Jump to content

Ralf Aust

Kingjack

Recommended Posts

Zeer geëerde forumleden,

Gisteren was een heuglijke dag, de altijd vriendelijke postnl medewerker kwam met een trouwens zeer net pakketje aan de deur.

Hierin bevond zich een Ralf Aust open scheermes.

081393e1d7e4585ca54cae072459f9ee.jpg

Een dergelijk mes stond al geruime tijd op de verlanglijst, vooral omdat messen van deze maker nogal schijnen te glimmen.. 8-) .

Maker?

Ja maker, de heer Aust maakt zelf nog zijn messen en dat doet hij uitstekend!

d99eea844dff53d0945b911bb0cd3450.jpg

Vanwege de huidige voorliefde voor 6/8 is er uiteraard gekozen voor dit model en dan met een Spaanse puntje. Wat is er nu aantrekkelijker dan een slanke, deftige, ietwat ondeugende en een tikje gevaarlijke Spaanse dame????

76b7ca7f72b9a521d001c5522dd36cbd.jpg

Het mes zelf is zeer goed afgewerkt, er is werkelijk geen minpuntje te vinden. Het is fijn van gewicht, mooi geslepen en de balans is meer dan uitstekend.

Ennnnnnn,

Het heeft scheerklaar maar dan ook echt scheerklaar de werkplaats verlaten. Even stroppen en hoppa, een heerlijke scheerbeurt ligt in het verschiet.

189fb4ec994486a7d7dfdeb9ff4a0612.jpg

Is er dan niets negatiefs te melden?

Nou, het pinnen van de scales had iets netter gemogen. Het mes zit wel goed recht in de scales en deze zelf zijn ook van prima kwaliteit maar voor dat klein beetje extra netheid ........

96b271f248d41498d922bf7d3c0d985e.jpg

Verder rest mij te melden dat er diverse maten en varianten van dit mesje beschikbaar zijn met een redelijk aanbod aan scales. Ook is het mogelijk om een bewerking op de rug en de tang te laten aanbrengen.

Zelf heb ik overigens gekozen voor een zo simpel mogelijk mes, omdat dat voor mij nu eenmaal het mooiste is.

Als je de vergelijking nog wilt maken met een Koraat dan ben je snel klaar.

Die hoogstaande kwaliteit van afwerking en de diversiteit aan modelering heeft Aust simpelweg niet.

Zie het meer als Duitse degelijkheid, maar wel van zeeeer goede kwaliteit.

Zoek je een goed scherp en uitsluitend scherend nieuw gemaakt mes dan mag je Aust eigenlijk niet overslaan......

Edited by Guest

op de 6/8" Aust van mij heb ik de zwarte kunsstof scales genomen en hoewel die erg sterk zijn , vind ik dat ze iets dikker hadden gemogen

nu is het kunsstof erg dun en voelt daardoor wat scherp aan , maar verder perfect mes

Aust is zeker onder de nieuwe messen een goede keuze en ze komen inderdaad echt scheerklaar toe, wat van de koraats niet helemaal kan gezegd worden, het is bijna maar niet helemaal. maar eenmaal wat bijgewerkt zingt ook deze als een sopraan (de full hollow bellied dan)

• I like it 1

Vanwege de huidige voorliefde voor 6/8 is er uiteraard gekozen voor dit model en dan met een Spaanse puntje. Wat is er nu aantrekkelijker dan een slanke, deftige, ietwat ondeugende en een tikje gevaarlijke Spaanse dame????

Heel mooi mes, het valt me trouwens op dat velen de rage van groter en grootst wat achter zich hebben gelaten en terugkeren naar de middenmoot.

• 2 years later...

Nou, het verlanglijstje, zie bovenstaande post, is er een korter: Vandaag kwam eindelijk mijn Aust binnen. Het Forum der Rasur forum-mes, beter gezegd het eerste forum-mes van 2019.

Het gaat over een 6/8 mes met Amerikaanse kop waarbij de punt met opzet scherp is gelaten, waar Aust standaard met afgehoekt puntje levert. De scales zijn carbonfiber met rode binnenkant, en zo bij Aust niet standaard leverbaar. Zichbaar is dat in de scales extra ruimte is gelaten voor de erl, moi gedaan al zeg ik het zelf. Het carbonfiber laat op de foto's niet goed zien hoe mooi het is. De scales veranderen met de lichtinval.

Mes heeft op de voorkant het Forum der Rasur-logo, op de achterkant de standaard Aust-ets, en is genummerd op de erl. Mijn mes is 14/18 en is één van drie misdrukken: er staat geen "Solingen" op de achterzijde van de erl. Die drie messen zijn binnen het team verdeeld opdat de leden allemaal een mes kregen zoals was afgesproken.

DSC02634.JPG

DSC02635.JPG

DSC02636.JPG

DSC02637.JPG

DSC02639.JPG

DSC02641.JPG

DSC02642.JPG

DSC02643.JPG

• I like it 11