Jump to content

Shit me hand zit in de weg....

Gila

Recommended Posts

Goede morgen ..

Ik ben recht handig en nu gaat het scheren van de rechte kant van me gezicht prima.

Maar dan gaan we naar links en dan ben ik bij de bakkerbaard zit me hand in de weg ik kan het net zien waar ik me mes neer zet maar heb nu wel het gevoel dat me bakker baard iets hoger begind dan vroeger :roll: .

Zo heb ik nog wel een paar x dat ik met het mes sta te draaien van hoe doe ik dit.

Heb op youtube ook wel gezien dat mensen dan gewoon met links verder gaan maar die vertouwens band heb ik nog niet echt met me linkerhand.

Hebben jullie dat ook en hoe lossen jullie dat op scheren jullie wel met de linker en rechter hand ?

Wel met de krabber ook puur rechts maar vanaf het begin met de Feather DX ook met de linkerhand gaan scheren.

In het begin kost dat veel attentie en de juiste scheerhoek werd niet even goed aangehouden -zo ondekte Kalerolf toen hij me scheerles gaf- maar nu na een scheerbeurt of 35 gaat dit steeds beter.

Zelfs de gang dwars op de haarrichting van de rechterkant naar de linkerkant van het gezicht doe ik nu met redelijk resultaat met de linkerhand dus mijn advies -van een beginner en een absolute leek- gewoon het leer proces inzetten en met de linkerhand gaan scheren en ondanks dat ik zelf mijn twijfels had ging het vanzelf met elke scheerbeurt beter.

Dus oefenen, oefenen en nog eens oefenen :D

Edited by Guest

Nou oke zal ik het vandaag gaan proberen.

Hopelijk gaat het goed heb al wel vaker met het mes in me linker hand gestaan maar dat voelde zo raar en

Het beangste me een beetje.

Maar we zullen zien ga er van uit dat foto's van ernstige bloedingen gewardeerd worden ( zal me mob naast me aluin blokje legen )

Omdat ik rechts ben voelde links ook raar aan in het begin. Ook iets meer geconcetreerd en voorzichtiger gedaan in het begin, merkte daardoor wel dat het nog gladder was dan de Kant met mijn rechter hand, heel raar maar waar, en nu maakt het niet of het rechts of links is zoals hierboven aan gegeven op een gegeven moment wordt het gemakkelijk.

Met krabber doe ik alles rechts. Met open mes doe ik eerste vleug rechterhelft met rechterhand, linkerhelft met linkerhand. Vervolgens dwars op de vleug, rechterkant met linkerhand en andersom. Duurde wel even tot het met links een beetje ging en welk gedeelte van het gezicht en in welke richting het makkelijkst was met linkse of rechts. Ik ben niet ervaren, maar heb naar schatting 100 scheerbeurten onder de riem en links of rechts maakt me niet veel meer uit, het scheren met open mes gaat nu wel echt lekker worden. Gewoon doen, rustig beginnen.

Zo ff een update.......

Net klaar met scheren en uiterraad ook links handig hmmmm

Tabelt mob alles klaar staan dacht moet ook voor op het forum maar tot mijn grote spijt voor jullie moet ik gelukkig de bloederige foto's en filmpje's achterwegen laten.

Het was spannend en een geklungel maar toen het mes mijn huid had berijkt ging het wel goed.

Wat voorzichtig maar dat lijkt me niet onverstandig ook af en toe wisselen weer naar rechts maar dat was ook om te kijken hoe ik me mes in de rechterhad nu vast hield.

Maar tot besluit goed bevallen dus zonder bloed.

Dus jongens weer eens bedankt voor jullie berichtjes die mij er toe zette om ook met links te gaan scheren.

Nu meters maken

Inderdaad. Meters maken. Je hersenen en je linkerhand moeten wennen aan de bewegingen. Maar als er die eenmaal inzitten kun je je met je ogen dicht scheren. Zowel met je rechter al linker hand.

Gewoon met links blijven doorgaan. Het zal in het begin meer tijd kosten maar ineens heb je de slag te pakken en dan weet je niet beter meer. Uiteindelijk gaat dit leiden tot, wat ik vind, de meest fijne manier van scheren.

