Bartmen Posted January 10, 2017 Share Posted January 10, 2017 Hallo mensen Ik vroeg het af als het waard is om een muhle r41 te kopen. Zelf heb ik al een fatip en zou graag weten als een muhle nu beter is. Voor ik er eentje koop en 40 kwijt ben en misschien niet bevalt... Wat is jullie mening over de muhle r41 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted January 10, 2017 Share Posted January 10, 2017 Heb een R41 2011 en een R41 2013. De 2011 is een hapje effectiever dan de Fatip OC. De R41 2013 is vergelijkbaar. Niet alle mesjes zijn prettig in de R41, maar heb je eenmaal de goede combi mesje en R41 gevonden, is het een uiterst effectieve en prettige krabber. Ligt natuurlijk ook aan wat je zelf prettig vind. Het zijn in elk geval geen krabbers voor onbenullig scheerwerk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted January 10, 2017 Share Posted January 10, 2017 De vraag is ook welke Fatip uitvoering heb je thans in je bezit, een nieuwe milde met een bredere bodemplaat of nog een oude uitvoering die veel minder mild is (kan zijn). Betreft het een oude uitvoering zie dan de post van Harrie hierboven, heb je echter een milde Fatip dan is zelfs de 2013 uitvoering nog wel een tandje agressiever. En je kan natuurlijk ook het losse scheerhoofd kopen tenminste als je ook nog een greepje heb liggen want de Fatip steel past niet onder een Merkur. http://shop.nassrasur.com/de/Rasierer/MUeHLE-Einzelkopf-R41-gezahnte-Kante Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartmen Posted January 10, 2017 Author Share Posted January 10, 2017 Die fatip is behoorlijk effectief. Ik heb deze twee jaar geleden gekocht op marktplaats. (grande en piccolo ) Wel nieuw en ongebruikt. De fatip is een krabber die ik nooit kwijt wil, omdat ik me er dagelijks met veel plezier mee scheer. Lekker zwaar ook en klein. Maar om me heen kijken naar wat anders is altijd leuk. Maar het moet wel de moeite waard zijn. Vandaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted January 10, 2017 Share Posted January 10, 2017 Die fatip is behoorlijk effectief. Ik heb deze twee jaar geleden gekocht op marktplaats. (grande en piccolo ) Wel nieuw en ongebruikt. De fatip is een krabber die ik nooit kwijt wil, omdat ik me er dagelijks met veel plezier mee scheer. Lekker zwaar ook en klein. Maar om me heen kijken naar wat anders is altijd leuk. Maar het moet wel de moeite waard zijn. Vandaar Als je van zwaar en anders houd, zou ik een Merkur 39c slant overwegen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartmen Posted January 10, 2017 Author Share Posted January 10, 2017 @Harkos . Interessante keuze idd. Iets totaal anders . De lange steel staat me wat tegen. Maar denk dat een kwestie van wennen is. En dat past ook wel bij het robuuste van de krabber. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted January 10, 2017 Share Posted January 10, 2017 Dan de 37c, zelfde kop, minder groot en zwaar. Perfecte krabber als je het mij vraagt. Maar goed, ik heb geen idee hoe die zich verhoudt tot 41 of fatip, daar ik die alleen van naam ken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HiFuMi Posted January 11, 2017 Share Posted January 11, 2017 ik vind Fatip en R41 toch iets dieper uitscheren dan 39c maar 39c vind ik wel comfortabeler voelen en is naar mijn mening vergevingsgezinder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted January 11, 2017 Share Posted January 11, 2017 @Harkos . Interessante keuze idd. Iets totaal anders . De lange steel staat me wat tegen. Maar denk dat een kwestie van wennen is. En dat past ook wel bij het robuuste van de krabber. De 37c is dezelfde slant met een korte krabber. Inderdaad is de 39c en dus ook de 37c en stuk zachter dan de R41, maar in snelheid en diepte van scheren ontlopen ze elkaar niet. Je moet met die slant wel echt de juiste hoek vinden en die is net even anders, dan bij de gemiddelde andere rechte krabber en zeker is er een groot onderscheid i de de hoek tussen de R41 en de 39c. Maar na enig kaasschaven kom je daar snel genoeg achter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts