cutthroat Posted January 30, 2017 Posted January 30, 2017 - Candidius 15/16 - L'Occitane Plisson - Extro Del Don - Aluin - Floid suave - Extro miele asb Het hele weekend heb ik geen zin gehad om me te scheren, en met mijn baardgroei houdt dat in dat ik dan met een "bushwacker" te werk moet gaan. Aangezien ik deze niet heb, dan maar met de "machete" In drie gangen zo glad als een biljartbal. Iets prik van zowel de aluin als de Floid. Afgemaakt met de Extro asb.
Johan Posted January 30, 2017 Posted January 30, 2017 Mühle Rocca R96 krabber Feather mesje TGC synthetische reiskwast TFS Sotto La Mole zeep Pitralon Classic aftershave Derde en laatste scheerbeurt met de Rocca / Feather combinatie. Morgen een Rapira Platinum Lux mesje proberen.
Tjebbe Posted January 30, 2017 Posted January 30, 2017 Stirling Kong, TFS Scheerzeep Groen, Barbaros TR-1, Feather (3), Eigen Toco Tholin aftershave balsem. Doeltreffend, glad!
Wimmie Posted January 30, 2017 Posted January 30, 2017 Merkur 37c Rapira Platinum Lux 2* Scuttle Simpson Best Badger Dr Harris Sandalwood Baume balm Paco Rabanne XS Damita Jo ‘the best of’ Met op de achtergrond ”I’ll save the last dance for you” een van mijn favorieten van Damita Jo was voor de Simpson Best Badger een toefje Dr Harris Sandalwood crème in de groeven van de voor verwarmde scutlle genoeg om voor meer dan drie passes een volle dikke zeep op te kloppen(vol zinnetje, hé?). Wat is dit toch een heerlijke sandalwood geur! Het Rapira Platinum Lux mesje vandaag in de Merkur 37c voor de tweede maal gebruikt. Scherp scherend zonder enige vorm van moeite door de stoppels, dit mesje komt in mijn top drie tezamen met de Lord Classic en Gillette Wilkinson Sword. Drie passes waren genoeg voor een gladder dan glad resultaat. Heerlijke scheerbeurt zonder twijfel! Baume balm voor de verzorging en een toefje XS van Paco Rabanne voor de finish. Klaar voor een cappuccino met vandaag ‘home made’ ….. Fijne dag allemaal.
marco Posted January 30, 2017 Posted January 30, 2017 @Wimmie Dit is inderdaad een heerlijke sandalwood. En fijn dat je altijd een leuk cd'tje in je sotd zet. Zo heb ik al een aantal albums aan mijn Spotify lijst mogen toevoegen. Bedankt voor de tips dus
fireshrimp Posted January 30, 2017 Posted January 30, 2017 Merkur Progress (Polsilver) J&T Gusto Das Barberia Fructi Wimmies scheerkom Wilkinson classic AS Hema ASB De J&T zeepvreter mocht vanochtend weer aan de slag met de fructi, wat resulteerde in een kom fruitig schuim. Daar wist de Progress ook wel raad mee. Glad aan de nieuwe werkweek begonnen.
Harkos Posted January 30, 2017 Posted January 30, 2017 Jeruzalem Harkos® Fibre, BdF Distinto, Feather AC DX kamisori, Dorco Barberblades 2e x, Merkur 39C Slant Long Handle Barber Pole Rapira Super Stainless (nieuw wikkeltje?) Butterfly Water, Toco-Tholin Lavendel ASB. Kwast en zeep: Jeruzalem Harkos® Fibre en BdF Distinto: De BDF Distinto geeft, zoals de meeste BDF zepen een mooi rijk schuim. Dat heb ik net nodig, want er stond weer een partijtje worstelen met de AC DX op het programma. Mooi warm schuim in de scuttle en goed opsmeren met de fibre, bereidde de baard goed voor. Mesje en krabber: De Dorco Barberblades voor de 2e x gebruikt. Het mesje laat niet voelen al te zijn gebruikt. Doet zijn werk uitermate betrouwbaar, zolang ik de snede maar goed op de huid leg. De kamisori begint al vertrouwder aan te voelen en kwam met wat geschutter tot 2 rondes met een acceptabel resultaat. De wangen super glad, op de hals ook aardige reductie, maar nog niet afdoende. Dus de gebruikte Rapira in de 39c en even vlot na krabben, ATG. Bijna perfect. Nog licht stoppels op de strot, moed verzameld, de kamisori er nog eens over en echt glad als glad kan zijn. En dit alles, zonder sneetjes of wat dan ook. Wel even aluin erover gehaald en dat gaf hier en daar wel een prikje, maar dat mag geen naam hebben. Resultaat BBS. Tot slot: Wat butterfly water met de Toco-Tholin ASB er op en het geurt als een dropkraam in het Keukenhof. Dat vind ik blijkbaar lekker.
Harkos Posted January 30, 2017 Posted January 30, 2017 Denk dat je pas na 15x gaat merken dat je Dorco mesje gebruikt wordt Harrie Heb nu een 1e Feather in de AC SS een 1e Kai in de ATT SE1 en een 1e Dorco dus in de AC DX. Meer ervaring heb ik nog niet. Duurt dus blijkbaar nog even eer ik er achter ben, bedankt
Snowmiss Posted January 30, 2017 Posted January 30, 2017 - Omega 31151 met TFS Winter - Fatip Grande met Lord Classic (8* en weg) - Proraso Groen ASB met als resultaat DFS Zo de scheerbeurten met dit mesje zitten erop, de scheerbeurten waarbij ik de Omega als kwast heb gebruikt waren beduidend minder dan de beurten met de J&T #2212. Overduidelijk dus dat het echt wel aan de kwast kan liggen, hoe een scheerbeurt verloopt. Oké, beter gezegd aan de gebruiker van de kwast
mhharsta Posted January 30, 2017 Posted January 30, 2017 Le Grelot Athos 791, 5/8 Wimmie scuttle TFS Corte Sabauda Omega varkenskwast Nivea Sensitive ASB
FvL Posted January 30, 2017 Posted January 30, 2017 Giesen & Frosthoff GF1353 (dichte kam) Astra SP (3X) Proraso rood (zeep en asb) Muhle silvertip fiber Na eerder de GF1354 te hebben uitgeprobeerd, is het afgelopen dagen de beurt aan zijn kortere broertje, de 1353 (kort RVS greepje). Alhoewel ik wat kortere vintage krabbers heb is deze met 8cm een van de kortste van mijn moderne krabbers (Vergelijkbaar met mijn merkur 30c). Door het wat zwaardere RVS echter prima balans, misschien zelfs tikje beter dan de 30C. Ook grip is goed. Weer even wennen aan kortere steel, maar juist met je pink op de onderkant prima controle. Weet nog niet welke van de twee grepen het meest bevalt, maar ben voorlopig blij met beide. Mooi afgewerkt en prijs/kwaliteit sowieso aanraders, ook gezien ze in Duitsland gemaakt zijn. In de loop van de week over naar de open kop van gf op een van beide grepen. Mijn voorlopige eindconclusie over de gf dichte kop is dat die mild is, maar prima scheert. Vergelijkbaar met de meer bekende EJ of merkur koppen die voor beginners worden aangeraden. Perfecte afwerking. Minpuntje: Doordat de kop net wat breder is, heb ik wat problemen in lastige hoekjes. Is overigens geen showstopper. Dit heeft voor anderen misschien wel weer het voordeel dat er helemaal geen zijkant van het blad uitsteekt (heb ergens gelezen dat mensen hun neus daarmee openhalen).
Hanskoning Posted January 30, 2017 Posted January 30, 2017 Het enige nadeel aan het hebben van een ruime keus in scheerzepen is dat het aantal keren dat een zeep aan bod komt gering is. En zeker met de zeep van vandaag bekruipt me het gevoel dat hij wel eens vaker aan bod mag komen. De Simpson Tulip SB maakte van de Meissner Salty Sea Sage een mooie pot geurend schuim en met de vooraf aangebrachte American Crew pre-shave een fantastische glijlaag. De Feather met het Dorco mesje deed weer de eerste twee gangen en dan is het voelend met de haarrichting mee glad maar tegen de haarrichting in, absoluut niet. Dus de Maggard Slant is toch echt nodig om in de derde gang met wat nabewerkingen geheel glad te worden. De aluin deed zowaar bijna niets en de afwerking met Irisch Moos ook rijkelijk geurig.
Kingjack Posted January 30, 2017 Posted January 30, 2017 TBS nr. 72 Whipped dog 30 mm syntheet TOBS Eton college Prep asb Wars classic splash
cutthroat Posted January 31, 2017 Author Posted January 31, 2017 - Gem Micromatic OC - Gem PTFE - L'Occitane Plisson - TFS bergamotto neroli forte - Aluin - Floid suave - TFS bergamotto neroli forte asb In tweeëneenhalve gang zo glad als een aal. Geen prik van zowel de aluin als de Floid. Afgemaakt met de TFS asb.
Edsel Posted January 31, 2017 Posted January 31, 2017 Muhle r41 Grande Polsilver SI (3) J&H Bocote Silvertip Scheermonnik Soek Madre Labs Witch Hazel De Vergulde Hand ASB
Johan Posted January 31, 2017 Posted January 31, 2017 Mühle Rocca R96 krabber Personna Platinum Chrome mesje TGC synthetische reiskwast Tabac Original zeep Pitralon Classic aftershave Toch een PPC mesje erin gedaan. En de combinatie is inderdaad uitstekend.
Tjebbe Posted January 31, 2017 Posted January 31, 2017 Stirling Kong, Scheermonnik Delfts Wit, Blackland Blackbird, Rapira Platinum Lux (1), Aloë veragel.
JamieM Posted January 31, 2017 Posted January 31, 2017 Michael Waterhouse custom smiler FBU half hollow 8/8 The Invisible edge super leather Semogue 2011 LE finest Boar size 1 RazoRock Tuscan Oud Tiana Rose fresh & Coconut moisturiser Tom Ford Oud wood Edp
Harkos Posted January 31, 2017 Posted January 31, 2017 Omega 20102, Stirling Lemon Chill, Lord L6, Rapira Super Stainless (nieuw wikkeltje?) 6e x, Harkos® Bay Rum, Harkos® ASB. Kwast en zeep: Omega 20102 en Stirling Lemon Chill: Het grote varken in een koude scuttle met de Lemon Chill is een goed begin van deze ochtend. Behoorlijk verkouden geeft dit schuim meteen naast verkoeling ook lucht. Dus maar even rustig ingesopt en vervolgens op mijn gemak de rest klaar leggen voor het vervolg. Mesje en krabber: De Rapira Super Stainless (nieuw wikkeltje?) voor de 6e x gebruikt. De Rapira stelt teleur vanmorgen. Heb er 3 rondes mee geschoren, maar dat leverde geen gewenst resultaat. Dus was dit de laatste keer voor het mesje, spaarpot. In de L6 zou je een glad resultaat verwachten, immers dat ding doet het nog met een stukje blik er in, maar vanmorgen dus niet. Moest zelfs nog even na krabben met mijn G bar om echt mooi egaal glad te glimmen. Resultaat DFS. Tot slot: Omdat ik toch niks ruik en meer aan een goede verzorging heb, de eigen AS en ASB er op. Rustig aan vandaag.
mhharsta Posted January 31, 2017 Posted January 31, 2017 Niet alleen die Filarmonica mag er zijn, die Miller strop ziet er ook goed uit Tony, Famex 5/8, best silber stahl Semoque SOC 2 band Wimmie scuttle TFS Sotto La Mole L'Oreal Hydra Energy ASB
Recommended Posts