Thomasw95 Posted January 10, 2017 Share Posted January 10, 2017 Hallo iedereen, Eerst en vooral wil ik zeggen dat ik zeer blij ben dat ik op dit forum terecht ben gekomen. Het zal een hele leerschool voor mij zijn en ik kijk ernaar uit al jullie tips en tricks te lezen over klassiek scheren. Een beetje meer over mezelf en waarom ik dit onderwerp lanceer. Ik ben student Ind. Ing. Chemie en als alles volgens plan verloopt, studeer ik in 2018 af. Waar ik mijn opleiding volg is er altijd al zeer veel aandacht besteedt aan ondernemen, innovatie... Het ondernemen heeft mij dan ook te pakken gekregen en tijdens mijn zoektocht naar mogelijke goede ideeën kwam ik op aftershave/postshave uit. Aangezien iedereen van dit forum tot potentiële klant kan gerekend worden had ik graag wat feedback van jullie gehad. Wat vinden jullie de belangrijkste functie van aftershave? kalmerend, anti-septisch, voornamelijk de geur.....? Vinden jullie dat er iets ontbreekt op de aftershave markt? Of dat er niet genoeg is, of niet in de juiste combinatie? Denken jullie dat er interesse is naar een aftershave dat 100 % bio-based is? Ook geuren die echte extracten zijn en geen chemisch bereidde varianten. Als een 100 % natuurlijke aftershave dezelfde voordelen heeft als een normale zou jullie voorkeur gaan naar de natuurlijke of zou het jullie niet veel uitmaken? Wat denken jullie van een prijs tussen 12 en 20 euro voor dergelijk product? Het zou een upmarket uiterlijk hebben. Is er interesse naar geurloze aftershave? Of is dit enkel nuttig bij scheercrèmes? Aftershave geeft vaak verkoelend gevoel, tijdens de winter is het mogelijk toffer om een warm effect te krijgen wat denken jullie? En als laatste vraag vinden jullie het belangrijk de mogelijkheid te hebben om zowel scheercrème als aftershave van hetzelfde merk/collectie te hebben? Extra feedback altijd welkom! Alvast hartelijk dank voor al jullie feedback Link to comment Share on other sites More sharing options...
MeneerKrab Posted January 10, 2017 Share Posted January 10, 2017 AS moet kalmerend zijn voor mij en lekker ruiken. Mag ook wel lekker lang ruiken. Prijzen heb ik geen idee van. Ik zou wel eerder voor een natuurlijk product gaan dan een normale. Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wimmie Posted January 11, 2017 Share Posted January 11, 2017 Wanneer je Een aftershave met de geur van Proraso (aftershave) kan produceren die langer blijft hangen en met misschien één of twee menthol kristallen voor de verkoeling erin ben je klaar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loei Posted January 11, 2017 Share Posted January 11, 2017 Voor mij moet de huis lekker zacht worden, het liefst poederig zoals Pinaud dat doet. Ik vind zelf de geur ook erg belangrijk, hoe langer die kan blijven hangen hoe liever. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted January 11, 2017 Share Posted January 11, 2017 Geur, verzorging, verfrissing. Een aftershave hoeft niet persé te verkoelen, maar het is wel prettig. Een verwarmende aftershave zie ik niet zitten, naar het scheren wil je verfrissing en eventueel verkoeling. Ik zou een geur als Aqua Velva wel kunnen waarderen, maar dan wel één die langer blijft hangen. Natuurlijke basis zou wat mij betreft goed zijn, zeker wat betreft de geurolie. 12 tot 20 euro is een mooie prijs. Welkom op het forum! Stuur me anders eens een pb, ik vind het wel leuk om een beetje met je mee te denken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted January 11, 2017 Share Posted January 11, 2017 Is dat de prijs per ml, dl, of per l. Voor mij zo natuurlijk mogelijk is het best. Er is niet 1 smaak. Als AS splash moet het verkwikken, dus koel. Echter soms wil ik ook vol lang zwaar geurend, omdat dat beter bij mijn gemoed past. Dus 1 geur is wat kort door de bocht. Een frisse en een volle bloemige, kruidige en houterige zou ik zeggen. Zou voorkeur hebben voor een aftershave als splash en een aftershave balsem voor de verzorging. Er zijn al zoveel smaken, dat ik denk dat het lastig wordt nog een positie te vinden, maar een goed product zal zeker zijn plaats vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomasw95 Posted January 11, 2017 Author Share Posted January 11, 2017 Bedankt voor de feedback. Heel interessant hoe de geur toch een belangrijke rol speelt en de duur ervan. @ Harkos: Prijs zou zijn per 100 ml. Natuurlijk weet ik momenteel nog niet echt zeker wat de kosten zullen zijn productie, marketing en ontwikkeling. Ik ken een Amerikaanse variant van een klein winkeltje (niet verkrijgbaar in Europa), gebaseerd op een gelijkaardig concept als dat ik wil uitwerken en die verkopen momenteel voor 16 dollar. Ik denk er ook aan initieel meer te focussen op balsems en dus de verzorging. Indien het idee aantrekt zou ik verdere expansie doen naar splashs, scheercrème, pre shave... mogelijk zelfs outsourcing doen en onder het merk traditioneel scheermateriaal aanbieden zodat er als het ware een collectie ontstaat. Dit allemaal met de focus op zo een natuurlijk mogelijke en milieugericht mogelijke manier. (dassenhaar verkregen zonder slachten, handvaten in resthout of een houtsoort die zeer snel terug groeit...). Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted January 11, 2017 Share Posted January 11, 2017 Op zich zou ik het net vinden als je je in het daarvoor bedoelde onderwerp voorstelt en dan een beetje participeert anders dan alleen je bedrijfsidee hier testen ik heb daar verder geen ideeën over trouwens, ik gebruik geen aftershave. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FvL Posted January 11, 2017 Share Posted January 11, 2017 Ik gebruik graag een geurende scheerzeep, maar kies nu vaak als aftershave een passende, vergelijkbare geur, omdat de geur van de zeep altijd wel iets blijft hangen (al is het maar tussen mijn oren). Een van mijn ideeën is echter dat het best meer contrasterende geuren zouden mogen zijn, zolang ze uiteindelijk samen wel een geheel vormen. Een analogie uit de keuken: aardbeien en peper. Geen voor de hand liggende combinatie, maar wie ooit aardbeien/peper sorbet ijs van de biologische supermarkt heeft geproefd weet hoe verassend lekker dit kan zijn. Stel je nu voor dat je je kan scheren met een aardbeien zeep, en daarna de scheerbeurt af kan maken met een aftershave met peper-achtige noten. De verschillende geuren overkomen je als de gangen van een diner, en het eindresultaat zou toch een complementair geur profiel moeten geven.... Enfin, ik loop te malen. Associeer aardbeien eigenlijk helemaal niet met zeep (had TOBS niet iets met aardbei?) Verstuurd vanaf mijn MotoE2(4G-LTE) met Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted January 11, 2017 Share Posted January 11, 2017 Ja, een voorsteltopic en dan door in de adverteerders-hoek.... Edit: voorstellen was al gebeurd zie ik nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted January 11, 2017 Share Posted January 11, 2017 Ik krijg het gevoel dat je met deze insteek hier inderdaad al vlot in de winkeliershoek terecht gaat komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts