FvL Posted January 9, 2017 Posted January 9, 2017 Hi, Op de rommelmarkt laatst 2 Valet autostrop's gevonden. Inmiddels geïdentificeerd als type 1 en 2. Helaas beide zonder de strop. Op het net voldoende info gevonden voor aanpassen van SE featherblades (zou voor de type 1 moeten werken) dus die moet ik maar eens bestellen. Vind echter op het net wat tegenstrijdige berichten over het gebruik van (oudere) mesjes en strop. De meeste hebben iets van "waarom zou je? Gebruik gewoon feather en weggooien" Zijn er forumleden die de strop ook gebruiken, en wat zijn de ervaringen? Heeft het bijvoorbeeld allen zin bij oudere originele mesjes, of ook bij de feathers. Leidt het stroppen tot meer scheergenot of gaan mesjes langer mee? Vraag is dan uiteraard of het de moeite is om achter een strop aan te gaan, of er wellicht zelf een te maken (heeft iemand daar ervaring mee?). Frank PS kan helaas nog geen foto's plaatsen
QuantumCat Posted January 12, 2017 Posted January 12, 2017 Nog geen ervaring mee. Ik moet die van mij nog eens invetten. Hij is wat droog.
Harkos Posted January 12, 2017 Posted January 12, 2017 Heb alleen ervaring met de originele oude mesjes en die hebben er wel baat bij. Hebben ze ook niet voor niets bedacht. Een goed stropje is daarbij wel belangrijk. Voor gebruik even een paar keer over het leer maakt het geheel zachter in gebruik.
FvL Posted January 12, 2017 Author Posted January 12, 2017 Tnx voor de reacties. Heb er zelfs een paar originele mesjes bij. Wordt dus ogen openhouden voor stropje of toch DIY projectje Verstuurd vanaf mijn MotoE2(4G-LTE) met Tapatalk
Harkos Posted January 12, 2017 Posted January 12, 2017 Tnx voor de reacties. Heb er zelfs een paar originele mesjes bij. Wordt dus ogen openhouden voor stropje of toch DIY projectje Verstuurd vanaf mijn MotoE2(4G-LTE) met Tapatalk Ik heb een prima stropje, dus als je zelf 1 wil maken kan ik je aan de maten helpen.
FvL Posted January 12, 2017 Author Posted January 12, 2017 Met de maten zou ik in ieder geval op zoek kunnen naar geschikt stukje leer, dus graag. Verstuurd vanaf mijn MotoE2(4G-LTE) met Tapatalk
Harkos Posted January 21, 2017 Posted January 21, 2017 Alsnog mijn reactie, was er even bij ingeschoten, tot mijn geheugen vanmorgen even actief werd lengte leer zonder clip voor bevestiging 31,5 cm. breedte 3,9 cm dikte 1,8 mm (gemeten met schuifmaat op diverse plekken). Op de clip staat model C, dus blijkbaar zijn er meerdere modellen. Succes met het maken van een stropje.
FvL Posted January 23, 2017 Author Posted January 23, 2017 Hartelijk dank (ook voor je pb) Wellicht binnenkort meer.... (Of verslag in nieuw draadje in "doe het zelf")
Recommended Posts