Jump to content

aluin voor of na after shave balsem?

Recommended Posts

Posted

Hallo had ergens gelezen dat je het aluin blokje gebruikt na de after shave balsem.

Nu ben ik nieuw op dit gebied (scheer me wel al een paar jaar maar dat was meer omdat het moest en niet voor het genot ;) )

Maar als ik met me boeren verstand ga kijken denk ik van als je eerst de balsem gebruikt en daarna het aluim doe je als het ware een laagje tussen je huid en het aluin.

Aluin is voor zover ik het weet ook om te reinigen.

Is het dan niet beter om de balsem er na te gebruiken?

Hoor graag jullie mening

Posted

Ik spoel mijn gezicht na het scheren met koud water af, daarna aluin. Dat laat ik even zitten terwijl ik de spullen opruim. Daarna spoel ik dat weer af en daarna doe ik pas de ASB.

Posted

het aluin moet je dat ook weer afspoelen dus.....

Moet nog veel leren merk ik alweer maar dat is leuk.

Kan het alleen maar beter worden ;)

Posted

Ja eerst aluin voor het ontsmetten, afspoelen en dan als laatste de verzorging van de Aftershave of balm opbrengen.

Hoewel de, door zich zelf benoemde, meesterbarbier mijnheer Heideman het juist andersom doet. Ik dacht eerst dat hij door de omgeving afgeleid was maar na een gesprek met iemand die hem vaak meemaakt is dit zijn werkwijze en was een vriend van mij na een scheerbeurt van hem absoluut niet glad en vooral ruw met veel irritatie tot gevolg geschoren.

Dus misschien is die titel iets overdreven.

Posted

Ik had dat filmpje natuurlijk ook al gezien...

Kan ook zijn dat ik die info daar weg heb gehaald hoor, maar me boeren verstand werkt dus wel

Eerst aluin en daarnande balsem of aftershave.

Alleen het extra spoelen er tussen door.

Kan niet wachten tot de stoppeltjes er weer door zijn hihi

Posted
Op DIT moment kon Jantje beter aluin met voetje gebruiken, incl plastic kapje erop...

:lol::lol:

Nu vooruit en als het er één zonder voetje was geweest het blok in het karton laten zitten.

En de conclusie van Rolf heb ik al eens vaker mogen vernemen maar zelf daar verder geen ervaring mee.

Posted

dus ik hoef blijkbaar niet helemaal naar Haarlem tegaan voor een scheerbeurt blijkt hier een beetje uit de verhalen.

Posted

O maar dat doe ik ook wel. Mes er op en als je het niet goed doet merk je het wel.

Posted
dus ik hoef blijkbaar niet helemaal naar Haarlem tegaan voor een scheerbeurt blijkt hier een beetje uit de verhalen.

Of je moet een keer willen weten hoe het voelt om na de aftershave het lekker uitdrogende aluinblokje over je gezicht gehaald te krijgen :lol:

Posted

Zo net even geschoren op de nanier dat jullie hier vertelde.

Wat een verschil geen irritatie en trekkende huid.

Alleen had ik nog geen talkpoeder.

Dus volgende x weer een beter gevoel ga ik dan maar van uit.

Thnx allemaal

Posted

Als ik het goed zie, dan heeft aluin als doel het bloeden te stelpen. After shave het doel om wondjes te ontsmetten en balm het doel om de huid te verzorgen. Ik gebruik ze in ieder geval allemaal wel eens in een scheerbeurt.

Posted
Als ik het goed zie, dan heeft aluin als doel het bloeden te stelpen.

Niet alleen. Het ontsmet ook. Ik gebruik vaak aluin wanneer ik daarna een aftershave zonder alcohol ga gebruiken.

Posted

Het geeft ook feedback. Verkeerde hoek of te hard drukken levert prik op van de aluin. Dat kan de beginnende scheerder helpen. Dat is bij mij ook handig: ik gebruik bijna alleen krabbers die ik niet eerder gebruikt heb en waarbij ik soms moet zoeken. Na de eerste beurt leer ik dus waar ik fout zat, wat ik de tweede beurt dan weet te voorkomen, althans dat is de theorie.

Posted

Dit is ook een zeer belangrijk punt van het aluin gebruik zoals Richard aangeeft elke scheerbeurt weer de voldoening als er -bijna- geen prik is.

Posted
Het geeft ook feedback. Verkeerde hoek of te hard drukken levert prik op van de aluin. Dat kan de beginnende scheerder helpen. Dat is bij mij ook handig: ik gebruik bijna alleen krabbers die ik niet eerder gebruikt heb en waarbij ik soms moet zoeken. Na de eerste beurt leer ik dus waar ik fout zat, wat ik de tweede beurt dan weet te voorkomen, althans dat is de theorie.

Kijk dit zijn van die leuke tips dus zal er voortaan ff op leten thnx