Jump to content

Recommended Posts

Posted

- Fatip grande

- Voshkod

- L'Occitane Plisson

- Bath House Cuban cedar & lime

- Aluin

- Pinaud Clubman aftershave lotion

- Gillette asb

De eerste scheerbeurt met de Voshkod was niet heel goed bevallen, dus ik had mijn hoop gevestigd op de beurt. Maar ook hier presteert dit mesje voor mij matig in de Fatip. Vooral tegen de vleug in was het harken geblazen. Morgen dus maar een ander mesje, misschien een Ladas of Sputnik. Suggesties voor een goed mesje in de Fatip zijn natuurlijk welkom.

Ondanks het harken wel in twee gangen een VLS resultaat gehaald. Helaas gaf de aluin wat prik, en deed de Pinaud hier nog een flinke schep bovenop. Afgemaakt met de Gillette asb. Al met al dus een matig begin van de scheerweek.

Posted

Slim Adjustable(Polsilver)

Semogue 2000

BDF Esclusivo

Wimmies scheerkom

Armando Noir AS

Hema ASB

Klein sneetje op de bovenlip, 's ochtends vroeg scheren terwijl ik nog niet helemaal wakker ben blijft soms lastig. Voor de rest glad en na de koffie inmiddels klaar voor de eerste werkdag van de week.

Posted
- De eerste scheerbeurt met de Voshkod was niet heel goed bevallen, dus ik had mijn hoop gevestigd op de beurt. Maar ook hier presteert dit mesje voor mij matig in de Fatip. Vooral tegen de vleug in was het harken geblazen. Morgen dus maar een ander mesje, misschien een Ladas of Sputnik. Suggesties voor een goed mesje in de Fatip zijn natuurlijk welkom.

Duidelijk gevalletje uekaz, de Fatip open kam met een Voskhod mesje vind ik juist een mooie combinatie en ik huiver als ik Ladas of Sputnik lees die voor mij gelijkgeschaald kunnen worden met een ander huivering opwekkend mesje de Derby :oops:

Ook een Polsilver en bijvoorbeeld een Personna Bleu Lab bevallen mij zeer goed in de Fatip en een Feather juist weer beduidend minder.

Posted

Stirling Kong,

Mama Bear's Awakenings,

Mühle R41 op Windrose greep,

PolSilver Super Iridium (3),

Kruidvat aluin,

Eigen Toco Tholin aftershave balsem.

Een fris en glad begin van deze week!

Posted

Semogue Barbear Classico Texugo

TFS Distinto

Gillette Sheraton

Polsilver Super Iridium

Extro Dandy en 444 balsem

Posted

Luyixian Synth-24x68,

Meissner Salty Sea Sage,

Gillette Tech Fat Handle,

PolSilver Super Iridium (n) 8e x,

Pitralon Classic,

Nivea Men Original-Mild Aftershave Balsam.

Kwast en zeep:

Luyixian Synth-24x68 en Meissner Salty Sea Sage:

Vanmorgen verder gegaan met een monster Meissner. Zelf heb ik een harde zeep van Meissner, terwijl dit monster een crème is. Welnu de crème schuimt prima op, maar moet je ook wel een goede amandel van in de kom doen. De zeep vind ik prettiger om mee te werken. Maakt niet uit voor de kwaliteit van de scheerbeurt, dat spul is gewoon goed, maar als deze crème op is, zal ik er niet nieuw van kopen. Ook de geur van de Salty Sea Sage is niet bijzonder opwindend. Die hebben ze wel mooier van Meissner. Maar ja als je ooit in de Dode zee hebt gezwommen, of op de zoutvlaktes in Death Valley hebt gelopen, is het moeilijk echt een zoute geur uit een zeepje te toveren.

Mesje en krabber:

De PolSilver Super Iridium (n) voor de 8e x gebruikt. Deze Polsilver is gewoon goed, net zo goed als de Wizamet en ik denk, dat het gewoon dezelfde mesjes zijn gezien mijn bevindingen tot nu toe. Nog steeds snit, dus morgen weer! De 8e x moest met de Tech Fat Handle, want daar zat de Wizamet ook in. Dit is weer een prima combi voor mensen, die van licht gereedschap voor het scheren houden. In 3 rondes restloos glad. Het mesje overstijgt mijn gemiddelde. Als dat zo door gaat, stijgt dat gemiddelde en wordt het voor de mindere mesjes wel steeds lastiger om aan mijn verwachting te voldoen. Resultaat BBS.

Tot slot: Pitralon en Nivea er op en weer klaar voor een grauwe relaxte dag.

Posted

Ik heb al vaker de combinatie van de iKon 102 scheve met een Feather mesje hier bewierookt en ook vanmorgen stond deze combinatie weer garant voor een meer dan voortreffelijke scheerbeurt.

De Vitos legde het eerste verkoelende laagje en de TOBS Peppermint met zijn lichte koeling zorgde voor het vasthouden van de verfrissende tinteling.

Het zal overbodig zijn om te melden dat de Simpson weer een vol mooi schuim in de kom klopte.

En om in de koelende sfeer te blijven mocht de menthol kristalletjes van de Artic de scheerbeurt afronden, dus een heerlijk fris en glad geschoren kopje weer.

IMG_1201.thumb.JPG.2a7568a8a36f68ea5ca7874c832bb33a.JPG

Posted

Muhle r41 Grande

Wilkinson Gillette stainless (2)

J&H Bocote Silvertip

Scheermonnik Golfbreker

Madre Labs Witch Hazel

La Toja ASL

Posted

Giessen & Forsthoff

Hema mesje

Razorock Plissoft

TOBS Avocado

Axe Africa

Lekker scheerbeurt. Het Hema mesje presteert prima in de G&F.

DFS.

IMG_20170109_192333632.thumb.jpg.4678c9f824df2a6643b0bee85ec0f2d0.jpg

Posted

Shavemac zebra/beehive/24/56/bulb/Silvertip/D01

Lea

Kabrand chroom (s)

Voskhod (4)

Tunney

De Shavemac niet vergeten in te laten weken tijdens de douche vandaag, en vervolgens lekker met de Lea geladen. Flink kopsoppen voor een bek vol schuim. Lekker.

De Kabrand in een scheve stand gezet, en met de greep bijna parallel aan de scheerrichting aan de klus gegaan. De stand van de kop maakt dat die houding nodig is, maar het is wel wennen. De krabber is vrij breedgebekt en is bijtgraag, dus ik had vele bloedpunten, en een snee of drie. Lang geleden dat mn bakkes er na drie gangen uitzag als de finale van Braindead. Wel knap glad.

De aluin, dat zal u niet verbazen, deed zich voelen en bovendien was de septic stick nodig.

Posted

- Fatip grande

- Polsilver (?) Super iridium

- L'Occitane Plisson

- TFS Pomeriggio

- Aluin

- Pinaud Clubman vanilla aftershave lotion

- Extro miele asb

Ik heb Hans zijn tip aangenomen en heb mijn verzameling mesjes doorgenomen. Geen Personna blue, maar wel volgens mij Polsilver. Er staat super iridium op, en Polsilvers zijn de enige SI's die ik ken. Dus maar aangenomen dat dit een Polsilver mesje was. Voor wat betreft de door mij genoemde mesjes, de mesjes van Mostochlegmash bevielen me over het algemeen wel goed. Daarom vond ik het ook verwonderlijk dat de Voshkod me niet beviel. Maar goed, nog maar een keer testen.

De Polsilver beviel redelijk goed. Voelde scherp aan, en had zeker niet het harkerige dat ik bij de Voshkod had. Niet zo goed en soepel als de Rapira, maar zeker goed genoeg. In twee gangen nagenoeg een spiegelglad resultaat. Wel een paar prikjes van de aluin, de Pinaud deed hier een schepje bovenop (zoals te verwachten viel). Afgemaakt met de Extro asb.

Posted

Gillette Old Type OC

Wilkinson Gillette stainless (1)

Plisson L'Occitane

Omega Crema da Barba

Madre Labs Witch Hazel

De Vergulde Hand ASB

Posted

Testzeep Wickham 1912 Vegetal Frankincense

JA Henckels 80

Vond de zeep niet vettig genoeg. Wel een lekkere ouderwetse kruidige geur.

IMG_4797.thumb.JPG.ea4bfc8934299729e0b3d8b8d569d64f.JPG

Posted

Gisteravond laat:

- J&T #2212 met TFS Winter

- Lord L6 met Lord Classic (6* en weg)

- Proraso Groen ASB met als resultaat DFS

Posted

Stirling Kong,

Lider,

Barbaros TR-1,

Kai (1),

Kruidvat aluin,

Nivea Sensitive Aftershave balsem.

Geweldige combinatie!

Gisteren gelezen dat TR-2 in de maak is, ben benieuwd maar deze is eigenlijk zo goed, dat 2 voor mij niet nodig is...

Posted

@Cutthroat: er zijn twee Super Iridiums die Harkos op dit moment achter elkaar gebruikt en vergelijkt, ik bedoelde de Polsilvers.

@Ator: onderschrijf de gedachtengang van Kalerolf maar ik zie dat er ook nogal wat sopwatersporen op het handvat van de kwast zijn als dit direct na het opschuimen is zou er ook teveel water en te weinig zeep in de kwast kunnen zitten, maar ik vind het opschuimen van samples ook wat problematischer. Dit is de nieuwe formule van Wickham en die nog nooit gehad, de oude formule maakte een volle kom met stabiel en vettig schuim.

Posted

J&T® Bamboe Tuxedo Syntheet 24mm,

Meissner Salty Sea Sage,

Above The Tie S2,

PolSilver Super Iridium (n) 9e x,

Pinaud-Clubman After shave lotion Original,

Farmagan Young Aftershave Gel.

Kwast en zeep:

J&T® Bamboe Tuxedo Syntheet 24mm en Meissner Salty Sea Sage:

De Tuxedo maakt korte metten met de Salty Sea Sage, mooi vet schuim. Wat crème in de Steven Woodhead scuttle, iets vochtige kwast en kloppen maar. Gedoseerd water toevoegen en ja hoor mooi dik, vet, lobbig, fijnblazig schuim, zoals ik die prefereer. Goed begin is het halve werk.

Mesje en krabber:

De PolSilver Super Iridium (n) voor de 9e x gebruikt. Het mesje is vandaag de spaarpot ingegaan. Noodzakelijk? Nee, maar 9x is genoeg en het ging er om of de Polsilver en Wizamet vergelijkbaar zijn. Nou ik denk, dat ze niet vergelijkbaar zijn, maar dezelfde mesjes in een andere verpakking. In de S2 weer een effectieve, maar irritatieloze beurt. Nauwelijks hoekgevoeligheid en die er is, zit in de S2, het mesje snijdt onder alle omstandigheden en maakt het velletje weer mooi glad. Resultaat BBS.

Tot slot: Pinaud en Farmagan is geur, vetloze verzorging en mooi gehydrateerd vel. Weer helemaal klaar voor deze grauwe dag.

Posted

Merkur Progress

Voskhod

Wimmie Bowl

Omega Boar Brush

TFS Ambassador

MAN balm

Gillette Cool Wave

Prima scheerbeurt.

Zoon en ik zijn Klaar voor een cappuccino met een 'nog warm' AMANDELBROODJE...

Fijne dag allemaal.

Snowmiss (Danny), heb je de groene Lord Classic mesjes?

5lKPJ5t.jpg

7SUQMHA.jpg

Posted

Muhle R89 + kwast

Delfts wit (scheermonnik)

TOBS aftershave Sandel wood

Gisteren even snel maar toch 3x helemaal glad. Mijn kleinste vond dat het weer nodig was en gelijk heeft ze. Heerlijke delfts wit (en ja nu vind ik hem heerlijk moest gewoon even wennen) Geen prik lekker glad. Nu alleen nog een aftershave met dezelfde geur......