cmkooi Posted January 26, 2017 Posted January 26, 2017 Ik zoek een nieuwe kwast. Twijfel tussen super, silvertip of toch silvertip fiber? Nog een vraag: komt alle silvertip fibre bij muhle vandaan? Ik zie diverse merken aanbieden met silvertip fibre. Wat is op dit moment het meest gerenomeerd? Das of fibre? Groetjes Michiel
Snuff Posted January 26, 2017 Posted January 26, 2017 Een das is goed, echter de prijs is een flink stuk hoger dan een fibre (synthetisch). De fibre heeft genoeg aan een derde van de zeep/creme om hetzelfde schuim te maken en is stukken goedkoper. Houdt echter zo goed als geen warmte vast. Mijn bescheiden mening: Razorock synthetische borstels zijn momenteel prijs/kwaliteit een absolute aanrader. http://www.italianbarber.com/collections/brushes-vegan-synthetic
onno Posted January 26, 2017 Posted January 26, 2017 Ik heb vier kwasten in huis. Hierbij is de goedkoopste: de synthetische van de italian barber favoriet (RazoRock BARBER HANDLE Plissoft Synthetic Shaving Brush) van € 12,-). Een hele goede tweede is de J&T silvertip, die Jan en Teun voor me hebben gemaakt.
Johan Posted January 26, 2017 Posted January 26, 2017 Zijn de Razorock synthetische kwast van het "Plisson-type"?
Hanskoning Posted January 26, 2017 Posted January 26, 2017 Zijn de Razorock synthetische kwast van het "Plisson-type"? Ja alleen met veel meer ruggengraat dus zo gezegd niet de slappe kwast die de Plisson wel is.
ChrisVanMeer Posted January 26, 2017 Posted January 26, 2017 Ik onderschrijf de mening van Snuff, RazoRock maakt verdraaid mooie en goede kwasten, voor een fractie van een das kost. En dat met vervoerskosten erbij. Ikzelf heb drie Plissofts staan van RazoRock en die komen toch qua syntheten voor mij op de eerste plaats. Superzacht, maar toch een goede backbone.
cmkooi Posted January 26, 2017 Author Posted January 26, 2017 komt alle silvertip fibre bij muhle vandaan? Ik zie diverse merken aanbieden met silvertip fibre. Wat is op dit moment het meest gerenomeerd? Das of fibre?
cmkooi Posted January 26, 2017 Author Posted January 26, 2017 Met gerenomeerd bedoel ik eigenlijk wat is op dit moment het meest gebruikt/aangeprezen/verkocht
cmkooi Posted January 26, 2017 Author Posted January 26, 2017 Zie dat de verzendkosten hoger zijn dan de prijs van de kwasten...
Harkos Posted January 26, 2017 Posted January 26, 2017 Er bestaan ook nog goede varkensharen kwasten. Die vergen wat meer inwerken de eerste beurten, maar dan is een goed varken ook een optie. Stevige haren, met na de nodige scheerbeurten zachte puntjes. Als het veel mag kosten, is een goede das heel comfortabel. Goedkope dassen zijn vaak minder in gebruik, dan een syntheet naar mijn mening. Mühle heeft een naam en is goed, maar er zijn tegenwoordig aardig goede Chinese knots, die voor veel minder net zo goed presteren. Misschien moet je toch eens met Jan Zoethout contact opnemen, die werkt handvatjes, door een ander lid Kugelfanger, gedraaid met koppen op bestelling. Daarvan zijn hier een groep tevreden gebruikers.
Woodface Posted January 26, 2017 Posted January 26, 2017 Zie dat de verzendkosten hoger zijn dan de prijs van de kwasten... Klopt, dat vond ik ook in het begin. Toch een Razorock besteld en geen moment spijt gehad. Voor omgerekend ong. €22 (incl. verzenden) een heerlijke kwast!!
cmkooi Posted January 26, 2017 Author Posted January 26, 2017 Subtotal $19.99 Shipping $24.99 Total USD $44.98
cmkooi Posted January 26, 2017 Author Posted January 26, 2017 ((Chrome) RazoRock Chrome Silvertip Plissoft Synthetic Shaving Brush)
efsk Posted January 26, 2017 Posted January 26, 2017 Whipped Dog heeft ook geweldige syntheten voor relatief voordelig. Anders kijk je voor een beestje. Vaak prijziger, maar ook de moeite waard.
ChrisVanMeer Posted January 26, 2017 Posted January 26, 2017 Italian Barber staat er wel om bekend om douane-vriendelijk te zijn...
cmkooi Posted January 26, 2017 Author Posted January 26, 2017 Toch wel degelijk alleen een kwast. Zie reactie
Snuff Posted January 26, 2017 Posted January 26, 2017 Voor $44,98 ga je geen goede das vinden en daar ga je ook verzendkosten bij hebben, anders hier in nederland een goedkopere zoeken?
marco Posted January 26, 2017 Posted January 26, 2017 Voor $44,98 ga je geen goede das vinden en daar ga je ook verzendkosten bij hebben, anders hier in nederland een goedkopere zoeken? Jawel, bij Whipped Dog.
cmkooi Posted January 28, 2017 Author Posted January 28, 2017 Bij whipped dog een 24mm silvertip das besteld in ivoor handvat. 5mm extra verzonken. Incl. verzenden : 37,- !!!
ChrisVanMeer Posted January 28, 2017 Posted January 28, 2017 Inderdaad, Larry maakt goede kwasten. Hij is ook douane-vriendelijk dus ik verwacht niet dat je nog bij moet betalen.
Johan Posted January 28, 2017 Posted January 28, 2017 Inderdaad, Larry maakt goede kwasten.Hij is ook douane-vriendelijk dus ik verwacht niet dat je nog bij moet betalen. En het is een allervriendelijkste man, die ik het graag gun.
Jean-Paul Posted January 28, 2017 Posted January 28, 2017 Het is geheel wat je aan een kwast wilt uitgeven. En Wat zijn je eisen wil je een diervriendelijk kwast dan is een synthetische de oplossing. Anders dassenhaar of varken of zelfs paard.Er zijn zat online winkels waar niet niet de hoofdprijs aan verzendkosten bij komt maar zoals genoemd eerder in dit draadje door Snuff, kan je bij die zaak een prima synthetische kwast in huis hebben voor nog geen €25.incl verzenden. Ik ben wel benieuwd naar jullie ervaring met een paardenharen kwast? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
ChrisVanMeer Posted January 28, 2017 Posted January 28, 2017 Ik heb een Vie-Long paardenkwast, die ga ik morgen weer gebruiken. Ik vind het heerlijk kwasten.
Recommended Posts