Jump to content

Nieuw mes gezocht

cmkooi

Recommended Posts

Best lastig om te bepalen wat nu precies mijn vraag is ;)

Ik zoek dus een nieuw mes. Nu enkel nog de shavette wat steeds beter gaat.

Wat zijn de mooier afgewerkte open messen die veel mes voor weinig geld bieden? Bijvoorbeeld 150 euro.

Er zijn veel merken en zie door de bomen het bos niet meer.. Merken vermijden?

Bij voorkeur mooie strakke passing. Goede materialen en keurig afgewerkt. Ik geef niet om goud accenten. Wat ik wel mooi vind bijvoorbeeld zijn dit soort afwerkingen:

https://www.google.nl/search?q=koraat+configurator&client=ms-android-samsung&prmd=ivsn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjA7Irjzd_RAhVjLcAKHQ4cAiQQ_AUIBygB&biw=360&bih=560#tbm=isch&q=koraat+configurator+spacer&imgrc=8MF-PMzz9B-3EM%3A

Goede keuze qua messen, budget is echter te klein daarvoor.

Langs de andere kant bekeken een domme keuze (als ik zo vrij mag zijn om het zo te noemen). Je weet niet eens of het wel iets is voor je. Waarom niet beginnen met een goed geslepen mes hier uit het marktgedeelte? Later kan je nog altijd uitkijken naar wat nieuws.

Ik heb daar een Weltmeister gekocht, een nog steeds prachtig NOS, new old stock, mes.

Prima kwaliteit en als beginner prima scherp.

Echter nadat Tony het in zijn handen had wist ik wat echt scherp is.

Inderdaad. Even wat context: ik houd van afwisseling. Ik verzamel slants, maar houd van het open mes. Ik heb twee lades vol messen. Zo'n lade ziet er zo uit:

DSC01492_1.JPG

Dit is éen van mijn lades. Dat hierin VIJF Schulzes liggen zegt iets over mijn waardering voor dit merk.

Caramba efsk..!! Wat een collectie zeg..!! Jaloezie-modus uit... Hier heb je wel even over gedaan denk ik, zal een aardige duit kosten bijelkaar..! Echt verschrikkelijk gaaf man, kan me er uren aan vergapen aan al dat moois.. Kom ik aan met twee meskes hahahaha.. Ach een begin is een begin

Die ste van revisor is een heeeeele gevaarlijke efsk.... Kriebelt aan alle kanten merk ik. Ben net een ekster als het glimt wil ik het hebben. Hoe lang spaar je al straights..? Ga nu niet zeggen een jaartje hé hahaha..

efsk..... mijn god!!

Heb nog niet eens zoveel messen in m'n besteklade!!!

Vwb het juiste mes...blijft een dingetje...

De ene houdt van Zweeds, waar de ander van Frans houdt.

Ben het wel met Snuff eens, ik heb mn eerste mes nieuw gekocht ( Dovo Silversteel ebbenhout) topding dacht ik.

€140 nieuw

Scheert inderdaad geweldig.... maar verbleekt bij m'n Heljestrand van 50 jaar (oid)oud.... deze was €30.

Nu vind ik zelf een Bijou de France een verschrikkelijk mooi mes... maar niet te betalen!!!...zou het zonde vinden om zoiets te kopen en erachter te komen dat het niet lekker scheert....

Lang verhaal kort.....iets met smaak en twisten....

Succes met de zoektocht!!!

Ik had gedacht dat ik vrij snel een keuze zou hebben gemaakt. Niet dus. Vind zelf de Koraat messen het mooiste. Wordt me echter te duur naar mijn zin.

Thier issard zijn niet altijd even netjes heb ik gelezen.

Nu vind ik zelf een Bijou de France een verschrikkelijk mooi mes... maar niet te betalen!!!...zou het zonde vinden om zoiets te kopen en erachter te komen dat het niet lekker scheert....

Dan zou jouw definitie van lekker scheren erg moeten verschillen van de mijne, lekker juweeltje!

Ik had gedacht dat ik vrij snel een keuze zou hebben gemaakt. Niet dus. Vind zelf de Koraat messen het mooiste. Wordt me echter te duur naar mijn zin.

Thier issard zijn niet altijd even netjes heb ik gelezen.

Nog even sparen dan? De nieuw geproduceerde Thiers zijn inderdaad iets wat je beter aan de kant laat liggen.