Jump to content

Recommended Posts

Posted

Voor een extra comfortabele snede ga ik naar een BBW finish. Je mist dan de scherpte van een Jnat of thuringer maar opeens wordt het mogelijk om onder je neus en bij de mondhoeken onder een flinke hoek te kunnen scheren. Ik heb dit in het verleden reeds eerder gedaan vanaf een 5k naniwa professional met circa 100 slagen op alleen water.

De BBW heb ik als eerste wetsteen destijds gekocht voor keukenmessen voordat ik aan straights begon. Hij is paarsachtig van kleur, duidelijk anders dan de BBW achterkant van coticules.

Wederom de snede van een testmes gezet met een flinke slurry op de Cretan Hone verdunnend naar zeer lichte melkachtig, ca 2 A 3k. Daarna ca 150 slagen op alleen water. Haartest is minder dan bij de Jnat maar dat is te verwachten.

Morgen de shavetest

0d7efa8af49df5933d4479f607c6a889.jpg

Posted

De shave was iets trekkiger dan ik gewend ben maar het gezicht is glad genoeg. In vergelijking met een synthetische 5k en 8k zou ik de scherpte van dit mes nu op 6k houden. Ik zal er nog eens 100 slagen op water tegen aan gooien voor de volgende scheerbeurt.