Willieman Posted September 1, 2013 Share Posted September 1, 2013 Vandaag was het weer eens zo ver, een scheerbeurt, een lekker bluesmuziekje opgezet in de badkamer, eerst lekker gedoucht met een lekker zeepje van Icolonial die ik heb gekregen van mijn vrouw, en toen lekker begonnen aan mijn ritueeltje. Eerst de proraso menthol pre-after shave gebruikt, en toen een dampende scheerdoekje op mijn gezicht gelegd.Ook gelijk even een nieuw mesje van Derby in mijn Merkur 510 gedaan voor een goed scheer resultaat, deze mesjes zijn zachter, dus ik doe er maar twee keer mee en dan wissel ik. Mijn dassenharen Simpson Commedore X3 nat gemaakt en een lekker schuimpje gemaakt met arko scheerzeep in een rood zeepbakje, deze geurt lekker en ruikt naar mijn mening naar citroen/limoen, het ruikt toch anders als de stick van 75 gram die ruikt zepiger. Lekker mijn gezicht ingekwast, en een minuutje gewacht. de haren eerst naar beneden toe afgeschoren in een schuine beweging zodat je toch meer snijd ipv hakken, toen dit was gebeurd heb ik met het restje zeep wat extra water toegevoegd zodat je een wat wateriger zeep krijgt, de merkur 510 adjustible helemaal aangeschroefd voor optimaal glad scheren . toen even lekker met een handdoek koud water mijn gezicht schoongemaakt en daarna weer een klein beetje proraso pre-aftershave gesmeerd, lekker verfrissend . Ik zit nu relax in de bank dit te typen met een klasse sigaar van Romeo&Juliet formaat Churchill vergezeld met een lekker glaasje cognac van Jules Getrette XO. sinds ik DE scheer heb ik nog nooit eerder zo genoten van een scheerbeurt, voorheen was het een vloek voor mij om te scheren, ik scheerde eerst met mach 3 en fusion en had constant last van ingegroeide haren en dat is gewoon 95 verbeterd met het scheren met DE. wat dan ook wel weer leuk is dat mijn vrouw houd van het besnuffelen van een net geschoren gezicht, dat vind ze zo lekker, en vooral ik nu scheerzeepjes gebruik met allerlei geurtjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nix13 Posted September 1, 2013 Share Posted September 1, 2013 Genieten met een hoofdletter G. Doe je goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted September 1, 2013 Share Posted September 1, 2013 Mooi dat het scheerritueel nu helemaal in overeenstemming is met de andere rituelen (geneugten). Mooie beschrijving! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts