Timbo35 Posted January 25, 2017 Posted January 25, 2017 ja, sterfhuis, dat is het hier geworden, waar is de nieuwe aanwas? waarom loopt dit forum zo slecht in verhouding tot vroeger. Je zou toch mogen aannemen dat de heren wat geld willen besparen in de crisistijden? best jammer, je ziet nog een paar van de oude garde en dat is het.
Johan Posted January 25, 2017 Posted January 25, 2017 Misschien is de doelgroep gewoon niet zo heel groot, en weten mensen ook beter hun weg naar de Engelstalige fora te vinden. Een sterfhuis zou ik het dus niet willen noemen; het forum is aardig stabiel volgens mij.
Hanskoning Posted January 25, 2017 Posted January 25, 2017 Nee dit gaat mij te ver juist de laatste tijd zijn er enkele leden bijgekomen die actief meedoen en ik denk dat je in alle clubs/forums altijd een harde kern kan ontwaren die de kar trekken met een groep erom heen die minder actief is. Ik kan me wel vinden in de veronderstelling dat de irritatie rond het minder goed functionerende site mensen doet afhaken. Ik snap alleen niet zo goed wat je bedoelt met je zin : je zou toch mogen.................besparen in crisistijden? In relatie tot het forum?
ChrisVanMeer Posted January 25, 2017 Posted January 25, 2017 Ik ben er dan nog maar net bij en zie toch geregeld nieuwe mensen zich voorstellen. De krwcht van dit forum vind ik juist dat het in het Nederlands is. Ik ben wel lid van andere Engelstalige fora, maar kom het liefste hier.
Zaagmans Posted January 25, 2017 Posted January 25, 2017 Ik zie ook nog steeds voorsteltopics, dus ik snap niet helemaal waar dit vandaan komt?
AukeH Posted January 25, 2017 Posted January 25, 2017 Valt wel mee tch sterfhuis..? Ben net nieuw hier toegegeven maar als ik een vraag stel of iets post dan komen er toch erg veel reacties op... Ben ook lid van een Engelstalig fora maar vind deze toch echt het leukst en gezelligst. Ook lid van een clubje op facebook wat erg gezellig is, maar alle vragen en belangrijke dingen stel ik toch echt alleen hier. Veel mensen zullen ook alleen scheren en niet actief meedoen met een forum omdat ze het niet nodg vinden. Het leven is al druk genoeg voor velen. Ik zie het dan ook als een hobby en verwennerij voor mezelf en dat deel ik graag en uit ik graag. Voor velen gaat het denk ik meer om een dagelijks vast iets wat verplicht moet en zien het niet direct als een hobby. Ik snap dat je dan niet in je vrije tijd gezellg mee wiot kletsen. Groeten Auke
HiFuMi Posted January 25, 2017 Posted January 25, 2017 ik vind het inderdaad ook actief genoeg als je iets wilt weten of kopen etc. is er altijd hulp en aanbod
Wimmie Posted January 25, 2017 Posted January 25, 2017 Dat er altijd piek en dal momenten zullen zijn is inherent aan een forum. Ook ik ben van mening dat het forum zoals het nu loopt/draait is wat mensen ervan verwachten. Maar Timbo35, start eens een Topic dat jij hier nog mist, roer is een onderwerp aan!
KugelFanger Posted January 25, 2017 Posted January 25, 2017 Het is toch redelijk stabiel nu?? Een harde kern heb je altijd, en verloop is er ook altijd. Maar sterfhuis?? Mischien heb je zelf ideen die werken, draag ze aan.
Gila Posted January 25, 2017 Posted January 25, 2017 Ik ben hier nog maar net actief op deze forum en ik weet niet hoe het hier eerst was. Maar vind het hier zeker niet dood. Je hebt altijd een pieken en dalen en ik zie het maar zo als dit een dal is dan kan het alleen maar gezelliger worden toch
Harkos Posted January 25, 2017 Posted January 25, 2017 De laatste tijd heb ik ook wel het gevoel, dat het eerder actiever was, maar zoals reeds door diversen gezegd, komt er toc steeds nieuw bloed bij. Als ik dan zie hoelang Timbo35 zelf lid is en wat de bijdragen zijn, dan denk ik, dat iets meer activiteit het geheel ook voor hem attractiever maakt. In de eerste jaren zeg 2013 / 2014 waren er inderdaad een aantal mensen actief, die best op een eigen manier de boel hier verlevendigden. Maar ook nu gebeurt er genoeg ter ondersteuning van nieuwe leden en allerhande vragen en antwoorden. Wat ik wel merk, dat voor mij erg bepalend is wat mijn aandacht heeft. Op dit moment heb ik even wat minder met open messen en sla dan ook regelmatig wat topics over, maar dat is ook mijn eigen keuze dan.
Timbo35 Posted January 25, 2017 Author Posted January 25, 2017 Nee dit gaat mij te ver juist de laatste tijd zijn er enkele leden bijgekomen die actief meedoen en ik denk dat je in alle clubs/forums altijd een harde kern kan ontwaren die de kar trekken met een groep erom heen die minder actief is.Ik kan me wel vinden in de veronderstelling dat de irritatie rond het minder goed functionerende site mensen doet afhaken. Ik snap alleen niet zo goed wat je bedoelt met je zin : je zou toch mogen.................besparen in crisistijden? In relatie tot het forum? Dat mensen overstappen naar DE omdat het toch wat goedkoper is dan die dure cartridges, waardoor je verwacht dat de forum activiteit toch best toeneemt.
Hanskoning Posted January 25, 2017 Posted January 25, 2017 Goedkoper???????????? Tering dan doe ik toch iets helemaal verkeerd En Harrie heeft natuurlijk wel een punt als hij aangeeft dat jezelf ook niet echt zeer actief ben geweest ol het forum in de laatste drie jaar. Dus als we hier de positieve wending aan kunnen geven en elk lid zou per jaar 2 topics openen dan zal het geheel zeer verlevendigen
HiFuMi Posted January 25, 2017 Posted January 25, 2017 voor nieuwe mensen vind ik dit forum zeker heel veel te bieden hebben ik zou zonder dit forum nooit zoveel plezier in het scheren hebben gekregen en ook de verkeerde dingen hebben gekocht het heeft dus in mijn ogen zeer zeker een goede informatieve functie
marco Posted January 25, 2017 Posted January 25, 2017 Niet iedereen die ander scheergereedschap aanschaft meldt zich aan op een forum. En zoals al door anderen geschreven: wordt dan zelf ook actiever, want zo veel berichten of zelfs topics zie ik van jou niet. Dus hophop, aan het werk.
ChrisA Posted January 26, 2017 Posted January 26, 2017 Ook ik ben geheel dankzij dit forum meer dan een jaar aan het open mes en heb al een bescheiden rotatie en heel veel plezier. Dus een blijvertje.
Timbo35 Posted January 27, 2017 Author Posted January 27, 2017 Goedkoper???????????? Tering dan doe ik toch iets helemaal verkeerd En Harrie heeft natuurlijk wel een punt als hij aangeeft dat jezelf ook niet echt zeer actief ben geweest ol het forum in de laatste drie jaar. Dus als we hier de positieve wending aan kunnen geven en elk lid zou per jaar 2 topics openen dan zal het geheel zeer verlevendigen ik draag iets algemeens aan en dan moet het weer op de persoon betrokken worden?
Timbo35 Posted January 27, 2017 Author Posted January 27, 2017 Niet iedereen die ander scheergereedschap aanschaft meldt zich aan op een forum. En zoals al door anderen geschreven: wordt dan zelf ook actiever, want zo veel berichten of zelfs topics zie ik van jou niet. Dus hophop, aan het werk. dat komt omdat het nogal dood is, dus weinig de moeite waard.
Johan Posted January 27, 2017 Posted January 27, 2017 dat komt omdat het nogal dood is, dus weinig de moeite waard. Je bent gewoon een defaitist dus. Volgens mij is het forum helemaal niet dood. Voor argumenten; zie boven.
Snuff Posted January 27, 2017 Posted January 27, 2017 Het is aan ons allen om het levend te houden, als de problemen over het draaien van de software of server of wat dan ook zouden opgelost raken (denk dat het alleen mogelijk is als ze werkelijk naar een andere stek verhuizen) dan zul je zien dat het volume aan posts serieus toeneemt. Dit is echt alleen houdbaar voor wie erg volhardend is helaas.
efsk Posted January 27, 2017 Posted January 27, 2017 Verhuizen is denk ik niet de oplossing Ron. Er moet eens wat getuned worden aan de instellingen van de database of de forumsoftware. Alles is responsief genoeg, tot je na het posten de pagina moet herladen.
marco Posted January 27, 2017 Posted January 27, 2017 dat komt omdat het nogal dood is, dus weinig de moeite waard. Dan draag je dus zelf bij aan het "sterven" van het forum. Draag bij aan het plaatsen van berichten en help mee met het levendig houden. Je kan niet hier gaan klagen dat er weinig te beleven is maar zelf weinig tot niets bijdragen.
Harkos Posted January 27, 2017 Posted January 27, 2017 Goedkoper???????????? Tering dan doe ik toch iets helemaal verkeerd En Harrie heeft natuurlijk wel een punt als hij aangeeft dat jezelf ook niet echt zeer actief ben geweest ol het forum in de laatste drie jaar. Dus als we hier de positieve wending aan kunnen geven en elk lid zou per jaar 2 topics openen dan zal het geheel zeer verlevendigen ik draag iets algemeens aan en dan moet het weer op de persoon betrokken worden? Heb niet het gevoel op de persoon te betrekken, maar probeer aan te geven, dat wanneer je zelf activer bent het ook zo gaat ervaren. We zijn even lang lid, maar hebben een wat uiteenlopende intensiteit van deelname. Dat geeft mij blijkbaar een andere beleving. Het enige negatieve wat ik zie is soms de techniek, die niet helemaal meewerkt, maar verder is er voor elk wat wils en anders slinger ik zelf wel wat aan.
Timbo35 Posted January 27, 2017 Author Posted January 27, 2017 dat komt omdat het nogal dood is, dus weinig de moeite waard. Dan draag je dus zelf bij aan het "sterven" van het forum. Draag bij aan het plaatsen van berichten en help mee met het levendig houden. Je kan niet hier gaan klagen dat er weinig te beleven is maar zelf weinig tot niets bijdragen. wie heeft dit topic gestart? maar misschien had ik moeten zeggen relatief dood ivm de hoogtijdagen, ik bedoel het iig niet absoluut.
Timbo35 Posted January 27, 2017 Author Posted January 27, 2017 Goedkoper???????????? Tering dan doe ik toch iets helemaal verkeerd En Harrie heeft natuurlijk wel een punt als hij aangeeft dat jezelf ook niet echt zeer actief ben geweest ol het forum in de laatste drie jaar. Dus als we hier de positieve wending aan kunnen geven en elk lid zou per jaar 2 topics openen dan zal het geheel zeer verlevendigen ik draag iets algemeens aan en dan moet het weer op de persoon betrokken worden? Heb niet het gevoel op de persoon te betrekken, maar probeer aan te geven, dat wanneer je zelf activer bent het ook zo gaat ervaren. We zijn even lang lid, maar hebben een wat uiteenlopende intensiteit van deelname. Dat geeft mij blijkbaar een andere beleving. Het enige negatieve wat ik zie is soms de techniek, die niet helemaal meewerkt, maar verder is er voor elk wat wils en anders slinger ik zelf wel wat aan. Volgens mij heeft het ook te maken dat sommige admins en mods vroeger veel actiever en betrokken waren. zij waren onderdeel van de motor, zeg maar.
Recommended Posts