Jump to content

Scheer cursus in de buurt van groningen

Gila

Recommended Posts

Hallo beste mede scheerders,

Ik ben beginende scheerder met het open mes.

Nu lukt het redelijk al zeg ik het zelf. Maar er is zeker nog heel veel te leren.

Nu zat ik te denken aan een cursus en het zal mooi zijn als dat in de buurt van groningen is.

Maar het moet wel een goede zijn rij liever een uurtje verder en leer het goed.

Hoop dat jullie wat tips voor mij hebben.

Alvast bedankt.

Er word er eentje gegeven door man and shaving. Com mag geen reclame maken begreep ik dus vandaar even met de spaties ertussen. Deze cursus is alleen in Naarden en niet in Grun.. Wellicht een forumlid die je thuis of op locatie verder wilt helpen met je shaving studie..

Groeten Auke

Er word er eentje gegeven door man and shaving. Com mag geen reclame maken begreep ik dus vandaar even met de spaties ertussen. Deze cursus is alleen in Naarden en niet in Grun.. Wellicht een forumlid die je thuis of op locatie verder wilt helpen met je shaving studie..

Groeten Auke

Zie even het draadje over aluin en de genoemde naam Jan Heideman :!::!:

Ik las het idd Hanskoning.. Ken deze beste man niet dus kan niet direct over hem en zijn professionaliteit oordelen.. Ook niet over dat van jullie trouwens maar meerdere meningen vormen een algeheel beeld van iemand. Heb toch meer vertrouwen in jullie meningen en ervaringen.. Helemaal als ik het stukje wat betreft aluin lees over mr. heideman.

Groeten

Hans, jij krijgt de schapen hier verderop in t weiland nog glad..! Hahaha kost je wel behoorlijk wat after shave balsem... Badkuipje vol zeg maar.. Vind t zoiezo al vreemd dat iemand een zelfbenoemd meester in iets is.. Oeff dan ben ik zelf ook heer en meester in heel veel dingen..! Maar idd de meeste forumleden hier weten echt wel waar ze over praten en hebben een schat aan ervaring bijelkaar waar menigeen jaloers op is.. Altijd fijn hé een paar veren in je achterste.. Hahaha :lol::lol:

Dank je wel mensen voor de berichten.

De cursus in Naarden gaat hem niet worden had hem al wel gezien en heb er ook wel over na gedacht maar naar de berichten hier denk ik dat het bij denken blijft.

Je moet gewoon lekker gaan kutten met je mes. Het enige wat je moet onthouden is: geen snijdende bewegingen. Dus niet bewegen parallel aan de snede. Dat kan je ook onthouden zonder cursus. Dan voel je tijdens het scheren hoe het gaat, kantel je je mes wat meer of minder, voel je wat fijner gaat. Vervolgens snij je je, en ben je na je scheerbeurt vermoedelijk niet glad.

Nou. Dat doe je een keer of wat, en dan leer je vanzelf hoe het gaat. En vergis je niet: ook met cursus snij je jezelf, en moet je het leren: je hebt namelijk ervaring nodig. Dus hoe vaker hoe beter. Gewoon in het diepe dus, en dagelijks scheren :-) Word je vanzelf een kei ;)

Ik wil me wel dagelijk scheren maar me baardgroei is niet zo snel dat veel zin heeft hahaha.

Ook heb ik dat een poosje gedaan gewoon om te oevenen maar krijg een drooge en ruwe huid.

Nu heb ik vgh scheerzeep en heb vandaag eerst een andere zeep gekocht.

D.R. HARRIS - SCHEERZEEP ARLINGTON is het geworden.

Kan niet wachten tot hij er is.

En daar heeft Rolf een mooi voorstel gedaan welke ik zou accepteren. Laatst heb ik me met de Feather DX geschoren terwijl Rolf ernaast stond en zeer goede tips heeft gegeven waarmee het scheren een stuk aangenamer werd. Het vraagt zeker een leercurve en laatst was Kingjack hier die me voordeed hoe ik me onder de neus het beste kon scheren en zo leer je van iedereen weer.

En dat is wel het mooiste van dit forum dat de alhier door praktijkervaring gepokt en gemazelde meesterbarbiers-hoewel ze zich zo niet noemen- er plezier inhebben om je in de hobby -en gratis- wegwijs te maken.

Rolf bedankt voor het mooie aanbod en als je iets dichter bijnhad gewoond dan was ik zeker lang gekomen.

Nu wil ik als nog wel langs komen natuurlijk maar dan zal ik het moeten combineren als ik redelijk in de buurt ben.

Hoop dat het tegen die tijd het aanbod nog staat. ;)

ik ben de meester onder de scheerders oftewel meesterscheerder :lol::lol:

Nou niet helemaal, gezien het je niet lukt met Jabonman goed schuim te maken maar je komt in de buurt, eenmaal dat onder de knie en het open mes buig ik vol eerbied voor je ;):mrgreen: