Tony Posted January 19, 2017 Posted January 19, 2017 (edited) Toen ik destijds mijn straights moest bijhouden met alleen een coticule heb ik dankbaar gebruikt gemaakt van slijppasta en crox. Hieronder een overzicht Rode pasta (ijzer oxide) 2-4 micron Zwarte pasta (grafiet) 1 micron Crox (chroom oxide). 0,5 micron Het mes dat uit de vorige test met een BBW finish nog trekkerig was bij het scheren als volgt behandeld: 5 slagen rood, 5 slagen zwart en 10 slagen crox. De Scheertest de volgende dag was gewoon goed te noemen. Het bovenstaande werkt overigens alleen goed als de voorgaande stappen van het zetten van de snede en verder slijpen goed zijn uitgevoerd. Ik gebruikte destijds enkele slagen crox voor elke scheerbeurt en de zwarte pasta elke week. Rode pasta om de twee maanden, na een tijdje had ik deze niet meer nodig. Edited January 19, 2017 by Guest
mhharsta Posted January 19, 2017 Posted January 19, 2017 Weer een prima duidelijk verhaal Tony. Ook zonder een steen is een goed geslepen mes flink lang op scherpte te houden.
Recommended Posts