Jump to content

Verschillende krabbers in 1 scheerbeurt?

Oogje

Recommended Posts

Vanmorgen had ik toevallig 2 krabbers liggen met allebei een mesje erin en ineens vroeg ik me af:

Zijn er ook mensen die met 2 verschillende krabbers (denk aan een milde & een agressieve) in 1 scheerbeurt werken?

Bv pass 1 met een milde krabber en dan pass 2 met een agressievere.....of andersom.

Vanmorgen direct maar de proef op de som genomen met bovengenoemd voorbeeld. Over 2 dagen maar eens andersom doen en kijken of dat verschil maakt :)

ik gebruik wel meestal verschillende messen bij het scheren van het gezicht en hoofd.

Als ik een nieuw mes heb durf ik wel eens een kant van m'n gezicht scheren met het nieuwe en het andere gedeelte met een scheermes die ik door en door ken om beter te kunnen vergelijken. De tijdsduur die ligt tussen de normale scheerbeurten is voor mij te groot om echt een goed vergelijk te kunnen maken, hierbij gebruik ik dan altijd dezelfde zeep en borstel om zoveel mogelijk dezelfde omstandigheden na te bootsen.

• 2 weeks later...

Hé Oogje, hoe kom je er op! :mrgreen:

Ik heb in een ander topic al een keer gereageerd met het verhaal van Bruceonshaving (Bruce Everiss), hij zegt het volgende;

"The three razor method. Regular readers will know that I prefer to use three different razors (and blades) for the three passes of my shave, each optimised for the task in hand. Something very aggressive in the first pass to remove most of the stubble. Something smooth and effective in the second pass to reduce what is left right down. Then something totally benign and harmless to buff and polish with."

Hier het hele verhaal én het vervolg ;)