efsk Posted January 23, 2017 Posted January 23, 2017 Bij de aanschaf van gewenst scheergerei krijg je soms wel eens extra's. Soms verdwijnen die linea recta in de afvalbak, soms worden ze ingezet als ruilmateriaal of wordt het verkocht ter financiering verder gerei, soms staat of ligt het te verstoffen. Dat laatste is het geval bij de kwasten die ik niet heb weggegooid. De eerste is een Duits minikwastje. Reine Borsten, varken dus, en gevulkaniseert, waarvan ik vermoed dat het op het greepje slaat. Het is een ontzettend schattig lief kwastje, de haren ervan nog nieuw en ongespleten aanvoelen. Op de laatste foto naast de Whipped Dog 24mm syntheet ter vergelijk: De tweede is ook een varken, geen idee wat er op het etiket heeft gestaan maar het lijkt Duits. Ook een varkje, ietwat verfomfaaid, en deed me denken aan Trump. Kan ik ook niks aan doen: Tot slot een das, zo te voelen, van Ever-Ready. Bij mij beter bekend van de SE's blijken ze een redelijke kwastenreputatie te hebben ook. Modelletje 200, stevig in twee kleuren rubber en eigenlijk een model wat ik nog wel eens wil proberen:
Hanskoning Posted January 23, 2017 Posted January 23, 2017 Ik moet zeggen dat de laatste de Ever Ready een fraai uitziend exemplaar is.
mhharsta Posted January 23, 2017 Posted January 23, 2017 Die EverReady springt er wel uit, erg fraai.
efsk Posted January 23, 2017 Author Posted January 23, 2017 De EverReady houd ik ook, en zal ik ook proberen. Die is na reiniging erg mooi geworden. Met de herintroductie van de Hans Baier in de rotatie vandaag, die eindelijk bewijst echt een goeie kwast te zijn, heb ik dus opeens drie dassen en nog eentje in bestelling. Nu kan die laatste nog effe duren, gezien de wachtlijst.
efsk Posted January 23, 2017 Author Posted January 23, 2017 Die kleine had ik in gedachten voor talibeard. Die was toch van de kleine kwastjes of ben ik in de war?
marco Posted January 23, 2017 Posted January 23, 2017 Klopt, bij Harrie Talibeard is de Omega 10019 al een joekel van een kwast.
Snuff Posted January 24, 2017 Posted January 24, 2017 blijkbaar vinden we allemaal de everready het mooist. zal het wel vergeten zijn welke kwast je nog in bestelling had met die lange wachtlijst.
PI56 Posted January 24, 2017 Posted January 24, 2017 De Everready heeft een aparte maar fraaie kleurstelling en is ook voor mij de mooiste in het rijtje.
efsk Posted January 24, 2017 Author Posted January 24, 2017 zal het wel vergeten zijn welke kwast je nog in bestelling had met die lange wachtlijst. Brad Sears met Morris&Fondran-knot.
Hanskoning Posted January 24, 2017 Posted January 24, 2017 Die kleine had ik in gedachten voor talibeard. Die was toch van de kleine kwastjes of ben ik in de war? En vooral als ze Chinees waren Wel een gemis dat hij zich nooit meer laat zien.
Recommended Posts