Jump to content

Kwast advies

cmkooi

Recommended Posts

Ik zoek een nieuwe kwast. Twijfel tussen super, silvertip of toch silvertip fiber?

Nog een vraag: komt alle silvertip fibre bij muhle vandaan? Ik zie diverse merken aanbieden met silvertip fibre.

Wat is op dit moment het meest gerenomeerd? Das of fibre?

Groetjes Michiel

Een das is goed, echter de prijs is een flink stuk hoger dan een fibre (synthetisch). De fibre heeft genoeg aan een derde van de zeep/creme om hetzelfde schuim te maken en is stukken goedkoper. Houdt echter zo goed als geen warmte vast. Mijn bescheiden mening: Razorock synthetische borstels zijn momenteel prijs/kwaliteit een absolute aanrader.

http://www.italianbarber.com/collections/brushes-vegan-synthetic

Ik heb vier kwasten in huis. Hierbij is de goedkoopste: de synthetische van de italian barber favoriet (RazoRock BARBER HANDLE Plissoft Synthetic Shaving Brush) van € 12,-).

Een hele goede tweede is de J&T silvertip, die Jan en Teun voor me hebben gemaakt.

Ik onderschrijf de mening van Snuff, RazoRock maakt verdraaid mooie en goede kwasten, voor een fractie van een das kost. En dat met vervoerskosten erbij. Ikzelf heb drie Plissofts staan van RazoRock en die komen toch qua syntheten voor mij op de eerste plaats. Superzacht, maar toch een goede backbone.

Er bestaan ook nog goede varkensharen kwasten. Die vergen wat meer inwerken de eerste beurten, maar dan is een goed varken ook een optie. Stevige haren, met na de nodige scheerbeurten zachte puntjes.

Als het veel :roll: mag kosten, is een goede das heel comfortabel. Goedkope dassen zijn vaak minder in gebruik, dan een syntheet naar mijn mening. Mühle heeft een naam en is goed, maar er zijn tegenwoordig aardig goede Chinese knots, die voor veel minder net zo goed presteren. Misschien moet je toch eens met Jan Zoethout contact opnemen, die werkt handvatjes, door een ander lid Kugelfanger, gedraaid met koppen op bestelling. Daarvan zijn hier een groep tevreden gebruikers.

Zie dat de verzendkosten hoger zijn dan de prijs van de kwasten...

Klopt, dat vond ik ook in het begin. Toch een Razorock besteld en geen moment spijt gehad.

Voor omgerekend ong. €22 (incl. verzenden) een heerlijke kwast!!

Het is geheel wat je aan een kwast wilt uitgeven. En Wat zijn je eisen wil je een diervriendelijk kwast dan is een synthetische de oplossing. Anders dassenhaar of varken of zelfs paard.

Er zijn zat online winkels waar niet niet de hoofdprijs aan verzendkosten bij komt maar zoals genoemd eerder in dit draadje door Snuff, kan je bij die zaak een prima synthetische kwast in huis hebben voor nog geen €25.incl verzenden.

Ik ben wel benieuwd naar jullie ervaring met een paardenharen kwast?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk