best is in een wat effectievere krabber. Nou is het ook geen draak van een mesje, waar je voorzichtig mee moet zijn, stop hem in een goede krabber, dan kan je er wel mee uit de voeten. Echter er is zoveel beters en ook beters uit de Lord stal, dus deze laat ik even voor wat het is. Ook niet zo dat het een hoekgevoelig of bijterig ding is, nee maar verder ook niet bijzonder.

Mijn oordeel: ruim voldoende. Goed mesje, maar er zijn betere. Ik zal ze niet kopen. **

1- Krabber: Above the Tie S1

De Asco Oranje voor het eerst in gebruik. Heb het mesje vergeleken met een Asco Red, maar daar kom ik later op terug. Kan wel alvast zeggen, dat ik denk dat het hier om hetzelfde stukje metaal gaat. De 1e beurt viel niet tegen.

In de ATT S1 een effectieve beurt, mooi glad en verzorgd in 3 rondes. Ook de okseltjes even glad getrokken. Dat gaat allemaal prima met dit nieuwe mesje. Nu eens zien hoelang dit goed gaat en wat het mesje in een andere krabber doet.

2- Krabber: Ikon X3

Ook de 2e beurt met deze Asco valt niet tegen. Zeker er zijn betere mesjes, maar voor de 2e x me er goed mee geschoren.

In de X3 was het mesje zelfs voelbaar. Normaal geeft geen enkele combi met deze krabber ook maar enig nuttige fedback, maar dit mesje voelde ik ergens op de achtergrond scheren. Grappig.

3- Krabber: Merkur 510 Progress

De Asco doet zijn best maar is niet echt overtuigend. Zo'n kan net ervaring. Wel scheren, geen wondjes of irritatie, maar ook niet heel blij.

In de Progress op de laagste stand begonnen om te zien wat het mesje in de dombo stand doet en vervolgens tot in de 3e ronde op de hals bijna helemaal open gedraaid in de horror stand om de laatste stoppels op de strot te verwijderen. Toch het gevoel dat het net goed genoeg is en niet spekglad. Morgen nog een kans voor het mesje, maar dit is ""no big fun"".

4- Krabber: Mühle R41 (2013)

Het mesje deed vanmorgen zijn werk beter, dan verwacht en zelfs voor mijn gevoel beter dan vorige keer.

In de R41 (2013) een directe en effectieve scheerbeurt, zonder noodzaak tot verder bijwerken op de bekende lastigere plekken. Blijkbaar is deze Asco en R41 een gelukkig stel.

5- Krabber: Fatip Grande Rutinia

Ofschoon mijn relatie met de Asco wat ambivalent is, krijg ik langzaam de indruk, dat dit mesje van effectieve krabbers houdt.

In mijn Fatip met de agressieve bek geen moeite. In 3 rondes gewoon glad. De beste beurt met dit mesje. Verwondering.

6- Krabber: Merkur 39C Slant Long Handle Barber Pole

De Asco deed het nog een keer goed, maar voelde wel zo, dat hij de spaarpot in ging. 7x, zoals zijn rode broertje zie ik niet zitten.

De 2 vorige beurten in een effectieve krabber deden me voor de 39c kiezen. Deze kan met bijna alle mesjes uit de voeten en geeft meestal een prima beurt. Dat was nu ook zo. Echter mooi strak afscheren in de 3e ronde kostte net iets te veel moeite en verdween het mesje in de spaarpot.

Naar index Harkos

• I like it 1