cutthroat Posted January 23, 2017 Share Posted January 23, 2017 - Gem Micromatic OC - Gem PTFE - L'Occitane Plisson - TFS arancio amaro forte - Aluin - Floid suave - TFS bergamotto neroli forte asb In twee gangen een VLS resultaat, hoewel het mesje zo langzamerhand wel op zijn einde is. Een enkel prikje van zowel de aluin als de Floid. Afgemaakt met de TFS asb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edsel Posted January 23, 2017 Share Posted January 23, 2017 Eversharp Hydramagic Personna injector (12) Plisson L'Occitane Omega Crema da Barba Madre Labs Witch Hazel La Toja ASL Nivea sensitive ASB Link to comment Share on other sites More sharing options...
fireshrimp Posted January 23, 2017 Share Posted January 23, 2017 Merkur Progress (Voshkod) J&T Gusto Das Barberia Fructi Wimmies scheerkom X-Cien Bolt AS Hema ASB De J&T das blijft het perfect doen met harde zepen, dikke volle bak schuim. Laatste keer voor de voshkod maar nog steeds heerlijk glad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted January 23, 2017 Share Posted January 23, 2017 Nu moet ik natuurlijk wel een SOTD posten Mühle Rocca R96 krabber Personna Platinum Chrome mesje TGC synthetische reiskwast Tabac zeep Pitralon Classic aftershave De krabber doet degelijk zijn werk, zonder verrassingen. Ik begin het minimalistische design steeds meer te waarderen. De greep is goed doordacht; geribbelde kunststof die ook met natte handen nog stroef blijft. En makkelijk te hanteren; niet te lang of te zwaar, maar precies goed. Tot nu toe ben ik tevreden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted January 23, 2017 Share Posted January 23, 2017 J&T® Bamboe Tuxedo Syntheet 24mm, BdF Distinto, Ikon Shavecraft 101, Rapira Platinum Lux 10e x, Pinaud-Clubman After shave lotion Original, Farmagan Young Aftershave Gel. Kwast en zeep: J&T® Bamboe Tuxedo Syntheet 24mm en BdF Distinto: De Distinto is zo'n Bdf zeep, die, als je van aardig bloemig houdt, niet aan je verzameling mag ontbreken. Echt die Italiaans verfijnde geur, die je de hele scheerbeurt begeleidt. Snel schuim van te kloppen, dat mooi vochtig op het velletje ligt en het mes laat glijden. Mesje en krabber: De Rapira Platinum Lux voor de 10e x gebruikt. De Rapira mag na 10 x de spaarpot in. Langzaam gaat deze richting nieuwe Derby. Had nog wel een keer gekund, maar waarom zal ik. Nog 200 onderweg en genoeg tot ik 133,41 jaar ben. In de Shavecraft 101 een vlotte 3 rondes. 1e ronde OC kant, 2e en 3e gesloten kant. Glad. Resultaat BBS. Tot slot: De Pinaud AS lotion Original gaat er prima bij. De neutrale Farmagan gel hydrateert nog even lekker. Menige dame mag jaloers zijn op mijn velletje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjebbe Posted January 23, 2017 Share Posted January 23, 2017 Stirling Kong, Rustic Shaving Soap Sandalrose, Blackland Blackbird, Rapira Platinum Lux (2), Kruidvat aluin, Eigen Toco Tholin aftershave balsem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted January 23, 2017 Share Posted January 23, 2017 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wimmie Posted January 23, 2017 Share Posted January 23, 2017 Merkur Progress Gillette Wilkinson Sword (1x) Simpson Best Badger Wimmie Bowl Proraso pre shave Stirling soap Grapefruit/ menthol MAN balm Duru cologne In de groefjes van de Wimmie bowl een toefje grapefruit/menthol van Stirling, de Best Badger van Simpson om deze op te kloppen. Deze zeep heeft mij helemaal overtuigd met zijn eigenschappen, wanneer de andere varianten hieraan gelijk zijn zou alleen een andere geur voor de roulatie zijn. Gillette Wilkinson Sword mesje in de Merkur Progress, standje 3 en eigenlijk op automatische piloot geschoren. Drie passes en gladder dan glad kan zijn! Voor de verzorging van de huid, voor zo ver nodig want de zeep laat een goed vettig laagje achter, balm van MAN en voor de finish bij de grapefruit de cologne van Duru en dat is geen verkeerde combinatie. Klaar voor een cappuccino met … Amandel broodje. Fijne dag allemaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Posted January 23, 2017 Share Posted January 23, 2017 N. Gervais uit Antwerpen Link to comment Share on other sites More sharing options...
GladJakker Posted January 23, 2017 Share Posted January 23, 2017 Omega 80067 TOBS Lavender Merkur 39c Polsilver SI (10x) Blue Stratos AS Bogena uiercrème Was ik eerder nog niet zo te spreken over de Merkur 39c. In combinatie met de Polsilver een aantal dagen gezichtsbeharing moeiteloos en comfortabel weggesneden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted January 23, 2017 Share Posted January 23, 2017 Heerlijke scheerbeurt met de Timeless 0,95 Scalloped, een Astra mesje 2x en een Stork Aristrocat titanium greep. Het wordt spannend hoe mijn top drie in krabbers eruit gaan zien als de Blackbird van de juiste greep is voorzien maar het zal ontzettend spannend worden samen met het Wolfje. We gaan gestaag door met het opmaken van enig scheergerei dus de Vitos pre-shave mocht samen met de TOBS Pepermunt weer voor een heerlijke deklaag zorgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loei Posted January 23, 2017 Share Posted January 23, 2017 Die EdT heb ik zaterdag ook gekocht Hans, lekker! Link to comment Share on other sites More sharing options...
peto Posted January 23, 2017 Share Posted January 23, 2017 Merkur Progress Polsilver Super Iridium (1) Simpson X2L best badger TBS Maca Root Aluin op voetstuk Pinaud Clubman Original Aftershave Verdomd lekkere scheerbeurt!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted January 23, 2017 Share Posted January 23, 2017 Die EdT heb ik zaterdag ook gekocht Hans, lekker! Daar heb je recht aan Laurens en daarom ook laatst weer een volle fles gekocht en nu een heel stuk goedkoper als de eerste fles in aanschafprijs was Link to comment Share on other sites More sharing options...
