Harkos Posted January 13, 2017 Posted January 13, 2017 Patrix is een onbekend Chinees mesje. Tenminste voor mij onbekend. Om maar meteen met de deur in huis te vallen: dit mesje is niets voor mij. Heb me er 2x redelijk mee kunnen scheren, maar de 3e x ging na de 1e ronde moeizaam. De snit was in 1x weg. Alle 3 de beurten met een goede krabber gedaan en zeker de laatste, maar daar faalde het mesje volledig. Mooie verpakking, maar zeer middelmatig mesje zonder uithoudingsvermogen. Mijn oordeel: voldoende. Acceptabel voor 2 รก 3 beurten nood gebruik. Weer kopen? Nee. ** 1- Krabber: Gillette Black Beauty Long Handle adjustable Een nieuw mesje, onbekende Chinees, de Patrix. Een doosje van Teun (Kugelfanger) gekregen om eens te vergelijken met andere mesjes. Nou heb ik altijd wat terughoudendheid met Chinese mesjes in bling bling doosjes, maar dit mesje doet zijn werk toch netjes. Geen hoogvlieger, maar toch prima geschoren. In de Black Beauty op 7 een irritatieloze beurt. Dat kwam ook wel van het perfecte schuim, maar het mesje moet ook wel zijn werk doen. Verwacht niet er veel beurten uit te halen, maar morgen maar eerst eens verder zien. Sommige mesjes moeten wat inlopen, wie weet. 2- Krabber: Ikon Shavecraft 101 De Patrix verrast me vanmorgen. Doet het zeker zo goed als de 1e x. in 3 rondes glad scheerwerk. Redelijk goede snit. Geen top, maar morgen mag dit mesje voor de 3e x. Heb wel slechter gehad uit China. In de Shavecraft 101 is wel wat verschil merkbaar van de gesloten kant en de open kam kant, maar dat is niet echt groot. De combi scheert netjes, maar het is ook niet zo, dat dit mesje nu bijzonder goed is. Netjes bruikbaar, maar de 2e beurt heb ik met een Derby wel minder gehad. Scheerhoek is niet echt van belang en heb ook geen irritatie of happertjes. 3- Krabber: Above The Tie S1 De Patrix weigerde in de 3e ronde om de haartjes uit mijn hals te scheren. Even met de ATT SE1 gecheckt of dat aan de hals of het mesje lag. Resultaat is dat het mesje in de spaarpot is verdwenen. In de ATT S1 leek het in 1e instantie wel aardig te gaan, maar tegen de vleug in werd het moeizaam. Even een paar laatste halen met de SE1 met een Feather Pro mesje en niet te overtreffen glad. Dan merk je het hemelsbreed verschil tussen het DE en SE mesje. Naar index Harkos
KugelFanger Posted January 13, 2017 Posted January 13, 2017 Valt me nog mee dat je je er 3 keer mee hebt geschoren. Ik kon er niks mee (zoals ik je toen al vertelde) In ieder geval een duidelijk antwoord Bedankt voor de beschrijving
Recommended Posts