Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vroege start van het nieuwe collegejaar vanochtend. Om waker te worden gekozen voor een frisse scheerbeurt:

- hete douche

- proraso preshave

- BdF Esclusivo

- witchhazel

en afgeblust met floid amber :)

(hardware wijzigt nooit: DE89L, Feather, Baume.be brush)

Posted

Ever-ready 1924 Flip Top Travel

Gem SS ptfe

Simpson Special Best (Somerset)

D.R. Harris Eucalyptus Shaving Cream

Osage Rub

444 Balm

Fris scheerbeurtje :)

Posted

Eerst lekker workoutje in de gym deze morgen om 7 uur, gevolgd door de beste scheervoorbereiding die je je kan indenken, een hete sauna!

Dan een favoriet moment van de dag:

Semogue SOC 2band badger

Cella zeep

Tradere SB

Kai japanese style met Feather Super pro blaadje

Old Spice

En daarmee zit m'n werk er weer op voor vandaag ;-)

Posted
Eerst lekker workoutje in de gym deze morgen om 7 uur, gevolgd door de beste scheervoorbereiding die je je kan indenken, een hete sauna!

Dan een favoriet moment van de dag:

Semogue SOC 2band badger

Cella zeep

Tradere SB

Kai japanese style met Feather Super pro blaadje

Old Spice

En daarmee zit m'n werk er weer op voor vandaag ;-)

Pff sporten in de ochtend.. niks voor mij, functioneer een stuk beter in de avond. Maar een sauna is altijd lekker :D

Posted

Zo ook maar eens een SOTD posten!

Proraso sensitive pre-shave

Tabac scheercreme

Balea dashaar

Muhle R89 (Derby 6X gebruikt en doet het nog prima :S)

Shiseido Uno skincare tank

Lamborghini Mitico aftershave

Fijne scheerbeurt om mijn ochtend workout mee af te sluiten, helaas geen hete sauna zoals Snuff.

Posted

Ah valt wel mee, ik sta om 4 uur op dus ruim tijd om wakker te worden, meestal scheer ik me voor het sporten en dan zo 's morgens vroeg met de venster van de badkamer open en het geluid van de vogels op de achtergrond, zalig!

Verdorie ik zie hier toch aardig wat dingen passeren qua aftershave en andere verzorgende producten die ik niet ken, dat maakt me nieuwsgierig .....

Posted

Vandaag vintage dag, dus een vintage (of ouderwets) zeep bij de vintage krabber.

Lekker douchen als prep.

Met de vergulde hand een lekkere lather geklopt.

Ik blijf het toch een lekkere geur vinden. Heeft iets ouderwets.

Dan de Black Beauty. Eerst keer met deze houder en er een Feather in gedaan.

Begonnen op 5, na een klein stukje toch maar naar 7

Xtg pass op 5 en Atg op 3.

Heel erg blij met deze krabber. Scheert erg lekker en het verstelbare heeft ook wel iets.

Plaatje bij het praatje,

63412F1E-A2FA-48DC-9E76-2E4D815D5DB2-1118-000001513EB3A8AC_zps44be0418.jpg

Posted

Supermax in de roestvrijstalen Feather. Schuim van Tabac, opgeklopt met Omega-kwast. Geen aluin (niet nidig). Floïd genuine. DFS én BBS, wat wil je nog meer?

Posted

Semogue SOC varkenshaar

TFS "secret", iets met limoen/citroen ;)

Gillette New Deluxe kop met UFO Kaiser handvat

Iridium Super

Thayers Witch Hazel AS

Posted

Ever-Ready 1924 Flip Top Travel

Gem SS ptfe

SOC Boar in Ash Wood

Geo. F. Trumper Coconut in wooden bowl

St. Johns Bay Rum

St. Johns Bay Rum Balm

Posted

Haha, ja. Geweldig ding vind ik 't. Maar nu is het klaar hoor, hij komt de roulatie in en we gaan weer afwisselen :)

Posted

Wilkinson Sword Classic

Wilkinson mesjes

Omega kwast

De vergulde hand scheerzeep

Shiseido Uno skincare tank

Kruidvat aftershave balm

Posted

Kleine crosspost uit straight razor topic:

centerhttp://i.imgur.com/HhQsFg5.jpg[/img]

Shaving Society

Dit was wel weer een hele nieuwe ervaring hoor! Een echte straight!

Setup:

5/8 Burgsmuller 'Acier Superieur'

HardRight Reknotted met TGN 2 band finest badger XH

Martin de Candre Unscented

Ogallala Bay Rum Aftershave

Vandaag dus van de Pass-Around Straight Razor van DoubleB (Robbin).

Niet helemaal de eerste keer dat ik zoiets probeer, ik heb wel een kamisori in huis, maar dat scheert toch wel heeel anders dan dit.

Had voor mn eigen plezier maar vast Eric Clapton opgezet, denk niet dat het met een stevig potje hardcore op goed had gegaan :P

Anyway, eerst met douchen goed gezorgd dat de baardharen goed nat waren en wat zachter.

Daarna bij de wasbak lekker in staan zepen :)

Kloppen van Martin de Candre zepen is absoluut geen straf, spul ruikt heerlijk!

En de HardRight voelt zo lekker aan op het gezicht, ideale mix van zachte tips en een goede backbone.

Nu het scheren, hier was ik toch wel even heeel nieuwsgierig naar en ook wel flink zenuwachtig. Voor zon open mes moet je wel flink respect hebben. Doe je dit verkeerd, dan kan je je daar lelijk mee bezeren.....

De eerste aanzet ging goed...Met de punt tikte ik net naast mn bakkebaard mn oor aan, meteen klein bloedje.Mensen wat is dat ding scherp zeg! Kleine haaltjes maken en de haren vlogen eraf. En SUPERGLAD! Langzaam aan naar beneden toe tot de kaak. Alles ging goed! :D Toen de nek. Dit is voor mij, omdat de haren overal en nergens heen groeit. Eerst maar net achter mn oor naar beneden. Dat ging goed. Toen een stukje verder naar voren, ging ook goed! Toen het moeilijkste deel, net naast de adamsappel. Dat kreeg ik iets minder goed glad, erg lastig stuk. Geen irritatie ofzo, maar niet alles is er weg. Over de adamsappel zelf heen ging goed :) Toen de andere kant van het gezicht, dat moest dus met mn zwakkere hand...

Dat was wel even moeilijk. Maar het ging goed :D Wangen gingen perfect! Prachtig glad. Toen de nek. Dat ging bijna net zoals net, rond de adamsappel moeilijk.

Toen nog een keer inzepen voor een pass tegen de haren in....

Dat ging eigenlijk heel goed, tot ik een paar centimeter onder de kin kwam. Daar moest ik het mes een stukje draaien om het pijnloos te doen. Dat was wel ff lastig :)

Ging verder op beide kanten best aardig :D

Daarna afspoelen en netjes een dikke kwak Ogallala erop. Flinke burn en daarna lekker rustig gevoel weer :)

Wangen voelen superglad, nek voelt nog wat ruw. Kijken of dat overmorgen wat beter gaat!

Posted

Feather Artist Club DX Japanese Style

Mühle Silvertip Fibre 25 mm

Barbiere di Figaro Mistero

Kruidvat after shave cream

Posted
DE89L (Hema 5x)

Tabac scheercreme

Hjm badger scheerkwast

Home made "bay rum" aftershave

TOBS moisturising cream

Welke recept gebruik jij om je Bay rum te maken?

Posted

Vandaag maar een keertje met de DE geprobeerd, was alweer een tijd geleden.

Douche

Mes Edwin jager DE98

zeep TFC

Kwast Kent BK4

Hugo boss aftershave , ook een lekker geurtje naast alle Engels geuren.

Mooi glad resultaat, met het open mes is het net was prettiger voor mijn huid.

Posted

Mijn SOTD op 3 September:

Na een lekkere lange douche met mijn vrouw heb ik me vanavond heerlijk geschoren.

Ik heb vandaag voor het eerst een face lather geprobeerd. Dat beviel me erg goed moet ik zeggen. Dat ga ik vaker proberen. Kan dit ook met een zeep?

Vandaag heb ik gebruikt:

- Badger brush van Mühle

- Palmolive crème for men Classic

- Wilkinson Sword Classic

- Hema mesje (gekregen van DoubleB)

- De Vergulde Hand aftershave balsem

Ik had het gevoel dat het Hema mesje scherper is dan de Wilkinson Sword mesjes die ik tot nu toe gebruikt heb.

Posted

Ik heb vandaag voor het eerst een face lather geprobeerd. Dat beviel me erg goed moet ik zeggen. Dat ga ik vaker proberen. Kan dit ook met een zeep?

Kan ook prima met zeep!