Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo,

Ik wil mee debatteren over de SR, en ga er een kopen. Op wat moet ik letten bij aankoop ? Is de kop belangrijk ? Of heeft dit geen belang ?

Of kan ik een krabbertje kopen bij DealExtreme voor enkele euro's..

Wie kan er mij tips geven ?

B.

Posted

Als je die van rimei bedoelt die is prima kwaliteit en kun je hier op het forum genoeg info over vinden, prima mesje voor beginners, kost weinig en scheert prima en is vrij mild.

Vergeet niet dat je ook nog mesjes nodig hebt en liefst ook nog zeep en kwast, en aftershave en voor je het weet ga je dit dagelijks ritueel een hobby noemen en wil je een open mes proberen met strop en steen en meer zeepjes etc. en ben je net zo gek als de rest van ons.... :lol:

EDIT: Ik zie net dat je al open messen gebruikt en dus al net zo ver heen bent als de rest van ons, een krabbertje is dan een prima alternatief voor dagen dat je niet zo heel veel tijd hebt en toch netjes geschoren de deur uit wilt. Dat is ook waar ik het voor gebruik maar geef nog steeds de voorkeur aan een open mes.

Posted
Ik wil mee debatteren over de SR, en ga er een kopen. Op wat moet ik letten bij aankoop ? Is de kop belangrijk ? Of heeft dit geen belang ?B.

Tja er is zoveel raad die je kan geven, nummer één koop geen duur materiaal om te beginnen, tweedehands zijn er massa's goede scheermessen te krijgen, als ze maar goed geslepen zijn is het belangrijkste. Blijkt het niks voor jouw ben je ook geen fortuin kwijt, bevalt het wel en krijg je de microbe te pakken dan kan je nog altijd uitkijken naar duurdere messen.

Hier kan je alvast een hoop informatie vinden over straights (eventueel google translate gebruiken)

http://badgerandblade.com/vb/forumdisplay.php/32-General-Straight-Razor-Talk

http://straightrazorplace.com/srpwiki/index.php/Straight_Razor_Place_Wiki

Veel plezier met het ontdekken van dit fascinerend onderdeel van het nat scheren!

Posted

De Rimei is een hele milde safety rasor. Als je al met een straight kan scheren misschien te mild. Maar voor die paar euro is het wel prima om te proberen.

Als het iets meer mag kosten zou ik een EJ DE89 kopen. Dat voelt toch anders aan. Degelijker, zwaarder, wat ook meespeelt in de scheerbeleving.