Hanskoning Posted January 27, 2017 Posted January 27, 2017 (edited) Ik heb een jaar of 3 á 4 geleden bij mevrouw SoapZ persoonlijk twee zepen gekocht - Peppermint en Citrus & Gember- en gevraagd aan haar of er bijvoorbeeld wolvet in haar zeep zat, het antwoord hierop was nee. Na enkele scheerbeurten konden de zepen mij niet bekoren door het weinig verzorgende schuim die vrij weinig bescherming bood. Dus al snel verdwenen beide zepen in de afvalcontainer. Getriggerd door onze mede forum lid Jean-Paul die in het topic "show je aankopen" deze zeep liet zien en hierbij vermelde dat hij dit goede zepen vond bestudeerde ik de bijgaande foto en constateerde ik dat de formule van de zeep in de tussentijd een verandering had ondergaan en er nu in de ingedrienten lijst ook Shea boter en Wolvet vermeld staat. Dit wekte mijn belangstelling en ik heb vervolgens direct ook een puck besteld om te bezien of de zeep nu ook daadwerkelijk ten opzichte van een paar jaar geleden een beter resultaat geeft. En de hernieuwde- kennismaking met de citrus & Gember zeep van mevrouw SoapZ is me duidelijk een stuk beter bevallen. Deze zeep met aangepaste formule waarin dus nu ook Shea boter en Wolvet zit geeft een stuk prettiger aanvoelend schuim. Het vraagt wat meer zeep en tijd om een redelijke hoeveelheid schuim te verkrijgen welke helemaal voldoet aan Harkos mooie omschrijving van Bulgaarse Yochurt. Dus geen dik vol staand schuim maar iets vloeibaarder maar het laat het mes goed over de huid glijden alleen de bescherming had misschien iets beter geweest bij een dikker staand schuim, onder het scheren voelt de huid vettig genoeg aan en de verzorging is wat mij betreft in orde. Het schuim in de scheeerkom wordt wel naarmate de scheerbeurt vordert iets steviger van samenstelling en is tevens met een drupje water ook weer mooi op te kloppen. Voor het beste schuim is mijn advies om de zeep eerst even onder heet water te zetten, douchen, opbrengen en dan de scheerspullen verder klaar zetten zodat het schuim iets kan opstijven op het gezicht. Voor het scheren even de tippen van de borstel lichtjes in het water en nog een keer "schilderen" en er onstaat een prettige glijlaag waarmee het goed scheren is. De Citrus & Gember geur zal twee kampen kennen zo is mijn voorspelling, oftewel je vindt hem heerlijk fris of afschuwelijk een tussenweg zal er denkelijk niet zijn. Ik behoor tot de liefhebbers want het is een zeer sterke citrus geur waar de gember duidelijk doorheen zit en dat proef je tijdens de scheerbeurt ook. Ik maak nooit de lippen schoon na het opkwasten en ditmaal voelde ik zowaar de lichte prikkeling van gember op mijn tong. Deze zeep lijkt me daarmee ook minder geschikt voor mensen met een gevoelige huid en natuurlijk als je een lanoline allergie heb moet je ook wegblijven van deze zeep Van de twee zepen die ik jaren geleden had gekocht vond ik die met de pepermunt geur de mooiste maar die zie ik helaas niet meer op haar website vermeld staan. Al met al bevalt deze zeep me met de toegevoegde Shea boter en wolvet me goed. Het vraagt even wat meer tijd om tot een goed schuim te geraken maar de scheer eigenschappen zijn ruim voldoende -zeg een goede middenmoter- en voor mij als liefhebber van sterke geuren is deze zeep dus een zeer fijne aanvulling. http://www.soapz.nl/product-categorie/scheerzeep/ Edited January 27, 2017 by Guest
marco Posted January 27, 2017 Posted January 27, 2017 Bedankt! Ik ben meteen nieuwsgierig. Shizzle...
GladJakker Posted January 27, 2017 Posted January 27, 2017 Moet zeggen dat ik het toch ga overwegen. Eerder diskwalificeerde ik MevrSoapz omdat ze vooral de nadruk legde op olijfolie vanwege de verzorgende eigenschappen in de zeep, terwijl dat een schuimkiller is voor scheerzeep. Deze berichten klinken al een stuk beter. Gember en Lime klinkt overigens ook aantrekkelijk, zou zo maar in een cake kunnen zitten.
Hanskoning Posted January 28, 2017 Author Posted January 28, 2017 Lezend tussen de regels door geef ik aan dat het duidelijk geen zeep is die een mooi vol stabiel staand vettig schuim geeft zoals een DR Harris of TOBS om eens wat namen te noemen. Maar een olijfolie zeep geeft over het algemeen vaak geen schuim of schuim dat opgebracht snel oplost en daar onderscheid deze zeep zich zeker van. Het vormt een staand maar wel wat "natter" schuim maar nogmaals dan moet je wel de zeep voorweken, redelijk veel zeep laden en de tijd voor het opschuimen nemen. En dan heb je gewoon een goede glijlaag en daarnaast is het voor mij gewoon een leuke hobby om elke zeep met zijn eigen unieke gebruiksaanwijzing en juist vooral als ze wat afwijkend zijn van de hiervoor vernoemde schuimmonsters aan de praat te krijgen.
marco Posted January 28, 2017 Posted January 28, 2017 Het gekke is dat de olijfolie scheerzeep van BDS gewoon heel goed schuim maakt.
Hanskoning Posted January 28, 2017 Author Posted January 28, 2017 (edited) Zal er wel van afhangen of het het hoofdbestanddeel van de zeep is of slechts in kleine mate toegevoegd wordt aan zeep voor de verzorging neem ik aan. Zie bijvoorbeeld de Aleppo olijfolie zeepblokken -voor onder de douche deze schuimen ook absoluut niet, terwijl ik laatst een zeepblok met toegevoegde olijfolie had die uitstekend schuimde. Edited January 28, 2017 by Guest
marco Posted January 28, 2017 Posted January 28, 2017 Ik heb geen idee hoeveel olijfolie er in zit, maar ze adverteren het wel als olijfolie scheerzeep.
Hanskoning Posted January 28, 2017 Author Posted January 28, 2017 Gelet op het feit dat Jan Zoethout zijn zeep na 1 keer gebruik al op de markt heeft gezet omdat de geur hem niet beviel is mijn omschrijving van de geur dat je hem heerlijk fris of afschuwelijk vind en er waarschijnlijk geen tussenweg is blijkbaar een rake typering.
Recommended Posts