Seabiscuit Posted February 7, 2017 Share Posted February 7, 2017 Een half jaar geleden ben ik weer begonnen met Feathers. En sinds die tijd heb ik last van kleine rode vlekjes op mijn linkerwang. Vooral na het scheren worden ze weer zichtbaar. Al is het geen razor burn. Ik weet niet of het aan de Feathers ligt. Wat ik wel weet is dat wanneer ik na het scheren Thayers toverhazelaar gebruik, de vlekjes enigszins weg trekken. Ik heb geen idee wat het is, maar dat ik een gevoelige huid heb, is toch wel duidelijk. Paar dagen geleden vrijwel niets aanwezig, maar gisteren Feathers en Musgo Real gebruikt, de vlekjes waren ontzettend zichtbaar. Iemand een soortgelijke ervaring? En zou het aan de Feather mesjes kunnen liggen of het gebruik van een bepaalde scheercrème/zeep? Of een verkeerde prep (al scheer ik al jaren, dus met techniek zit het wel snor). Of misschien iets anders? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted February 7, 2017 Share Posted February 7, 2017 Wat voor mesjes gebruikte je hiervoor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamp Posted February 7, 2017 Share Posted February 7, 2017 Ik zou het proberen af te gaan strepen: Met welke zeep Met welke krabber, mesje Met welke AS krijg je het Misschien ben je allergisch van een ingredient van een zeep of as of is inderdaad het mesje/krabber niet de juiste voor je. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted February 7, 2017 Share Posted February 7, 2017 Probeer eens Kai mesjes. Net zo scherp, maar net even zachter. Heb ook meer last van Feather, dan andere mesjes. Voor mij komt dan Kai op de eerste plaats. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seabiscuit Posted February 7, 2017 Author Share Posted February 7, 2017 Ben al begonnen met het e.e.a. afstrepen inderdaad. Ik denk dat het voor een deel te maken heeft met overgevoeligheid. Voorheen gebruikte ik altijd Clubman IBR, wat het alleen versterkte. Musgo Real scheercrème lijkt het ook iets te versterken, al is het minder dan de IBR. En Feathers geeft, in tegenstelling tot Astra mesjes, ook meer problemen. Misschien moet ik toe naar zo min mogelijk alcohol, geurtjes, kleurstoffen, etc. in mijn scheerproducten. Alles zo mild mogelijk. Overigens heeft scheren ATG op zichzelf nooit problemen opgeleverd. Dus wellicht is afstappen van Feathers al een goed begin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
onno Posted February 7, 2017 Share Posted February 7, 2017 Bij mij merk ik dat Feathers te scherp zijn. Ik krijg er ook altijd rode vlekken en bovendien bloedvlekjes van. Bij Kai is dat probleem grotendeels over. Zelf ben ik uitgekomen op Polsilver SI maar zo lezende blijkt die optimale keuze zeer persoonlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted February 11, 2017 Share Posted February 11, 2017 Ik kan me herinneren dat ik ook bij het eerste gebruik van Feather mesje hier en daar tegen irritatie/scheerbrand aanliep. Waarom dit was is me nog steeds niet duidelijk, zette ik onwillekeurig meer druk omdat ze dus wezenloos glad moesten scheren of hield ik een verkeerde hoek aan omdat ik juist bang was voor hun scherpte zeg het maar?? Nu na jaren gebruik denk ik hier niet meer over na en geven ze me altijd een fijn resultaat en bij mij -hoewel dat tussen de oren zal zitten- werken ze het best in de iKon's. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seabiscuit Posted February 14, 2017 Author Share Posted February 14, 2017 Altijd moeilijk om het na te gaan. Ik ben nu even Astra's gaan gebruiken, kijken of dat helpt. Overigens, laatst had ik Williams gebruikt. Man man man, het was een slechte prep die me ook parten speelde zeg. Alsof ik shampoo op mijn bakkes aangebracht had. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts