Jump to content

Recommended Posts

Posted
Marcel wellicht is het iets om in navolging van bijvoorbeeld SRP een onderdeel te maken voor buitenlandse mensen. Daar kunnen dan de Engelstalige (en mogelijks bijvoorbeeld franse/duitse) scheer fanaten hun ei kwijt en voor diegenen van ons forum die daar op in willen gaan is er dan een mogelijkheid terwijl diegenen die er niks in zien of de taal niet machtig zijn er niet over vallen.

Een paar goede contacten is nooit mis naar mijn bescheiden mening?

Dit vind ik geen slecht idee. Het zal er wellicht niet druk worden, maar wellicht ontstaan er leuke dingen.

Posted

Ik neem aan dat niet iedereen gediend is van een mengelmoes van Nederlands en Engels in een en eenzelfde draadje, dat zou het dan wat overzichtiger maken. Velen hebben al buitenlandse scheervrienden dus ... Ook de mensen met een shop hier op het forum kunnen er wel bij varen. En wie op zoek is naar iets of iets wil laten overkomen zonder teveel te (je weet wel wat) kan wellicht door die contacten aan de bak komen en omgekeerd iets doen voor hen.

Posted

Helemaal mee eens Snuffie, Engels en Duits lezen gaat me redelijk af echter het zelf formuleren van zinnen met de goede grammatica is bij mij een zwart gat maar zo trekken we het forum wel wat breder.

Posted
Helemaal mee eens Snuffie, Engels en Duits lezen gaat me redelijk af echter het zelf formuleren van zinnen met de goede grammatica is bij mij een zwart gat maar zo trekken we het forum wel wat breder.

Ja maar daar gaat niemand over vallen al zou je Google vertaling gebruiken. Immers diegenen die hier dan zouden komen kunnen ook niet met de Nederlandse taal overweg. En net zoals je zelf aangeeft krijg je toch weer wat extra beweging op het forum. Alleen vrees ik een beetje dat verwend als de meesten zijn op andere fora de traagheid en foutmeldingen als heel enerverend zullen ervaren worden.

Posted

Wanneer je aparte topics aanmaakt voor bijvoorbeeld de SOTD in een andere taal krijg je een forum in een forum, deling, m.i. moet je dat niet willen op een forum.

Wanneer anderstalige hier posten kunnen ze toch gewoon door de gene die wil reageren in die/hun taal worden beantwoordt, kan iedereen mee lezen en er deel vanuit maken.

Niet gehinderd door enige kennis inzake deze, mijn mening.

Posted

Wat mij betreftmag het wel een mengelmoesje worden. Lees net zo makkelijk Duits, Engels en Frans. Of ik fouten maak als ik geen Nederlands gebruik is me worst, zolang ze me maar begrijpen. Uiteindelijk is dit wel een Nederlands forum. Heb weinig trek in het zelfde onderwerp behandelen in het Nederlands en vervolgens in een ander draadje in een andere taal.

Posted

Ik lees niet makkelijk Duits of Frans, dus voor mij zou het wel lastig worden. :lol:

Verder is iedereen hier welkom toch?

Posted

Wat mij betreft ook, iedereen is welkom. Maar ik ben wel van mening dat op een Neederlandsch forum de voertaal Nederlands moet blijven.

Posted

Ik denk eigenlijk dat je prima een Nederlands forum blijft als je een aparte afdeling buitenlands maakt. Het blijft duidelijker dan wanneer je in een en hetzelfde draadje met twaalf talen door elkaar gaat lullen. Wel moet je dan zorgen dat je niet alles gaat doubleren, dus niet een Franse en Engelse en Afghanese sotd, maar wel posts van mensen die wat willen delen of vragen.

Posted

Onze britse broeders zouden het blijkbaar alvast een goed idee vinden want van wat ze me lieten weten is het nogal moeilijk om nu het forum te volgen: when I use Google translate on this forum It won't allow me to sign in so I must use both which is a bit difficult.

Posted

Zoals Richard het in zijn laatste post hier in dit draadje voorstelt lijkt het me prima te doen. Voor het algemene werk zijn er voldoende anderstalige forums, en daar zullen de scheercollega's ook zeker actief zijn, maar daar waar ze specifiek iets willen delen of vragen op ons Nederlands forum zou deze opzet kunnen werken.

Posted
Onze britse broeders zouden het blijkbaar alvast een goed idee vinden want van wat ze me lieten weten is het nogal moeilijk om nu het forum te volgen: when I use Google translate on this forum It won't allow me to sign in so I must use both which is a bit difficult.

Maar dat geldt omgekeerd ook.

Wil je iets vragen wordt je straks doorverwezen naar een buitenlandse post.

Deel je iets is het al in de buitenlandse post besproken.

Lijkt mij dat er voor de Gene die naar een buitenlands forum willen er aanbod genoeg is als ook de mogelijkheden.

Engelse fora (bijvoorbeeld) bieden ook geen Nederlandse topics.

En wanneer een buitenlandse gast iets wil weten of vragen zal er slechts op dat moment in een bestaand topic een buitenlandse taal gebruikt worden om hem te beantwoorden.

In mijn optiek is de opzet van het forum zoals het nu is ook zijn kracht.

En zal je meer mensen buitensluiten cq af stoten dan dat je het forum verrijkt.

Je moet geen forum in een forum willen

Posted

Ik ben het ook met Wimmie eens, geen forum in een forum.

Gewoon eventueel een andere taal en degenen die het niet lezen kunnen is er translate.

Posted

een mengelmoes van talen in een topic gaat nooit werken, andere fora hanteren gewoon een anderstalig subforum.

gezien de animo gaat dat toch niet echt hard lopen.

Posted
Ah laat ook maar, wordt het weer zo'n moeilijk gedoe blijkbaar voor sommigen :cry:

Hmm ik zou het jammer vinden als dit idee niet in ieder geval geprobeerd wordt.

Ik zie maar al te vaak dingen op buitenlandse forum's te koop staan waar ik bij voorbaat denk: daar heb ik toch niks aan want ik kan hem toch niet laten invoeren (waarschijnlijk mijn gebrek aan buitenlands scheer vrienden)

Ook zijn er dan de dingen zoals (en ik weet dat sommige mensen hier niks mee hebben) een van der hagen zeep willen proberen. Dat lijkt me dan mooi dat ik dat soort dingen dan kan vragen.

Het forum in een forum gedeelte kan ik enigzins inkomen. Maar de opmerking dat mensen niet de zelfde vraag willen beantwoorden in het engels of frans vindt ik gek, volgensmij gebeurt het nu ook al vaak genoeg dat mensen in het nederlands de zelfde vraag stellen. Deze worden toch ook netjes beantwoord, of netjes doorverwezen.

Ik kan trouwens ook niet goed frans of duits, maar met google translate kom ik een heel eind denk ik.

Posted

Ik zou het geen probleem vinden, voor mij is engels geen enkel probleem de rest van de talen dat gaat het niet worden.

Maar een stukje voor de engelse sprekende scheerders in nederland zou wat kunnen zijn. Alleen krijg een tweedeling en kunnen ze dan niet beter op een Engelse forum terecht waar mensen wel alles in het engels beantwoorden. Wat ik het mooie vind van mensen die engels spreken vaak in nederland en graag willen blijven ze heel snel te taal oppakken dus ze al prima terecht kunnen hier. Plus nederlands lezen helpt. Alleen moeten we niet gaan miepen over te veel taal vouten ;). Tevens krijg je problemen met zoeken dan worden topics met engels en nederlands gemengd waardoor de toch al niet super zoek optie van phpbb nog slechter wordt. Het zal niet helpen voor andere om ons forum wel te begrijpen omdat de rest gewoon nog nederlands is.

Het enige is wel dat ik de SOTD dan maar gemixt hou omdat je daar echt maar 1 topic van wilt hebben. Plus het help de engels sprekende toch een beetje omdat rare nederlands te begrijpen.