Jan Zoethout Posted January 25, 2017 Posted January 25, 2017 Een aantal das borstelkopjes gekocht bij Shijiazhuang Qiandong Livestock Product Plant - kortweg Qiandong: gradatie finest en gradatie best - waarbij de gradatie best duurder is dan de gradatie finest. Om deze borstelkopjes te kunnen vergelijken met de Virginia Sheng finest 2-band en ook onderling 2 J&T kwasten gemaakt met handvatjes model "Number22". Zoals gebruikelijk veel plaatjes en weinig praatjes. De borstelkopjes en bijbehorende handvatjes. Vlnr: borstelkopje finest - handvatje appelhout - handvatje notenhout - borstelkopje best. Beide borstelkopjes met afmeting 24x68 mm. Finest komt in het appelhouten handvatje, best in notenhout. Deze keer zijn de handvatjes gelakt met Rambo jachtlak en zoals gebruikelijk voorzien van een abalone schijfje aan de onderkant. Schijfjes kurk erin gelijmd voor de afstelling van de hoogte borstelkop (53 mm). Borstelkopje met de "langzame" epoxy ingelijmd - gefixeerd met hun "tuigje". Links appel/finest, rechts noten/best. Na 24 uur uitharden van de epoxy hier van het "tuigje" bevrijd. Een tijdje lekker inweken om de beestenlucht te verdrijven en de kwastjes "in bloei" te zetten. Klaar - uitgespoeld en gedroogd. Belangrijkste maten: Taille 25 mm. Hoogte borstelkop 53 mm. Er kan vergeleken worden !
Snowmiss Posted January 25, 2017 Posted January 25, 2017 Ik ben benieuwd naar je bevindingen wat betreft de verschillen in opschuimen....... En wie straks naar deze beauty's gaan lonken.
Snuff Posted January 25, 2017 Posted January 25, 2017 weer mooi resultaat van onze huis kwastenmaker!
Jan Zoethout Posted January 25, 2017 Author Posted January 25, 2017 Ik ga ze uitgebreid aan de tand voelen - en daarna zijn ze voor een leuk prijsje te koop ...
Jan Zoethout Posted January 27, 2017 Author Posted January 27, 2017 Heb ondertussen de 2 kwastjes uitgeprobeerd - de topjes zijn echt fluweelzacht. Backbone is niet zo groot - de best heeft iets minder backbone als de finest.
Jan Zoethout Posted May 13, 2017 Author Posted May 13, 2017 Na lang nadenken de knoop doorgehakt: de kwastjes zijn niet zoals ik dat wil - te slap ... Nu het weer dat toelaat, ga ik buiten de borstelkopjes verwijderen en krijgen de handvatjes een andere bestemming ...
Recommended Posts