cmkooi Posted January 26, 2017 Share Posted January 26, 2017 Best lastig om te bepalen wat nu precies mijn vraag is Ik zoek dus een nieuw mes. Nu enkel nog de shavette wat steeds beter gaat. Wat zijn de mooier afgewerkte open messen die veel mes voor weinig geld bieden? Bijvoorbeeld 150 euro. Er zijn veel merken en zie door de bomen het bos niet meer.. Merken vermijden? Bij voorkeur mooie strakke passing. Goede materialen en keurig afgewerkt. Ik geef niet om goud accenten. Wat ik wel mooi vind bijvoorbeeld zijn dit soort afwerkingen: https://www.google.nl/search?q=koraat+configurator&client=ms-android-samsung&prmd=ivsn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjA7Irjzd_RAhVjLcAKHQ4cAiQQ_AUIBygB&biw=360&bih=560#tbm=isch&q=koraat+configurator+spacer&imgrc=8MF-PMzz9B-3EM%3A Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted January 26, 2017 Share Posted January 26, 2017 Goede keuze qua messen, budget is echter te klein daarvoor. Langs de andere kant bekeken een domme keuze (als ik zo vrij mag zijn om het zo te noemen). Je weet niet eens of het wel iets is voor je. Waarom niet beginnen met een goed geslepen mes hier uit het marktgedeelte? Later kan je nog altijd uitkijken naar wat nieuws. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cmkooi Posted January 26, 2017 Author Share Posted January 26, 2017 Ja begrijp ik. Maar hou van mooie dingen en kan dat niet uitschakelen Occasion is ook goed als ik daarmee toch wat moois kan kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HiFuMi Posted January 26, 2017 Share Posted January 26, 2017 bij revisor kun je voor rond die prijs een mooi kwaliteitsmes kopen dat ook scherp aankomt http://www.revisor-solingen.de/index.php/en/ maar hier in de Markt heb je natuurlijk heel veel mooie en betrouwbare messen te koop ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
cmkooi Posted January 26, 2017 Author Share Posted January 26, 2017 Begrijp ik het goed dat het bij rivisor "gereviseerde" messen zijn ? Of zijn er ook nieuwe messen bij ? Jammer dat er zo weinig info bij de messen staat.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted January 26, 2017 Share Posted January 26, 2017 Revisor is nieuw. Dat kan ook opgeknapt betekenen. Niet-roestvrijstaal wat zestig jaar ligt gaat wel wat plekjes vertonen natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cmkooi Posted January 26, 2017 Author Share Posted January 26, 2017 Wel heel mooi wat ik daar zie ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted January 26, 2017 Share Posted January 26, 2017 Dat klopt. Als ik mag adviseren: neem een Schulze. Absolute topkwaliteit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChrisA Posted January 26, 2017 Share Posted January 26, 2017 Ik heb daar een Weltmeister gekocht, een nog steeds prachtig NOS, new old stock, mes. Prima kwaliteit en als beginner prima scherp. Echter nadat Tony het in zijn handen had wist ik wat echt scherp is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cmkooi Posted January 26, 2017 Author Share Posted January 26, 2017 Beter als de andere merken? In welk opzicht? Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted January 26, 2017 Share Posted January 26, 2017 In het opzicht dat ik er vijf heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cmkooi Posted January 26, 2017 Author Share Posted January 26, 2017 Oh nee.. dan is t kwaliteit Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted January 26, 2017 Share Posted January 26, 2017 Inderdaad. Even wat context: ik houd van afwisseling. Ik verzamel slants, maar houd van het open mes. Ik heb twee lades vol messen. Zo'n lade ziet er zo uit: Dit is éen van mijn lades. Dat hierin VIJF Schulzes liggen zegt iets over mijn waardering voor dit merk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AukeH Posted January 26, 2017 Share Posted January 26, 2017 Caramba efsk..!! Wat een collectie zeg..!! Jaloezie-modus uit... Hier heb je wel even over gedaan denk ik, zal een aardige duit kosten bijelkaar..! Echt verschrikkelijk gaaf man, kan me er uren aan vergapen aan al dat moois.. Kom ik aan met twee meskes hahahaha.. Ach een begin is een begin Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted January 26, 2017 Share Posted January 26, 2017 Zo ben ik ook begonnen Auke Overigens wil ik niemand dwingen tot de aanschaf van een Schulze hoor. Eigenlijk denk ik dat ze bij Revisor alleen maar kwaliteit verkopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AukeH Posted January 26, 2017 Share Posted January 26, 2017 Die ste van revisor is een heeeeele gevaarlijke efsk.... Kriebelt aan alle kanten merk ik. Ben net een ekster als het glimt wil ik het hebben. Hoe lang spaar je al straights..? Ga nu niet zeggen een jaartje hé hahaha.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted January 26, 2017 Share Posted January 26, 2017 Bijna 3 jaar Auke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HiFuMi Posted January 26, 2017 Share Posted January 26, 2017 ik heb er een nieuwe Schulze 6/8" vandaan. Voor 100 euri een top mes mag ik wel zeggen , maar inderdaad , de slijpers hier kunnen hem scherper krijgen , maar hij scheert al prima als hij aankomt Link to comment Share on other sites More sharing options...
cmkooi Posted January 28, 2017 Author Share Posted January 28, 2017 Nog meer van dit soort sites? Link to comment Share on other sites More sharing options...
HiFuMi Posted January 28, 2017 Share Posted January 28, 2017 http://rasiermesser-manufaktur.de/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
QuantumCat Posted January 30, 2017 Share Posted January 30, 2017 Wacker is ook goed Dat was mijn eerste mes. Scheer er nog heel graag mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theunis Posted January 30, 2017 Share Posted January 30, 2017 efsk..... mijn god!! Heb nog niet eens zoveel messen in m'n besteklade!!! Vwb het juiste mes...blijft een dingetje... De ene houdt van Zweeds, waar de ander van Frans houdt. Ben het wel met Snuff eens, ik heb mn eerste mes nieuw gekocht ( Dovo Silversteel ebbenhout) topding dacht ik. €140 nieuw Scheert inderdaad geweldig.... maar verbleekt bij m'n Heljestrand van 50 jaar (oid)oud.... deze was €30. Nu vind ik zelf een Bijou de France een verschrikkelijk mooi mes... maar niet te betalen!!!...zou het zonde vinden om zoiets te kopen en erachter te komen dat het niet lekker scheert.... Lang verhaal kort.....iets met smaak en twisten.... Succes met de zoektocht!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted January 30, 2017 Share Posted January 30, 2017 Heb nog niet eens zoveel messen in m'n besteklade!!! Ik ook niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cmkooi Posted January 31, 2017 Author Share Posted January 31, 2017 Ik had gedacht dat ik vrij snel een keuze zou hebben gemaakt. Niet dus. Vind zelf de Koraat messen het mooiste. Wordt me echter te duur naar mijn zin. Thier issard zijn niet altijd even netjes heb ik gelezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted January 31, 2017 Share Posted January 31, 2017 Nu vind ik zelf een Bijou de France een verschrikkelijk mooi mes... maar niet te betalen!!!...zou het zonde vinden om zoiets te kopen en erachter te komen dat het niet lekker scheert.... Dan zou jouw definitie van lekker scheren erg moeten verschillen van de mijne, lekker juweeltje! Ik had gedacht dat ik vrij snel een keuze zou hebben gemaakt. Niet dus. Vind zelf de Koraat messen het mooiste. Wordt me echter te duur naar mijn zin. Thier issard zijn niet altijd even netjes heb ik gelezen. Nog even sparen dan? De nieuw geproduceerde Thiers zijn inderdaad iets wat je beter aan de kant laat liggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts