Gila Posted January 24, 2017 Share Posted January 24, 2017 goede dag mede scheerders, Ben nog zo beginner met scheren en zit natuurlijk vol met vragen dus..... Hier is er weer een hoop dat ik nu net zoveel info krijgt als bij de andere topic's. Nou scheer ik me nog met een open mes waarvan ik de mesjes vervang wil allemaal prima maarja dat is het natuurlijk net niet he! Dus ben ik een beetje opzoek naar een leuk open mes maar ..... Waar moet ik op letten wat maakt eenmes een goed mes. Is dat het matriaal op de opbouw van het metaal weet dat ze bij een samurai het staal dubbel slaan zo dat het sterker word gebeurt dat ook bij onze messen. Een bepaald model maakt dat uit ? Of is het gewoon persoonlijk dat het totaal niet uit maakt wat voor mes je koopt ? Gr julius Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted January 24, 2017 Share Posted January 24, 2017 Er zijn een aantal messen die je beter vermijd maar die zijn meestal alleen op ebay te vinden. Verder is het zeker geen slecht idee om hier in het marktgedeelte een open mes te kopen die met kennis is geslepen, dat is belangrijker dan hoe het eruit ziet of klein of groot is. Iemand die de techniek onder de knie heeft scheert met alles wat maar enigszins goed metaal is tot volle tevredenheid. Eerst leren van je fouten en dan als het goed gaat uitkijken naar mes(sen) waar je wat meer voor wil uitgeven omdat ze je wel wat lijken. Bespaard je een hele hoop geld en frustratie! Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted January 24, 2017 Share Posted January 24, 2017 Wat Ron zegt. En als je al eigenwijs wilt zijn, blijf dan in ieder geval weg van alles Pakistaans en Gold Dollar en goedkoop met damastopdruk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted January 24, 2017 Share Posted January 24, 2017 Het is eigenlijk heel eenvoudig: http://www.shavingsociety.com/viewtopic.php?f=22&t=5366 heb je alles wat je nodig hebt om te starten, bevalt het niet ben je slechts 50 euro armer (en kan je het nog altijd terug doorverkopen en een groot deel daarvan terugwinnen), als je dit niet meepikt ..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gila Posted January 24, 2017 Author Share Posted January 24, 2017 Die had ik al gezien had ook al een pd gestuurd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts