AukeH Posted January 8, 2017 Posted January 8, 2017 Goedemorgen mede-scheerders, Mijn naam is Auke en ben woonachtig in het mooie Amersfoort. Na jarenlang allerlei producten te hebben getest en vele euro's en daarvoor guldens te hebben verspild (florijnen of dubloenen was voor mijn tijd ) Vertelde een vriend van mij over klassiek scheren en de voordelen ervan. Als eerste liet ik mij nog wat tegenhouden door dye aanschafprijs en vond het allemaal wat teveel moeite. Door de cartridgesystemen was ik lui geworden wat betreft scheren en dacht dat mijn gilette fusion ook zijn werk wel deed. Na wederom scheerbrand als een verschrompelde tomaat toch maar eens info opgezocht over het klassiek scheren met een safety razor. Ik liet mij overtuigen en ben naar Naarden gegaan voor een degelijke uitleg van Juan Attema van man and shaving. Ben meteen de winkel uitgelopen met een krabber en dassenhaar kwast van EJ en een geurloze crème van truefitt and hill. De pre en aftershave zijn van proraso en ik kocht er een probeerset aan mesjes bij. Na alles uitgepakt en bewonderd te hebben de eertse scheerbeurt met dit mooie spul...... Ik moet toegeven dat ik toch ietwat zenuwachtig was om een verkapt stanleymes over mijn kostbare gezicht heen te halen.. Ik begon met een mesje van derby maar merkte dat die bij de daaropvolgende scheerbeurt al wat begon te trekken en harken. Na wat adviezen te hebben ingeslagen de volgende mesjes uit het pakket gehaald namelijk de personna's. Dit was werkelijk een wereld van verschil na drie passes baby bottom smooth en nog belangrijker... GEEN scheerbrand..! Nodeeloos om te zeggen dat ik volledig ben overtuigd en nooit meer terug zal gaan naar de cartridgesystemen. Nu begint het uitproberen van de verschillende scheerzepen en pree en aftershaves... Wat een wereld is dat zeg..! Nooit geweten dat daar zoveel in is heb er nu twee staan en stiekem kijk ik al naar wat nog meer lekker is.. De overstap naar een straight razor komt wellicht wel maar ik wil eerst de safety razor volledig onder de knie hebben.. Mijn goede knie wel te verstaan want de ander is as we speak gebroken en mag hier heel 2017 nog vier keer per week mee revalideren.. Gelukkig heb ik er een hobby bij zullen we dan maar zeggen. Ik ga nu even lekker verder rondneuzen op dit forum en kijken wat ik bij kan leren.... Met veiendelijke groet, Auke
efsk Posted January 8, 2017 Posted January 8, 2017 Welkom. Zowel de krabber als het open mes zijn heel zo eng niet als het lijkt. Dat verkapte stanleymes gebruiken we al in een of andere vorm sinds halverwege de 19e eeuw, en het open mes sinds mensenheugenis, en toch bestaan we nog als mensheid, met gladgeschoren bakkes (tenzij hipster) Veel plezier met je ontdekkingstocht, en succes met je knie.
mhharsta Posted January 8, 2017 Posted January 8, 2017 Hartelijk welkom Auke, sterkte met revalideren, en veel plezier met het uitproberen van mooie scheerspullen.
ChrisA Posted January 8, 2017 Posted January 8, 2017 Welkom uit Brabant. Het duurt inderdaad een tijdje totdat het helemaal natuurlijk gaat maar dan heb je ook wat, zoals je al beschrijft.
Hanskoning Posted January 8, 2017 Posted January 8, 2017 Welkom Auke op dit Hollandsch Forum om zo maar te zeggen.
MeneerKrab Posted January 8, 2017 Posted January 8, 2017 Welkom. Succes met de verslaving en de revalidatie. Hoe breek je nou zo'n knie. Ken alleen afrekeningstaferelen
AukeH Posted January 8, 2017 Author Posted January 8, 2017 Zo'n knie breek je door uit te wijken met de scooter voor een jochie wat een pokémon wilde vangen en ineens stote op het fietspad. Gebeurde in September toen was de hype nog volop aanwezig. Ik had twee mogelijkheden 1. Frontaal tegen hem aan klappen gevolg beide in het ziekenhuis. 2. Uitwijken met alle gevolg van dien. Ik koos optie 2 en ben over een stoeprand geklapt, mijn voet als eerste op de grond mijn gewicht erop en het gewicht van de scooter. Nu een tibiaplateau-breuk categorie 5 (er zijn 6 categories) nog een schaaltje hoger en er werd gepraat over evt amputatie... Had dus nog veel erger kunnen zijn. Inmiddels kan ik weer een beetje lopen en op twee benen staan gelukkig. Hoe ik eruit kom na de revalidatie en wat ik dan nog kan weet niemand. Rennen om de bus te halen, potje voetballen met vrienden enz is uitgesloten iig. Heb een 3.5 uur durende operatie gehad en een halve meccanodoos in mijn knie. Maar al met al gaat t goed en houden we goede moed erin..!
PI56 Posted January 8, 2017 Posted January 8, 2017 Van harte welkom Auke. Veel scheerplezier toegewenst. Wel een naar ongeluk zeg. Heeft dat jochie nog wel zijn pokemon kunnen vangen? Of is die ook nog ontsnapt.
AukeH Posted January 8, 2017 Author Posted January 8, 2017 Hoi PI56, Geen idee of hij deze heeft kunnen vangen... Toen ik probeerde op te staan (zakte door mijn knie heen ivm alle banden afgescheurd) was hij al weggefietst naar de volgende hotspot. Ze fietsten door heel de stad heen en vraag me af of hij het überhaupt in de gaten heeft gehad dat er iets om hem heen gebeurde.
Hanskoning Posted January 8, 2017 Posted January 8, 2017 Wat een naar verhaal en doet me denken aan mijn oudste zoon -was enige maanden daarvoor gescout door een BVO- toen hij in de herfst over bladeren in een rotonde onderuit ging en been met daarop het gewicht van de scooter met de stoeprand in aanraking kwam. Wel twee operaties en veel ijzerwerk rijker nog wel in het eerste van het zaterdag team van Elinkwijk terechtgekomen echter nooit meer zijn oude niveau gehaald en vrij vroeg gestopt met voetballen.
AukeH Posted January 8, 2017 Author Posted January 8, 2017 Hoi HansKoning, Wat een naar verhaal om te lezen zeg, dan word je pas geconfronteerd met hoe belangrijk die knietjes wel niet zijn. Ik ben heel erg blij dat ik nog kan lopen al zijn het nu kleine stukjes en met krukken. Mijn been wist niet meer hoe dat moest en nu met hele kleine vooruitgang komt het gevoel van lopen weer terug. Het is was wel even schrikken als de chirurg tegen je zegt: ik durf niet te zeggen of je ooit nog pijnvrij en normaal kan lopen jongen. Nu is het zaak van keihard werken aan mijn revalidatie en dat gaat me goed af. Alleen is het ongelooflijk zwaar en pijnlijk aangezien ik ook bijna geen spiermassa in mijn been heb. Het probleem is dat er zoveel littekenweefsel om mijn knieschijf zit dat mijn knie niet verder gaat als 45graden buigen. Als dit na een jaar fysio nog niet goed genoeg is volgt weer een operatie en een revalidatie. Verder komt er nog bij dat ik me mag gaan omscholen aangezien ik straks mij oude werk niet meer kan hervatten. Ik was securtity engineer en dat gaat m niet meer worden... Al met al komt er ff wat op je af met zo'n klappertje.. Maar goede moed houden en in Februari nieuwe hbo opleiding volgen zodat ik straks weer klaar ben voor de toekomst..!
MeneerKrab Posted January 9, 2017 Posted January 9, 2017 Pff wat een verhaal. Ik weet wat het is om banden afgescheurd te hebben. Met skiën gek gedaan en daarbij de voorste kruisband compleet afgescheurd. Moet heel erg oppassen dat ik.me niet overstap want anders gaat alles weer dubbel. Succes met revalidatie. Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk
MeneerKrab Posted January 9, 2017 Posted January 9, 2017 Pff wat een verhaal. Ik weet wat het is om banden afgescheurd te hebben. Met skiën gek gedaan en daarbij de voorste kruisband compleet afgescheurd. Moet heel erg oppassen dat ik.me niet overstap want anders gaat alles weer dubbel. Succes met revalidatie. Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk
AukeH Posted January 9, 2017 Author Posted January 9, 2017 Dank meneer krab..! De kruisbanden e.d. maak ik me niet zo'n zorgen om. Zolang de breuk maar weer goed geneest en het plateau gelijk aangroeit. Wil niet dat mijn kraakbeen iets scheef ligt want dat voel je met elke beweging. Alles staat nu vast met stalen platen en schroen dus er kan weinig mee gebeuren. We zien wel hoe het afloopt. Nu mooi de tijd om me te verdiepen in de wondere wereld van het klassieke scheren...!!
Robert79 Posted January 9, 2017 Posted January 9, 2017 Welkom ! Jeetje, wat erg zeg !, dat je door toedoen van iemand anders zelf het ergste slachtoffer bent geworden. Dit hoor je wel vaker, dat de onschuldige van alles heeft en de veroorzaker zelf geeneens een schrammetje heeft. Iig veel succes met je revalidatie en veel geluk in het klassieke scheren.
Recommended Posts