Jump to content

Rapira Super Stainless (nieuw wikkeltje?)

Harkos

Recommended Posts

5a24bddbb3224_P_M_Rapira_Superstainless_NW.jpg.081d209db62d766962f3e27622926f20.jpg

Deze Rapira moest ik proberen om te zien of er verschil zit in het mesje met het oude en nieuwe wikkeltje. Moxie66 stuurde me 2 om te vergelijken met de mesjes met het oude wikkeltje. Nou daar kan ik kort over zijn: nee geen verschil. Na 4 beurten was ik al wat twijfelachtig en dit mesje was in de 6e echt aan zijn eind. De vorige Super Stainless, in het oude wikkeltje, haalde met pijn en moeite 7x. Deze mesjes lijken me dezelfde. Zijn bruikbaar, maar er is zoveel beters, zelfs van Rapira, de Platinum Lux.

Mijn oordeel: ruim voldoende. Goed mesje, maar er zijn betere. Ik zal ze niet kopen. **

1- Krabber: Above The Tie S1

Een nieuw mesje, de Rapira Super Stainless. Vanmorgen meteen wat moeite om me glad te scheren. De 1e 2 rondes gingen best goed, maar de finale wilde niet de laatste stoppels ruimen.

Je zou zeggen aan de combi kan het niet liggen, de ATT S1 heeft normaal geen respijt met welke beharing dan ook. Met de Feather AC SS dan ook de laatste stoppeltjes nog maar gekopt, want glad zal het zijn. Morgen maar eens zien of het zo'n mesje is, die een keer moet inlopen. De vorige Stainless steel, die ik gebruikte, was van af beurt 1 goed en goed voor 7 x gebruik.

2- Krabber: Gillette Black Beauty Long Handle adjustable

De Rapira geeft me een beter gevoel, dan gisteren. Had al het gevoel dat deze even moest inlopen. Nu een mooi glad resultaat zonder bijkomstigheden.

De combi op 7 gezet om wat effectiever te scheren. Dat ging mooi. In 3 rondes strak geschoren. Zelfs het strotje was aanvaardbaar glad zonder nawerk.

3- Krabber: Ikon X3

Het mesje doet vandaag zijn werk.

In de X3 is het altijd moeilijk te voelen hoe goed dat is. Welnu na 3 rondes voel ik nog wat rasp, maar kan er goed mee door, dus laat maar zo, ga toch de deur niet uit.

4- Krabber: Merkur 510 Progress

De Rapira laat me met wat vraagtekens achter. Niet super van snit en een paar hapjes in mijn hals.

Kan aan de Progress hebben gelegen, maar die had ik op middelmatige effectiviteit staan. Dat is bij de mijne op 3. Morgen het mesje nog 1x in een andere krabber, want 4x vind ik wel wat tegenvallen voor dit mesje, maar als het niet beter wordt, ben ik er klaar mee.

5- Krabber: Mühle R41 (2015)

De Rapira begint naar zijn eind te lopen. Gisteren al wat vraagtekens, maar vanmorgen toch weer een aardige snit.

In de R41 was er nog mee te scheren en mag het mesje morgen nog ik denk een laatste keer. Als ik het niet persee wil weten zou ik hem nu reeds wegdoen.

6- Krabber: Lord L6

De Rapira stelt teleur vanmorgen. Heb er 3 rondes mee geschoren, maar dat leverde geen gewenst resultaat. Dus was dit de laatste keer voor het mesje, spaarpot.

In de L6 zou je een glad resultaat verwachten, immers dat ding doet het nog met een stukje blik er in, maar vanmorgen dus niet. Moest zelfs nog even na krabben met mijn G bar om echt mooi egaal glad te glimmen.

Naar index Harkos

Rapira Super Stainless met oud wikkeltje

Ik ben het (natuurlijk) weer geheel met je eens, tenminste wat de mesjes in de oude wikkel betreft, het zijn absoluut geen toppertjes.

Maak de mindere mesjes vlot met een beperkt aantal beurten op en dan heb ik nu nog genoeg voorraad voor mijn toekomst :lol:

De twee beste zo zou ik het niet willen omschrijven, dit geldt m.i. wel voor de Rapira Platinum Lux dat vind ik een zeer goed mesje echter de geteste Rapira steekt daar zeer magertjes bij af.

Gezien UEKAZ had ik nog niet gereageerd, maar voor mij geldt min of meer hetzelfde.

De twee beste zo zou ik het niet willen omschrijven, dit geldt m.i. wel voor de Rapira Platinum Lux dat vind ik een zeer goed mesje echter de geteste Rapira steekt daar zeer magertjes bij af.

Ach, het was in mijn geval al een paar jaar terug, dat ik dit mesje gebruikte en vond m in de Lord L6 erg comfortabel, net als die mesjes in dat roze-blauwe wikkeltje. Wel ging het mesje bij mij een paar beurtjes minder mee dan met de Platinum Lux, maar ik vond ze beiden wel even zacht scheren. Ook vind ik de SS variant echt lekkerder en comfortabeler scheren, wanneer ik m bijvoorbeeld weer vergelijk met de 'Rapira chrome' en de Voskhod.UEKAZ. :D