FvL Posted January 23, 2017 Share Posted January 23, 2017 GF 1354 (dichte kam) Proraso groen (zeep en asb) Omega S-brush Laatst de GF 1354 (lang RVS handvat) en 1353 (kort RVS handvat) besteld. De één met een open kam, de ander met een gesloten kam, dus totaal 4 combinaties van Giesen & Frosthoff om komende tijd uit te proberen. Afgelopen dagen als eerste combinatie de lange RVS greep en de gesloten kam geprobeerd. De greep is dunner en door RVS zwaarder dan ik gewend ben, maar door ribbels en lengte (10cm) ligt hij toch goed in de hand. Erg mooi afgewerkt. Op het uiteinde staat subtiel Giesen en Frosthoff gedrukt/ laser-gegraveerd, fraai detail, benieuwd hoe zich dat op langere termijn houdt. De kop met gesloten kam scheert erg prettig/mild. Hij lijkt minder agressief dan vergelijkbare dichte koppen die ik gebruik (Edwin Jagger of Merkur). Resultaat mag er echter wel degelijk zijn, na 2 gangen eigenlijk al zo goed als glad. Het is dat hij zo lekker scheert dat ik toch nog voor de derde gang ga. Ik heb vooralsnog een enkel minpuntje: de kop is net wat breder en daarmee lastig om in hoekjes te komen. Ik heb met deze kop vooral wat moeite direct onder de neus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loei Posted January 23, 2017 Share Posted January 23, 2017 Die EdT heb ik zaterdag ook gekocht Hans, lekker! Daar heb je recht aan Laurens en daarom ook laatst weer een volle fles gekocht en nu een heel stuk goedkoper als de eerste fles in aanschafprijs was Ik had hem voor 25 euro! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted January 23, 2017 Share Posted January 23, 2017 Klopt heb ik dus ook mogen pinnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loei Posted January 23, 2017 Share Posted January 23, 2017 Klopt heb ik dus ook mogen pinnen. Etos? Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted January 23, 2017 Share Posted January 23, 2017 Hans Baier Silberspitz Lea Valencia 301A (t) Voskhod (2) Tunney Naar aanleiding van een draadje op ATG de Hans Baier weer eens geprobeerd. De borstel prikt nog steeds vrij veel naar mijn smaak, maar presteren doet het ding beter dan in mijn herinnering. Alleen moest ik voor gang drie wel even helpen en het schuim eruit knijpen om genoeg voor een gang te hebben. Lea is de favoriet van 2017 lijkt het: de vierde keer alweer, in tien scheerbeurten. De Valencia was zo grondig dat de extra dag niet scheren dit keer niet hinderlijk was. De huid was wel wat gevoeliger. Of dat is omdat de opperhuid nog herstellende was van de vorige beurt of dat de algehele snotterij opspeelt weet ik nog niet. Vandaag echter prikte de aluin wel behoorlijk na afloop, maar ben ik wederom tot achterin de schedel uitgeschoren. Serieuze kandidaat voor diepst uitscherende krabber in mijn bezit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kingjack Posted January 23, 2017 Share Posted January 23, 2017 Om de week goed te beginnen laat ik voor de 2e keer in 3 dagen tijd het Reif mes vallen, morgen dus opzoek naar een nieuw "test" mes...... Verder was de snede op de Schulze niet naar mijn zin en is er dus een behoorlijk kut humeur nu Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted January 23, 2017 Share Posted January 23, 2017 Pas wel op Jaco: soms kan je beter een dag niet slijpen omdat frustratie je dwars gaat zitten: dan lukt het gegarandeerd niet. Soms ook is het gewoon de dag: dan denk je het mes doet het niet of trekt of wat, en de volgende dag pak je hetzelfde mes, niks gedaan behalve een keer extra stroppen, en de beurt van je leven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kingjack Posted January 23, 2017 Share Posted January 23, 2017 Dank je Richard, ik mik dat ding in de lade en pak de loeder over een paar dagen wel weer op.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted January 23, 2017 Share Posted January 23, 2017 Kop op mijn jonge bling bling vriend een goede nachtrust zal je goed doen Of langer als 4 uur is ook goed toch Maarrre was de Timeless een straf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kingjack Posted January 23, 2017 Share Posted January 23, 2017 Kop op mijn jonge bling bling vriend een goede nachtrust zal je goed doen Of langer als 4 uur is ook goed toch Maarrre was de Timeless een straf Nachtrust???? Even opzoeken wat dat ook alweer is..... Maar je hebt gelijk, de Timeless is een genot om te mogen gebruiken. De OC dan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted January 24, 2017 Author Share Posted January 24, 2017 - Gem Micromatic OC - Gem PTFE - L'Occitane Plisson - TOBS sandalwood cream - Aluin - Pinaud Clubman aftershave lotion - Gillette asb Het mesje houdt zich beter dan ik gisteren inschatte. Ook vandaag weer in twee gangen een VLS resultaat. Een enkel prikje van de aluin, de Pinaud deed er een schepje bovenop. Afgemaakt met de Gillette asb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts