Schoormonnik Posted January 16, 2017 Share Posted January 16, 2017 Goededag heeren en dames, Sindskort een PayPal account geopend. Echter wordt ik daar niet blij van. PayPal houdt sommige bedragen voor onduidelijke tijd vast Ik vind dat raarrrr... ook vind ik de percentages die ze inhouden hoog en lijken ook willekeurig zijn. Tot nu toe ontevreden met PayPal. Hebben jullie hier ook ervaring mee? Edit: Lees veel ontevredenheid op het wereldwijde web omtrent PayPal en na een handjevol transacties met dit bedrijf snap ik dat wel. Ik ga mijn account als ik eenmaal het vastgehouden geld krijg opheffen. Groet, Ron Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjebbe Posted January 16, 2017 Share Posted January 16, 2017 Als klant vind ik het een erg prettig systeem, zeker om zonder creditcard toch makkelijk in het buitenland aankopen te doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schoormonnik Posted January 16, 2017 Author Share Posted January 16, 2017 Om te betalen lijkt mij het ook handig, ik vind het echt ronduit vervelend dat geld waar ik van moet leven onwillekeurig weken wordt vastgehouden en bij elke transitie die het maakt er geld vanaf gesnoept wordt. Een betaling uit Amerika bijvoorbeeld van €75 staat nu al twee weken vast en zal uiteindelijk rond €70 daadwerkelijk op mijn rekening zijn... maar wanneer precies? Ik weet niet of andere bedrijven PayPal kosten ook doorberekenen aan hun klanten... ik voel daar weinig voor omdat de zeepies dan te duur worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhharsta Posted January 16, 2017 Share Posted January 16, 2017 Ook ik vind het een prettig systeem om zonder creditcard toch veilig internationaal te kunnen winkelen. Er worden inderdaad kosten ingehouden, maar daar zal je als verkoper ook bij andere (credit card) systemen mee te maken krijgen. Als je alleen, of hoofdzakelijk, nationaal verkoopt dan zal het verwijderen van de mogelijkheid tot betalen met Paypal je niet veel negatiefs opleveren denk ik; hier kom je een eind met Ideal, Zelf verkoop ik soms iets via Ebay met Paypal, en ik weet dat de termijn dat het geld wordt vastgehouden steeds wat korter wordt naarmate het aantal geslaagde transacties toeneemt. In de specificaties van de transacties in Paypal staat trouwens bovenaan tot welke datum het geld uiterlijk wordt vastgehouden en dus vrijkomt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schoormonnik Posted January 16, 2017 Author Share Posted January 16, 2017 Mmm... ok. Ik blijf het vreemd vinden om andermans geld voor onduidelijk tijd vast te houden. Stel dat je salaris door de bank 3 weken wordt vastgehouden. Als PayPal dit wereldwijd doet met miljoenen transacties dan loopt dat lekker voor ze op qua rente die jij dus ook misloopt. Nu is rente wel dramatisch laag Anniehoe, goede ervaringen van jullie kant dus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schoormonnik Posted January 16, 2017 Author Share Posted January 16, 2017 (edited) Je kan dus als koper ook middels de koperbescherming je geld weer terughalen zonder problemen. Met een druk op de knop. Dus ik stuur je mijn produkt. Klant betaalt. Ik wacht weken op mijn geld. Klant haalt geld terug. Ik produkt en geld kwijt. PayPal transitiekosten gevangen. Ik zie allemaal beren hahaha... tis nog vroeg. Edited January 16, 2017 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted January 16, 2017 Share Posted January 16, 2017 Ron, als ik een keer bij jou bestel - en die bestelling komt echt nog wel een keer - dan gebruik ik gewoon weer je rekeningnummer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schoormonnik Posted January 16, 2017 Author Share Posted January 16, 2017 Hahaha... is goed Marco. Ik ben in dubio wat betreft PayPal omdat ik het gemak voor de koper ook inzie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted January 16, 2017 Share Posted January 16, 2017 Je kan dus als koper ook middels de koperbescherming je geld weer terughalen zonder problemen. Met een druk op de knop. Dus ik stuur je mijn produkt. Klant betaalt. Ik wacht weken op mijn geld. Klant haalt geld terug. Ik produkt en geld kwijt. PayPal transitiekosten gevangen. Dat werkt iets anders. Als klant moet je wel aan kunnen tonen dat er problemen zijn, ik heb daarmee te maken gehad (als koper), en in éen geval had ik gewoon pech. Ik kon niet aantonen niets ontvangen te hebben omdat verzending zonder T&T was gekozen. Zowel als koper als als verkoper heb ik éen keer gehad dat het geld werd vastgehouden, bij enkele tientallen verkoop- en vele honderden koop-transacties. Hun kostenstructuur vond ik wel redelijk duidelijk altijd, hoewel die voor particulieren anders is dan voor winkels. Waarmee ik niet wil zeggen deze niet aan de hoge kant te vinden trouwens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schoormonnik Posted January 16, 2017 Author Share Posted January 16, 2017 Mmm... ik heb nu zo'n 5 betalingen ontvangen via PayPal... 2 staan er vast. Een uit Amerika en een uit Hollandia. Kort door de bocht, ik vind het een flamoessysteem Kijk het nog even aan, misschien gebruik ik het voortaan alleen voor buiten Europa en bereken ik de kosten door. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted January 16, 2017 Share Posted January 16, 2017 Een flamoessysteem... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snowmiss Posted January 16, 2017 Share Posted January 16, 2017 @Ron, je bestellingen lopen via je gmail adres, kun je misschien vaker aan de koper aangeven dat het een betaling voor vrienden/familie is (dat is zonder kosten). Of werkt dat zo niet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schoormonnik Posted January 16, 2017 Author Share Posted January 16, 2017 (edited) Goeie tip Snowmiss... zie dat dat inderdaad zo is. Alleen kan je dan als koper niet in aanmerking komen voor de kopersbescherming. Edited January 16, 2017 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snowmiss Posted January 16, 2017 Share Posted January 16, 2017 Niet die van Paypal (denk ik?), alleen die van elkaars blauwe ogen Zolang het klein blijft is dat denk ik nog de beste optie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted January 17, 2017 Share Posted January 17, 2017 Goeie tip Snowmiss... zie dat dat inderdaad zo is. Alleen kan je dan als koper niet in aanmerking komen voor de kopersbescherming. Zolang het kleinschalig blijft en jij netjes levert, waardoor je naam niet in discrediet komt op fora, kan dat toch geen probleem zijn? Een ieder, die betaalt via Paypal F&F weet toch dat hij een risico neemt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schoormonnik Posted January 17, 2017 Author Share Posted January 17, 2017 Klopt Harrie, enige wat mij irriteert is dat PayPal onwillekeurig geld vasthoudt voor langere tijd (3 weken) en dat er best hoge kosten aan verbonden zijn als je aan de verkopende zijde zit van dit systeem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted January 17, 2017 Share Posted January 17, 2017 Klopt Harrie, enige wat mij irriteert is dat PayPal onwillekeurig geld vasthoudt voor langere tijd (3 weken) en dat er best hoge kosten aan verbonden zijn als je aan de verkopende zijde zit van dit systeem. Als kleinschalige leverancier kan je irritatie voorstellen, maar in relatie tussen klant en zeg Bol.com kan ik me voorstellen, dat zowel klant als leverancier er iets voor over hebben, dat er in het administratieve proces wat zekerheden zijn ingebouwd. Voor de klant reden om te kopen en voor de leverancier betrouwbaarheid, waardoor hij meer verkoopt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schoormonnik Posted January 17, 2017 Author Share Posted January 17, 2017 Ach, ik groei wel over deze verschrikkelijke ellende overheen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groenescheerder Posted January 17, 2017 Share Posted January 17, 2017 Ik betaal al jaren met Paypal en zowel als kopende als verkopende partij (naast de kosten als verkoper) erg blij mee. Sterker nog, buitenlandse aankopen doe ik bij a alleen nog maar met Paypal. Als koper zit je altijd veilig. Paypal niet aanbieden gaat je veel internationale klanten kosten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted January 17, 2017 Share Posted January 17, 2017 Paypal is monopolist en op (zo veel mogelijk) winst belust. Daar moet je als verkoper voor betalen. Direct bij de transacties, minder direct bij de omrekening van vreemde valuta tegen ongunstige koers (ook voor kopers). Geen oplossing voor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schoormonnik Posted January 17, 2017 Author Share Posted January 17, 2017 Las ook dat als je een betaalverzoek stuurt naar een koper, de koper dat betaalverzoek moet betalen??? Vraag me af als je dat doet of de kopende partij dan nog steeds blij is met PayPal. Betaalverzoek kost tot 3,4% + 35 cent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schoormonnik Posted January 17, 2017 Author Share Posted January 17, 2017 Goed, genoeg. Ga ik nu weer scheerzeep maken en wat andere officiële zaken regelen die ook om de hoek komen kijken Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted January 18, 2017 Share Posted January 18, 2017 Ze houden die bedragen even vast om oplichting tegen te gaan (koperbescherming, dan is het wel zo handig als ze het geld nog in bezit hebben van hun uit gezien). Als de betalingen duurder zijn zou je betalingen per paypal ook ietsje duurder kunnen maken of andere manieren goedkoper (het is maar net hoe je het adverteerd). Net als dat de snackbar 20 cent extra vraagt als ik een klein bedrag met een bankkaart wil betalen. Ik vind het wel een fijn systeem als klant, ik gebruik het als prepaidsysteem (met iDeal en Bancontact kun je snel opwaarderen). Sommige verkopers eisen alsnog dat je een creditcard opgeeft bij Paypal, dat vind ik dan wel weer onzinnig. Accepteer dan geen paypal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts