Jump to content

Recommended Posts

Posted

Lui

enige tijd geleden kondigde ik aan te wachten op een thingamajig. Dat komt, het was een ding van het merk Jigger. Het is een soort multitool in een lederen etuitje, wat van zichzelf niets anders kan dan een fles openen, tot je er een DE-mesje in schuift. Dan heb je opeens een soort van zakmesje met ingebouwde sigarensnijder.

Je opent de klep aan de bovenzijde, dan kan er van onder een mesje in geschoven. Dit is werk wat vermoedelijk deze en gene wat vingers gekost heeft want gaat niet zo handig. Ook het beetje goed uitlijnen is niet fijn. Zit het eenmaal dan de klep omlaag en je kunt dozen openen, sigaren snijden en rondlopen met het idee dat je je oude mesjes een tweede leven gunt.

DSC06987.JPG

DSC06988.JPG

DSC06989.JPG

DSC06990.JPG

DSC06991.JPG

DSC06992.JPG

DSC06993.JPG

Posted

De voorloper van de "multitool"

En gelet op de handigheid van mijn zoon -die hier af en toe meeleest- deze dus nooit aanschaffen zie de waarschuwing over vingertjes ;)

• 2 weeks later...
Posted

Na enige tijd in gebruik moet ik concluderen: de moderne mesjes zijn te dun en flexibel voor dit soort apparaten: ze buigen te snel om. Ouwerwetse driegatmesjes die dikker en stugger zijn blijken beter maar zeker niet geweldig te functioneren.

Het blijkt dus een geinig curiosum, en niet een handig bruikbaar ding.

Posted
Na enige tijd in gebruik moet ik concluderen: de moderne mesjes zijn te dun en flexibel voor dit soort apparaten: ze buigen te snel om. Ouwerwetse driegatmesjes die dikker en stugger zijn blijken beter maar zeker niet geweldig te functioneren.

Het blijkt dus een geinig curiosum, en niet een handig bruikbaar ding.

Misschien een Gem Pfte (eventueel zonder rand) er in?