Volhouden dus !

Het lukt mij ook steeds beter met links. Vandaag beetje overmoedig geworden bij mijn lip. Maar gestopt met de straight ivm veiligheid en afgemaakt met de krabber. Het moedervlekje op mijn lip ondertussen ook al twee keer weggeschoren....980ee4443e48860bef78c27889393669.jpg

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Is je huid uit zijn eigen wat vlekkerig en rood of is dat na het scheren? Ik vermoed scheerbrand en niet een beetje terwijl het haar nog niet helemaal diep verwijdert is (hoeft ook niet persé natuurlijk).

Niet optimaal geslepen mes of teveel druk/niet optimale scheerhoek?

Zo ff een update.......

Net klaar met scheren en uiterraad ook links handig hmmmm

Tabelt mob alles klaar staan dacht moet ook voor op het forum maar tot mijn grote spijt voor jullie moet ik gelukkig de bloederige foto's en filmpje's achterwegen laten.

Het was spannend en een geklungel maar toen het mes mijn huid had berijkt ging het wel goed.

Wat voorzichtig maar dat lijkt me niet onverstandig ook af en toe wisselen weer naar rechts maar dat was ook om te kijken hoe ik me mes in de rechterhad nu vast hield.

Maar tot besluit goed bevallen dus zonder bloed.

Dus jongens weer eens bedankt voor jullie berichtjes die mij er toe zette om ook met links te gaan scheren.

Nu meters maken

Top!

Bij mij is het ook voor het eerst gelukt om met rechts mijn rechterwang te scheren.

Voelde wel heel gek.

Ach ja, zo zijn er vele wegen naar Rome.

Ik heb er ongeveer 300 scheerbeurten opzitten en had al snel besloten alleen met rechts te scheren.

Dat bevalt prima, het is ook een ritueel. Maar wie weet ga ik later nog eens met links proberen, al is het alleen maar om te laten zien dat ik dat ook kan.

Gewoon doen waar je zin in hebt en doorzetten.

Ik had na een paar maanden ook opeens een week met alleen flinke sneeën, nu denk ik niet dat het weer gaat gebeuren tenzij er opeens iemand de badkamer in komt stuiven. Zoals bv op de camping.

@snuff was net na het scheren. Was de tweede pass, ik gebruik echt nog maar net een straight razor en dat met een slijmbeursontsteking. Ik kon alleen niet meer wachten en wilde het per se proberen. Ik verwacht dat ik idd mog miet de juiste hoek en techniek toepas, wellicht ook teveel druk. Na een half uurtje is de rode vlekkerige kleur weg trouwens. Hij is geslepen door een forumlid dus denk dat dat wel snor zit. Alle tips en tricks zijn welkom trouwens.

Als je dit al erg vind... Had je me moeten zien met het cartridgesysteem van gilette... Noemde het altijd gekscherend gilhet.!! Was na afloop zo rood dat de brandweer twee keer per week langskwam om een poederblusser af te leveren...

Er zweven hier op het forum nog enkele foto's van het aangezicht van een forum lid waarop vele kwetsuren zijn afgebeeld (niet voor gevoelige lezertjes of voor na het ontbijt) na het scheren met een CJB Komasori die een klein productiefoutje had en waarvan het mesje los zat en van een ander lid een handdoek die van zich zelf een mooie kobalt blauwe kleur had maar nu rood was :lol::lol::lol:

Oftewel één sneetje pfffffffffff waar praten we over :mrgreen::mrgreen:

Op meerdere fora heeft men een draadje voor verwondingen. Op Gut-Rasiert heet dat draadje Schneideraum, en mocht u al ontbeten hebben en geen problemen hebben met bloed dan wijs ik u op de volgende twee posts:

http://www.gut-rasiert.de/forum/index.php/topic,1956.msg578615.html#msg578615

http://www.gut-rasiert.de/forum/index.php/topic,1956.msg547582.html#msg547582

Zolang je er zo niet uitziet is er niets aan de hand.

De beide heren overigens leven nog, en scheren zich nog met het mes. Karakter noem ik dat.