Jump to content

Recommended Posts

Posted

- Gillette Old Type single ring

- Rapira

- L'Occitane Plisson

- Extro Del Don

- Aluin

- Floid suave

- Extro miele asb

Deze Gillette heb ik al heel lang liggen, maar er nooit lekker mee kunnen scheren. Een scheerbeurt stond garant voor een flinke scheerbrand, meestal gepaard met flink wat bloedplekjes. Daarna was ik er al weer klaar mee en verdween ze weer in het kastje. Dit weekend op m'n gemak ermee aan het klooien geweest, en heb eindelijk ( :roll: ) door dat de truc een behoorlijk kleinere hoek is dan ik gewend ben.

In twee gangen een resultaat dat een hele goede VLS is, net niet spiegelglad. Geen prik van zowel de aluin als de Floid. Afgemaakt met de Extro asb.

Posted

Muhle r41 Grande

Tomy mesje (4)

Plisson L'Occitane

Omega Crema da Barba

Madre Labs Witch Hazel

La Toja ASL

Nivea sensitive ASB

Posted

J&T® Bamboe Tuxedo Syntheet 24mm,

TFS Neroli Strong,

Mühle R41 (2015),

Rapira Platinum Lux 3e x,

Harkos® Bay Rum,

Harkos® ASB.

Kwast en zeep:

J&T® Bamboe Tuxedo Syntheet 24mm en TFS Neroli Strong:

De Tuxedo tovert de Neroli Strong om tot een mooi schuim. Dik, romig, fijnblazig en mooi vochtig. Zo wil ik dat.

Mesje en krabber:

De Rapira Platinum Lux voor de 3e x gebruikt. De Rapira toont zich voor de 3e x van zijn goede kant. In de R41 moet ik wel wat op de hoek letten, maar dat komt door de effectiviteit van deze krabber. De combi is zeer direct en het resultaat is spiegelglad. Ook de lastige plekken, zoals de strot, zijn mooi glad geschoren. Wat wil je nog meer. Resultaat BBS.

Tot slot: De eigen AS en ASB er op. Weer helemaal voorbereid op winterse omstandigheden.

Posted

Stirling Kong,

BdF Mistero II,

Blackland Blackbird,

Kai (1),

Kruidvat aluin,

Eigen Toco Tholin aftershave balsem.

Heerlijk geschoren wat een fijne combinatie, heerlijk glad. Zonder moeite.

Fijne dag!

Posted (edited)

Zo, eindelijk zoals het hoort.

Warm water, niet heet, en nu zoals ik het hebben wil.

2ca1e53f625ec9df33971e8d9ec3cce9.jpg

f582f1dda7eef6674b6258af3f8506ad.jpg

Dit gaat nog steeds over de Stirling overigens.

Edited by Guest
Posted

Muhle r41

Synthetisch (compagnie de provence)

TOBS Eton college

Brut classic

De r41 nu paar keer gebruikt. Bevalt prima. Valt me wel op dat door de vorm van de kam de scheerresten aan de binnenkant niet gemakkelijk wegspoelen. Waar ik bij andere koppen het mesje in de kop laat voor volgende dag, heb ik bij deze wel de neiging om hem telkens helemaal te demonteren en af te spoelen.

Posted

Koud en mistig, dus dan is de warme geur van Tabac een welkome verwennerij.

Met de Simpson Tulip Super Badger vlot een kom vol geurend schuim geslagen.

De Feather DX met het Kai mesje 2x deed weer vlotjes de eerste gang en na de tips die ik van mijn jonge vriend heb gekregen, bij zijn bezoek van afgelopen vrijdag, begin ik zowaar ook het gebied tussen neus en bovenlip onder de knie (neus) te krijgen.

De Fatip met het MEM mesje 2x deed in de volgende gangen de haren vriendelijk verdwijnen.

De afwerking natuurlijk ook met Tabac dus iets in mij zegt dat ik vandaag nadrukkelijk aanwezig zal zijn.

IMG_1219.thumb.JPG.5640356c20cf5cad8c4016d89ede1132.JPG

Posted

Merkur Progress

Polsilver SI (3)

WD 24mm syntheet

TFS Anniversary

Aluin

Pinaud Clubman Original

DFS...fijne dag allen!

Posted
Jullie zijn wel een stel kliederaars met dat schuim :lol:

Geen schuim kunnen krijgen met Stirling zeep laat me niet lachen, het is geen Jabonman lime :evil::evil:

En zie gelukkig hebben de stuntelaar(s) -na gedegen onderwijs van onze Rolf- het vervolgens onder de knie en deze foto's geven een vol(ledig) bewijs hiervan :lol::lol:

Posted

Dit heeft niks met de foto's van Rolf te maken, maar met de temperatuur van de scuttle, zoals al eerder geschreven.

Wel blijven opletten Hans.

Posted (edited)

Het antwoord maar even in de latrine geplaatst Rolf want anders ga ik off-topic en die naam wil ik natuurlijk niet hebben :lol:

Edited by Guest
Posted

- Whipped Dog 24mm syntheet met TFS Winter

- Fatip Grande met SuperMax Stainless (2* en weg)

- Proraso Groen ASB met als resultaat DFS

Posted
Zo Ron, je zei al dat je wat kilo's kwijt bent, maar dat heeft je zo te zien geen goed gedaan...

:) tja je kan niet alles hebben

maar dit wel voor de avondscheerbeurt

0LMlQwh.jpg

Posted

- Gillette Old Type single ring

- Rapira

- L'Occitane Plisson

- TOBS sandalwood cream

- Aluin

- Pinaud Clubman aftershave lotion

- Sanex asb

Ook vandaag weer een probleemloze scheerbeurt met deze Gillette. Zou ik 'm dan eindelijk door hebben :D ? In twee gangen nagenoeg spiegelglad. Geen prik van de aluin, een minuscuul prikje van de Pinaud. Afgemaakt met de Sanex asb.

Posted

Fatip Grande

Rapira Swedish Supersteel (3)

Plisson L'Occitane

Omega Crema da Barba

Madre Labs Witch Hazel

La Toja ASL

La Toja ASB