Brisci Posted January 17, 2017 Posted January 17, 2017 Hallo collega natscheerders, Ik ben Ronald uit Amstelveen (nickname: Brisci), momenteel 44 jaar. In juni/juli 2016 stuitte ik bij toeval op een scheerfilmpje van een Nederlandse kapper/barbier (ik weet helaas zijn naam niet meer). Op de een of andere manier raakte ik geïntrigeerd en kwam via YouTube terecht bij Donald Youngner vervolgens Steve Hardy vervolgens Shave the man vervolgens.... Jullie begrijpen het al: reddeloos verloren! Ik heb hier op het forum even rondgeneusd en het bevalt mij wel om eens in het Nederlands en vanuit de Nederlandse situatie over onze hobby te lezen en te praten. Gelukkig is klassiek scheren veel goedkoper dan met die nare cartridges; anders zou ik nu echt een probleem hebben
Tjebbe Posted January 17, 2017 Posted January 17, 2017 Welkom! Veel lees-, schrijf- en scheerplezier!
AukeH Posted January 17, 2017 Posted January 17, 2017 Welkom Ronald, veel lees en schrijfplezier op dit forum.
mhharsta Posted January 17, 2017 Posted January 17, 2017 Welkom Ronald. Waar scheer je je nu zoal mee?
Hanskoning Posted January 17, 2017 Posted January 17, 2017 Welkom Ronald en je hebt helemaal gelijk dat deze manier van scheren veel voordeliger is
Harkos Posted January 17, 2017 Posted January 17, 2017 Welkom Ronald. Vanuit de relativiteitstheorie is deze scheermethodiek zeer goedkoop. De realiteit is echter vaak een andere.
PI56 Posted January 17, 2017 Posted January 17, 2017 Welkom Ronald. Waaruit bestaat jouw hard- en software?
Brisci Posted January 17, 2017 Author Posted January 17, 2017 Welkom Ronald. Waaruit bestaat jouw hard- en software? Dank je! Ik ben nog maar een beginneling; zeker in vergelijking met een flink aantal anderen hier. Messen: Merkur 34C, Ikon Slant B1, Dovo shavette Zepen: Proraso (alle soorten), Tabac, TOBS (Sandalwood, Jermyn Street), Maison Lambert (soort ben ik even kwijt, iets met patchouli), Arko, Palmolive en Havana. Kwasten: Blue Beard's Revenge Best badger, Maison Lambert Silver tip badger Meerdere mesjes geprobeerd; favorieten tot nu toe zijn de Wilkinson Sword en de Shark.
efsk Posted January 17, 2017 Posted January 17, 2017 Messen: Merkur 34C, Ikon Slant B1, Dovo shavette Krabbers zijn dat Overigens complimenten. De iKon slant is een hele fijne.
ChrisVanMeer Posted January 18, 2017 Posted January 18, 2017 Ik zie dat je al een leuke verzameling hebt. Wij gaan er hier alles aan doen dat die verzameling nog een stuk groter wordt Nee hoor...of je nu 1 of 100 krabbers hebt, voel je welkom!
Wimmie Posted January 18, 2017 Posted January 18, 2017 Ronald, welkom veel leesplezier. Kijk uit naar je SOTD's.
FvL Posted January 18, 2017 Posted January 18, 2017 Welkom Verstuurd vanaf mijn MotoE2(4G-LTE) met Tapatalk
Gila Posted February 3, 2017 Posted February 3, 2017 Van harte welkom. Leuk is het op deze manier te scheren maar zeker niet goedkoper (tenminste voor mij niet) maar een hobby mag geld koste.
Harkos Posted February 4, 2017 Posted February 4, 2017 zeker niet goedkoper (tenminste voor mij niet) maar een hobby mag geld koste. Onjuiste aanname. Reken per scheerbeurt, per dag dus, dan sta je weer met 2 voeten op de grond. De rest, wat in de kast ligt is vermogen, waar je geen vermogensbelasting over betaalt. Dan is je vermogen dus in een keer weer waardevoller, dan voor veel geld van dat pruts plastic en ijzer in de kast
Recommended Posts