cutthroat Posted February 6, 2017 Posted February 6, 2017 - Fatip grande - Gillette Indian black - L'Occitane Plisson - TFS ginestra di taormina forte - Aluin - Floid suave - TFS bergamotto neroli forte asb In tweeëneenhalve gang zo glad als een biljartbal. Ik ben alleen in het proces lomp en onoplettend aan de gang geweest want zowel de aluin als de Floid gaven redelijk wat prik. Afgemaakt met de TFS asb.
Edsel Posted February 6, 2017 Posted February 6, 2017 Fatip Grande Lord Chrome (1) J&H Bocote Silvertip BDF Raffinato Madre Labs Witch Hazel De Vergulde Hand ASB
fireshrimp Posted February 6, 2017 Posted February 6, 2017 Slim Adjustable (Polsilver stainless) RazoRock Plissoft Figaro rood Wimmies scheerkom Armando Noir AS Hema ASB In het kader van opmaken die zeep. Gisteren ook al dezelfde combinatie krabber/mesje en ook vandaag was dit niet een geweldige combi, ruw en vrij veel irritatie. Terwijl dit mesje in de Progress het volgens mij veel beter deed. Dat gaan we morgen proberen.
Wimmie Posted February 6, 2017 Posted February 6, 2017 Merkur Progress Rapira Platinum Lux 7* Wimmie scuttle Simpson Best Badger Black Ice The Stirling Soap Co. MAN balm Gillette Cool Wave Lekker luid uit de speakers de Platinum cd van Hot Chocolate “It Started With A…..” toefje Black Ice zeep van de Stirling company in de scratchings van de Wimmie scuttle wat meer dan genoeg was voor de Simpson Best Badger om om te toveren tot een lekkere dikke volle zeep met heerlijke ‘Griekse’ Uzo geur. Zoals tot nu toe alle zepen van Stirling die ik heb gebruikt heeft ook deze variant bijzonder goede eigenschappen en dat goed beschermende vettige laagje op de huid achterlatend. Het Rapira Platinum Lux (7*)mesje in de Progress deed wat verwacht, zonder moeite en of irritatie een gladder dan glad resultaat geven in drie passes met een kleine na bewerking onder de kin. Voor de verzorging MAN balm en voor de ‘Finishing Touch’ Cool Wave van Gillette. Weer zo’n scheerbeurt zoals een scheerbeurt bedoeld moet zijn…. Klaar voor een cappuccino met vandaag ….. Fijne dag allemaal.
Johan Posted February 6, 2017 Posted February 6, 2017 Mühle Rocca R96 krabber Rapira Platinum Lux mesje TGC synthetische reiskwast BdF Raffinato zeep Pitralon Classic aftershave De BdF zeep glijdt weer geweldig; als een mes door de boter, met het Rapira Platinum Lux mesje in de Mühle krabber. Prima scheerbeurt dus.
onno Posted February 6, 2017 Posted February 6, 2017 Semogue 1305 varken MWF Laatste gang met T&H Sandelwood en Razorock syntheet ATT S1 met polsilver (2) Penhaligon BB ASB Weinig gemeld op SOTD de laatste tijd. Het is dan eigenlijk ook wel saai, zelfde krabber, zelfde mesje. Ik ontwikkel een sterke voorkeur voor zepen met tallow merk ik en dat bleek vandaag ook. Begonnen met de semogue: veel gedraaid en een volle kwast met zeep. Echter: ik krijg die zeep niet goed uit de kwast op het gezicht. Bij syntheet en das is dit geen enkel probleem. De laatste gang mijn T&H Sandelwood cream gepakt. Hier ervaar ik ineens het nadeel van deze zeep voor me. De zeep is erg glad op de huid maar schraperig door de baardharen. Wel weer helemaal glad. Ik geloof dat ik maar afscheid moet nemen van deze kwast en cream. Ook jammer: visueel mooie kwast en voor mij een van de lekkerste geuren. Een mooi dag!
Tjebbe Posted February 6, 2017 Posted February 6, 2017 Stirling Kong, Rustic Sandalrose, Above the Tie S2 op Rocnel greep, Rapira Platinum Lux (3), Eigen Toco Tholin aftershave balsem. En weer netjes glad, sta ik weer netjes op de (röntgen)foto... het lijkt er op dat ik mijn laatste kootje van mijn pink heb gebroken.
Harkos Posted February 6, 2017 Posted February 6, 2017 J&T® Bamboe Tuxedo Syntheet 24mm, Stirling Gatlinburg, Merkur 39C Slant Long Handle Barber Pole, Asco Oranje Super Stainless 6e x, Old Spice Original, Farmagan Young Aftershave Gel. Kwast en zeep: J&T® Bamboe Tuxedo Syntheet 24mm en Stirling Gatlinburg: Voor de 3e x een schuimpje met de Gatlinburg. De 1e x vroeg ik me af wat heb ik nu weer gekocht. Slechte lucht, maar niet dus, even om denken en dan gaat een wereld aan complexe hout, rook en herfstige geuren je zinnen verzetten. Even dacht ik te ruiken, dat er een dek werd gebreeuwd met pek en hennep, vervolgens een ceder geurtje met een wat as-achtige ondertoon, toen de herfstgeuren. De 2e x was Gatlinburg net in het nieuws vanwege bosbranden bij de Smokey Mountains, ruikt die zeep ook naar rook, oud hout, bos enz. Nu de 3e x was ik dus voorbereid op een complexe geur van de bruine vloot van Spakenburg bij mooi warm weer en dan omgeven met een mooie vochtige herfstgeur in een dicht dennenbos, waar een kolenbrander kooltjes aan het gloeien is voor de BBQ houtskool. Dat zit dus allemaal in dat doosje. Lekker draaien met de Tuxedo, even opkloppen en een heerlijk mannelijk schuim, zoals gewend van Stirling zepen. Mesje en krabber: De Asco Oranje Super Stainless voor de 6e x gebruikt. De Asco deed het nog een keer goed, maar voelde wel zo, dat hij de spaarpot in ging. 7x, zoals zijn rode broertje zie ik niet zitten. De 2 vorige beurten in een effectieve krabber deden me voor de 39c kiezen. Deze kan met bijna alle mesjes uit de voeten en geeft meestal een prima beurt. Dat was nu ook zo. Echter mooi strak afscheren in de 3e ronde kostte net iets te veel moeite en verdween het mesje in de spaarpot. Resultaat DFS. Tot slot: Gezien de kruidige en houtachtige geur van de Gatlinburg de Old Spice er op geplensd. De Farmagan er achter aan, want ruikt nergens naar en hydrateert lekker. Mooi.
Johan Posted February 6, 2017 Posted February 6, 2017 En weer netjes glad, sta ik weer netjes op de (röntgen)foto... het lijkt er op dat ik mijn laatste kootje van mijn pink heb gebroken. Sterkte daarmee!
Harkos Posted February 6, 2017 Posted February 6, 2017 het lijkt er op dat ik mijn laatste kootje van mijn pink heb gebroken. Dat is pijnlijk. Niet stoten!
Tjebbe Posted February 6, 2017 Posted February 6, 2017 Dank heren, inderdaad gebroken... wordt zodadelijk gestabiliseerd. Met een zo'n zware garagekrik bezig geweest het voor ons nieuwe chalet waterpas te zetten, bij het verplaatsen van de krik bleek die toch meer te kunnen bewegen. Pok, au, beter mijn hand 5 mm lager kunnen houden. Verstuurd vanaf mijn Xperia S met Tapatalk
peto Posted February 6, 2017 Posted February 6, 2017 Merkur Progress Polsilver SI (2*) Whipped Dog syntheet TOBS Jermynstreet Aluin Pinaud Clubman Original Lekker geschoren en glad! @Tjebbe sterkte er mee... Je hand is hopelijk over 3 weken weer te gebruiken..
Loei Posted February 6, 2017 Posted February 6, 2017 Titan 6/8 Jan Zoethout custom syntheet Catie's Bubbles le Marche du Rassage Davidoff Cool Water AS Een heerlijke scheerbeurt. Met een goed vochtige kwast de zeep geladen, dat ging mooi. Achteraf kon de zeep wel iets meer water gebruiken maar het was zeker goed schuim. Na goed stroppen de Titan over het gezicht gehaald. Eerste gang was lichtelijk trekkerig, dat heb je al wat sneller met een 3 daags baardje. De tweede gang ging al beter, met een ATG op de hals. Eerst het begin stuk, mes afspoelen, en dan het "probleemgebied". Nou, wanneer het mes eerst afgespoeld wordt is dat geen probleemgebied meer! Zeer tevreden! De rest van de gang XTG gedaan. Daarna nog een derde ATG gang, het resultaat is spekgladde bek! Wel een klein sneetje op de wang, wat ik niet gevoeld heb. Dan de Davidoff erop, die was wel goed te voelen, maar ook niet meer dan dat. Heerlijk geschoren, DFS!
Robert79 Posted February 6, 2017 Posted February 6, 2017 Edwin Jagger DE89 met Weber Classic Handvat Hema mesje L' Occitane Plisson kwast Klar Kabinett Floid amber Asl DVH ASB Vandaag heb ik dezelfde setting als gisteren gebruikt, alleen nu met Klar Kabinett zeep. Nou, het was vandaag een feestje vergeleken met gisteren. Best raar, want met DVH scheercreme had ik nooit problemen. Blijkbaar zit er iets anders in, want eenmaal ingezeep met Klar Kabinett ging het mesje als een mes door de boter.
Snowmiss Posted February 6, 2017 Posted February 6, 2017 - J&T #2212 met TFS Winter - GEM Junior met GEM (3*) - Proraso Groen ASB met als resultaat nBBS Weinig gemeld op SOTD de laatste tijd. Het is dan eigenlijk ook wel saai, zelfde krabber, zelfde mesje. Ik blijf het wel melden, maar de oplettende lezer heeft door dat het nog steeds winter is Van de afgelopen 31 scheerbeurten was er slechts eentje met een andere zeep.......
Barbiere di Figaro Posted February 6, 2017 Posted February 6, 2017 Zie voor sommigen hier een Raffinato dagje? Voor mij ook al, was weer een aangename scheerbeurt!
cutthroat Posted February 7, 2017 Author Posted February 7, 2017 - Fatip grande - Gillette Indian black - L'Occitane Plisson - Bath House Cuban cedar & lime - Aluin - Floid suave - TFS bergamotto neroli forte asb Vandaag even iets beter opletten dan gisteren en het bij twee gangen houden. Deze twee gangen zijn genoeg voor een VLS resultaat. Een enkel prikje van zowel de aluin als de Floid. Afgemaakt met de TFS asb.
Edsel Posted February 7, 2017 Posted February 7, 2017 Fatip Grande Lord Chrome (2) J&H Bocote Silvertip Monsavon scheerzeep Madre Labs Witch Hazel Cien ASB
fireshrimp Posted February 7, 2017 Posted February 7, 2017 Merkur Progress (Polsilver stainless) J&T Gusto Das Harris Arlington Wimmies scheerkom Wilkinson classic AS Hema ASB Waar gisteren dit mesje in de Slim Adjustable het niet zo lekker deed, was het vandaag weer een genot. Dat kan niet alleen aan de zeep gelegen hebben. iets bijwerken op de lastige plekken en weer superglad.
Recommended Posts