Gila Posted January 26, 2017 Posted January 26, 2017 Op me zoek weg naar een openscheermes zag ik heel veel messen voor bij komen verschillende merken en modellen Mijn god niet weten wat goed is of slecht maar dat zal de tijd wel leren denk ik. Nu had ik vorige week al een mes gekocht in china verwacht ik niet veel van maar dat is niet gek voor dat geld. Dacht kan ik mooi als oefen mes gebruiken als ik begin met slijpen.... Verkloot liever zo mes als een goed mes Nu heb ik een mooi setje over genomen van tony hier op de markt plaats dat is nr 2. Zag ik gisteren niet op internet een setje van 4 messen wat in mijn ogen een mooie prijs was. Dacht mooi lijkt me wel wat om die weer mooi temaken leuk winterklusje hihi dat zijn er nu 6 messen in anderhalfe week. Komt dit jullie bekend voor is dat normaal in het begin ? Kan natuurlijk niet alles kopen wat ik leuk vind hihi ook al zal ik het wel willen.
ChrisVanMeer Posted January 26, 2017 Posted January 26, 2017 Ik heb daar absoluut géén last van...nóóit gehad....
mhharsta Posted January 26, 2017 Posted January 26, 2017 Verzamelen, slijpen en opknappen van open messen kan een mooie bezigheid zijn, maar als je net begint met scheren met een open mes zou ik niet meteen te hard van stapel lopen wat betreft de aanschaf van allerlei messen. Het heeft wat tijd nodig om het scheren onder de knie te krijgen, en tot je weet wat je zoekt in een mes, en waar op te letten bij het kopen van messen (vooral om op te knappen) is de kans groot dat je miskopen doet. Chinese messen zijn in elk geval niet zonder meer in te zetten als fijne scheerders, en veel messen komen ook niet goed scheerklaar de brievenbus binnen, dus die hebben het nodige slijpwerk nodig. Weet je het niet zeker, gewoon vragen hier!
efsk Posted January 26, 2017 Posted January 26, 2017 Ik herken het wel maar wil me wel bij Maarten en Rolf aansluiten. Koop GEEN Chinese meuk. Koop ook niet veel voor weinig op de internets. Doe eerst hier rustig op de markt kopen, na korte tijd zie je vanzelf bij wie je daarvoor moet wezen. Dan kan je vast leren scheren, wat niet onbelangrijk is. Vraag dan vervolgens of iemand je wat uit kan leggen: waar moet je op letten, wat moet je wel doen en niet doen, dat zijn dingen waar ik veel aan gehad heb en die me voor miskopen behoed hebben. Het punt namelijk als je je wild koopt in het begn zonder nog goed te weten wat je doet is dat je zut koopt waar je niets aan hebt, en dat kan je je plezier in deze leuke activiteit knap vergallen.
Gila Posted January 26, 2017 Author Posted January 26, 2017 Ja dat chinese setje had ik ook al spijt van toen ik de knop in drukte hahaha maar wat ik zei die koste geen drol. Dus datdoe ik ook niet weer maarja die gaat gewoon in de kast en komt er weer uit als ik ga beginnen met slijpen. Ik weet dat ik een goed beginners set heb gekocht en die ga ik ook gebruiken en daarmee de kunst onder de knie probeert te krijgen. De andere 4 gaan ook de kast in weet zelf ook dat ik daar nog lang niet aan toe ben maar dacht voor die paar euro voor die 4 messen is niet duur. Maar zal zeker jullie tip mee nemen en mezelf in de hand houden om niet meer messen tekopen. De eerste tijd dan whaha
efsk Posted January 26, 2017 Posted January 26, 2017 Het probleem met veel chinezen is: voor je de messen zover hebt aangepast dat je ze ueberhaupt kunt slijpen ben je al een flink en verder, in tijd, moeite, bloed, zweet en tranen.
Recommended Posts